کد خبر : 1390088 | 05 بهمن 1395 ساعت 11:59 | 178.5K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور حداکثری استقلالی‌ها و حسینی‌ها!

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

کم گل‌ترین هفته لیگ برتر در فصل جاری کار را برای انتخاب بازیکنان دشوار می‌کند.

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های این هفته از لیگ برتر با فشردگی وحشتناک در شرایطی به اتمام رسید که استقلال با پیروزی 3 گله در آبادان بیشترین سهم را در بین برگزیده‌های این هفته دارد. آنها با 4 بازیکن در خطوط مختلف بیش از سایرین در تیم هفته نماینده دارند. در عین حال از تیم‌هایی که مسابقات آنها بدون گل به اتمام رسیده بازیکنی در تیم هفته جای ندارد. این را هم اضافه کنیم که محمدرضا خلعتبری به دلیل استفاده از دست در لحظه گلزنی به سیاه جامگان از تیم منتخب هفته ما خط خورد. 
11 بازیکن برگزیده هفته هجدهم لیگ برتر را به انتخاب کارشناسان "ورزش سه" مرور می‌کنیم:


دروازه‌بان: 


سیدمهدی رحمتی(استقلال)


آبی‌پوشان هفته رویایی خود را با تغییر روی خط دروازه پشت سر گذاشتند. تغییر به موقع منصوریان و استفاده از مهدی رحمتی کاملا به سود استقلال تمام شد و او با 3 حرکت نجات‌بخش در لحظه برتری یک بر صفر استقلال، تیمش را در بازی نگه داشت و مقدمه برد پرگل آبی‌ها در این بازی شد. این هفته به جز رحمتی، رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن و دخسوس گلر گسترش و البته رحمان احمدی در تیم پیکان نمایش بسیار خوبی داشتند اما رحمتی شایسته‌ترین بود. 

 

1175468


مدافعان


سیدجلال حسینی(پرسپولیس)


نمایش سیدجلال در دیدار مقابل گسترش با تحسین جمعی همراه بوده است. این بازیکن در لحظه‌ای که با یک تکل بلند و تماشایی لوسیانو پریرا را پشت محوطه جریمه متوقف کرد آمادگی و نمایش درخشانش را کامل کرد. او ستون تیم برانکو ایوانکوویچ و یکی از بی‌نوسان‌ترین بازیکنان لیگ ایران است که در همه هفته‌ها شایسته حضور در جمع 11 مرد برگزیده لیگ بوده است. 

 


محمد نژادمهدی(ذوب‌آهن)


 این مدافع شمالی در این فصل آنقدر خوب کار کرده که در باور تیم فنی ذوب نمی‌گنجد. نژادمهدی مدت‌ها پس از دعوت ناگهانی به تیم‌ملی، به مرز پختگی رسیده و به عنوان دفاع وسط ثابت در ذوب آهن کنار وحید محمدزاده ترکیب مناسبی را خلق کرده است. او در این هفته یارگیری سفت‌وسختی با ساسان انصاری انجام داد و با کمک سایر عناصر دفاعی تیمش او را متوقف کرد. او یکی از 3 مدافع وسطی است که خط دفاعی تیم هفته را شکل می‌دهند.

 

1175628


سیدمجید حسینی(استقلال)


این بازیکن جوان نه با چشم‌های درشت خوشرنگ که با حضور موثر و پیشرفت گام به گامش در ترکیب استقلال به چشم می‌آید. اگرچه او در دقایقی از نمایش مقابل نفت تزلزل‌هایی داشت اما با گلی که وارد دروازه نفت آبادان کرد روی این غفلت سرپوش گذاشت. مدافع آینده‌دار استقلالی‌ها می‌تواند پژمان منتظری جدید این تیم باشد. البته به شرط گام برداشتن در مسیری که پژمان در آن حرکت کرده و به موفقیت رسیده است. 

 

1175623


هافبک‌ها:


امید ابراهیمی (استقلال)


هافبک دفاعی آبی‌پوشان به مرور به مرز آمادگی کامل بازگشته و عصای دست منصوریان می‌شود. ابراهیمی با وجود خریدهای تازه (اگر بتوانند مجوز حضور در استقلال را بگیرند)، همچنان مهره بی‌جانشین خط هافبک استقلال است و در بازی این هفته مقابل نفت آبادان یک پاس گل را چاشنی نمایش مطمئن 90 دقیقه‌ایش کرد. ابراهیمی با خلق‌وخو و رفتار حرفه‌ای همچنان سطح ملی خود را در استقلال حفظ کرده است. 

