کد خبر : 1390062 | 05 بهمن 1395 ساعت 09:41 | 67.5K بازدید | 0 دیدگاه

محروم بودند و بازیکن خریدند

مقصر محرومیت استقلال چه کسی است؟

در فاصله چند روز مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مشخص شد که باشگاه استقلال با حکم فیفا از خرید بازیکن جدید محروم است و باید قید خریدهایی مثل آندو و چپاروف را بزند.

مقصر محرومیت استقلال چه کسی است؟

به گزارش "ورزش سه"، صبح استقلالی ها با یک خبر شوکه کننده آغاز شد. آن هم حکم محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات زمستانی توسط فیفا بود که قطعا لازم الاجرا است. حکمی که درست یک روز بعد از اضافه شدن دو خرید پرسر و صدای این تیم به تمرینات و امیدوار شدن علیرضا منصوریان و طرفداران برای حل شدن مشکلات فنی و تاکتیکی منتشر شد تا شوک بزرگی به این تیم وارد شود.


اما این که چرا حکم فیفا در این برهه زمانی اعلام شد برمی گردد به پنهان کاری که مدیران باشگاه استقلال در این دو سه هفته انجام دادند با این امید که بتوانند از طریق وکلای خود در فیفا مانع عملی شدن محرومیت در نظر گرفته شده شوند. غافل از این که فیفا با هیچ باشگاه بدهکاری شوخی ندارد و برایش فرقی هم ندارد رئال مادرید و بارسلونا باشد یا استقلال ایران و الشباب عربستان و امارات.


مسئولان باشگاه استقلال در حالی در تمام روزهای گذشته مشغول چک و چانه زدن با بازیکنان مد نظر منصوریان برای عقد قرارداد و همین طور صدور رضایتنامه برای نفرات مازاد بودند که می دانستند فیفا باشگاه را از نقل و انتقالات زمستانی محروم کرده و حکم لازم الاجراست اما با این حال هیچ اقدامی انجام ندادند و تنها دلخوش به این که پول عادل شیحی را با چند روز تاخیر واریز کرده و مانع اجرایی شدن حکم شده اند نقل و انتقالات اخیر را رهبری کردند. حتی در نشست های هیات مدیره در این هفته ها نیز زیاد این موضوع جدی گرفته نشد و حاضران خیلی راحت از تهدید فیفا گذشتند تا تاوانی به این سنگینی گریبانگیر باشگاه شود.


مدیرانی که پیش از این اولتیماتوم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر پرداخت بخشی از بدهی ها در ازای صدور کارت بازیکنان جدید را زیاد جدی تلقی نکرده بودند همین رویه را برای حکم فیفا در پیش گرفتند با این تفکر که می توانند از طریق وکلای استقلال در مقر فیفا حکم را وتو کنند! اما نه وتویی در کار بود نه ریش گرو گذاشتنی چون کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال با هیچ باشگاه متخلفی شوخی ندارد و براساس قوانین بین المللی با آنها برخورد می کند.


استقلال که ماه ها بود با خبرهای ضد و نقیضی در خصوص شکایت بازیکنان خارجی طلبکار روبه رو بود در غفلت مدیرانش حالا با یک بحران بزرگ مواجه شده و در این بین مدیران باشگاه باید پاسخگوی خیل عظیم طرفداران آن هم در آستانه بازی های مهم این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باشند که چگونه اجازه دادند با چنین اتفاقی آبروی باشگاه استقلال و فوتبال ایران برود. در این بین مدیران قبلی باشگاه استقلال هم سهم بسزایی دارند مدیرانی مثل بهرام افشارزاده، علی فتح ا.. زاده و ... که بدون داشتن منابع مالی مناسب اقدام به عقد قرارداد با این بازیکنان خارجی نه چندان با کیفیت کردند تا چنین بار مالی سنگینی روی دوش باشگاه گذاشته و زمینه صدور این حکم را فراهم کنند.


ذکر این نکته هم الزامی است که حکم اخیر فیفا تنها در ارتباط با پرونده عادل شیحی صادر شده و استقلالی ها در حال حاضر با پرونده شکایت چند بازیکن دیگر از جمله پروپییچ، جی لوید ساموئل، هلمکه و ... هم روبه رو هستند که عدم پرداخت مطالبات آنها در زمان قانونی مد نظر فیفا می تواند یک تراژدی بزرگ را برای این باشگاه بزرگ و پرافتخار ایران رقم بزند؛ آن هم در شرایطی که سیدرضا افتخاری، مدیرعامل حال حاضر استقلال تنها با تاخیر در پرداخت 50 هزار دلار بدهی به عادل شیحی زمینه چنین محرومیتی را فراهم می کند مسلما باید پاسخگوی این باشد که چرا چند روز زودتر این پول پرداخت نشد تا استقلال با چنین شوک بزرگی روبه رو نشود.

دیدگاه‌ها