 

1175188


دانیال اسماعیلی‌فر(ذوب آهن)


مدافع سابق ذوبی‌ها در این فصل تمام و کمال تبدیل به یک وینگر تهاجمی خطرناک شده و در بازی مقابل فولاد هم تکنیک و تلاش خود را دوباره به نمایش گذاشت. اسماعیلی‌فر که دیروز از ناحیه بینی مصدوم هم شده بود خطر دائمی ذوب آهن روی دروازه حریفی بود که به سختی برای پیروزی می‌جنگید. حفظ ریتم فعلی، مجتبی حسینی را در نبرد بالانشین‌ها امیدوارتر نگه خواهد داشت. 

 

1175624


علی قلی‌زاده(سایپا)


علی قلی‌زاده بازیکنی جوان و آینده‌دار است و بلاشک با حفظ خود در مسیر فوتبال حرفه‌ای می‌تواند یکی از خوب‌های آینده ایران باشد. قلی‌زاده در دیدار سرنوشت‌ساز سایپا مقابل سیاه جامگان با حرکات تکنیکی بارها دفاع حریف را به هم ریخت تا نظر اندک هواداران حاضر در ورزشگاه دستگردی را به خود جلب کند. سوال اینجاست که چرا حسین فرکی از این بازیکن که البته به تازگی از مصدومیت فاصله گرفته کمتر استفاده کرده است؟ 

 

1175625


مجتبی حق‌دوست(استقلال)


امتیازات این بازیکن جوان متعلق به شخص علیرضا منصوریان سرمربی استقلال است که بعد از حضورش در جمع آبی‌ها حق‌دوست را از نفت به استقلال آورد. حق‌دوست 20 ساله در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر یکی از زیباترین گل‌های فصل را روی سانتر وریا غفوری به ثمر رساند تا نشان بدهد آمادگی کامل برای حضور در ترکیب ثابت استقلال را دارد. این جوان‌ها هواداران استقلال را بیش از گذشته به تیمشان امیدوار می‌کنند. 

 

1175626


خط حمله:


محمد ابراهیمی(تراکتورسازی)

مشخص نیست اگر محمد ابراهیمی در تراکتورسازی نبود آیا آنها باز هم مدعی قهرمانی بودند؟ و اگر ابراهیمی به حضورش در گسترش فولاد ادامه می‌داد آیا این تیم باز هم در رده‌های میانی جدول بود؟ او در این هفته با یک شلیک بی‌نقص رحمان احمدی آماده را تسلیم کرد و 3 امتیاز بسیار حساس را به تیمش هدیه داد. این همه کاری است که یک بازیکن در پست ابراهیمی می‌تواند برای پیراهنش انجام بدهد. او همچنان متعهد و با اشتیاق فوتبال بازی می‌کند و خوش به حال تیمی که چنین بازیکنی دارد.

 


آلویز نانگ(استقلال خوزستان)


نانگ با یک هفته تاخیر اولین گل خود در رقابت‌های لیگ برتر این فصل را به ثمر رساند. این بازیکن باتجربه و تیزچنگ، در هفته گذشته به استقلال گل زده بود اما با اشتباه کمک‌داور جشن گلزنی را چند روز دیرتر برگزار کرد. گل نانگ استقلال خوزستان را به بازی مقابل سپاهان بازگرداند و اگر مومنی پنالتی را به گل تبدیل می‌کرد، پایه‌گذار یک برد شیرین می‌شد. نانگ در همه تیم‌هایی که به مدت نیم فصل در آنها حضور داشته درخشیده و موثر بوده است. 

 

1175627


مهدی طارمی(پرسپولیس)


این ستاره واقعی فوتبال ایران با یک گل 3 امتیازی دیگر نشان داد که چرا بخت بزرگی برای کسب عنوان آقای گلی لیگ دارد. طارمی که حقش بود در دیدار مقابل گسترش فولاد بیش از یک گل به ثمر برساند، با وجود داوری اعصاب‌خردکن احمد صالحی و نادیده گرفتن دو پنالتی به کار خود ادامه داد و سرانجام زهرش را به فرناندو دخسوس ریخت. او بدون توجه به جنگ تیم ملی و پرسپولیس همان کاری را انجام می‌دهد که هواداران سرخپوش از او انتظار دارند.

 

دیدگاه‌ها