کد خبر : 1390262 | 05 بهمن 1395 ساعت 21:12 | 91.5K بازدید | 0 دیدگاه

افتخاری مقصر نیست؛

منصوریان: شرایط سختی را می گذرانیم

سرمربی استقلال می گوید که این باشگاه پس از محرومیت از حضور در بازار زمستانی شرایط سختی دارد.

منصوریان: شرایط سختی را می گذرانیم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در گفت و گویی که با دوربین این باشگاه انجام داده درباره محرومیت استقلال از خرید بازیکن و موضوعات مختلفی صحبت کرده که مشروح آن در ادامه می آید:

 

 

دوشنبه شب این خبر را دریافت کردم
شب گذشته متوجه شدم اتفاق عجیبی رخ داده و باشگاه استقلال از جذب بازیکن محروم شده و پنجره نقل و انتقالاتی فیفا به روی ما بسته شده است. پس از آنکه با مدیرعامل محترم باشگاه صحبت کردم، جویای این وضعیت و چرایی وقوع آن شدم.

 


شرایط سختی را می گذارنیم
ما 5 پرونده ساموئل، ردی، هلمکه، شیحی و پئیچ را در فیفا داریم. چرا باید این اتفاقات پشت سر هم به امروز رسیده و همچنان تیم های بزرگ در این مسیر کسر امتیاز یا منع نقل و انتقال و یا پرداخت جریمه در دادگاه های مختلف فیفا محکوم شوند؟ بسیار شرایط سختی را می گذارنیم. با یک انرژی بازیکنان خوبی گرفتیم و این انرژی به داخل تیم انتقال پیدا کرد اما حالا متوجه شدیم این اتفاق رخ داده است.

 


یک بار برای حل این موضوع آستین بالا بزنیم
4 یا 5 سال از شروع پرونده این بازیکنان در کمیته انضباطی فیفا می گذرد اما ما خیلی راحت به آن نگاه می کنیم. نمی دانم چرا مسئولینی که 4 سال در باشگاه بودند یک بار با خود نگفتند که آسیب این اتفاق برای باشگاه و هواداران آن است؟ یک بار آستین بالا نزدند تا در فضای حقوقی که با این بازیکنان قرار داد می بندند، قراردادی محکم امضا کنند. چرا این بازیکنان بعد از رفتن همگی مدعی هستند و کار آنها به کمیته انضباطی فیفا کشیده می شود؟ 

 


کسی در این 4سال نگفت که به استقلال آسیب می رسد
بعضی باشگاه ها در لیگ برتر اصلا پرونده ای در فیفا ندارند زیرا در یک نقطه قرارداد با بازیکنان را شروع می کنند و در یک نقطه نیز به پایان می رسانند و تمام مدارک را برای فیفا ارسال می کنند تا مشخص شود هیچ طلبی ندارد. ساموئل مبلغ هنگفتی مانند هلمکه و ردی طلب دارد. شیحی نیز آخرین بازیکن بود که طلب داشت. چرا در این چهار سال کسی نگفت که این اتفاقات به استقلال و فضای هواداران آسیب می رساند؟

 

 

 


مسئولین حقوقی ما می دانستند که این اتفاق در حال رخ دادن است
چرا هوادار باید در فضای مظلومیت باقی بماند و چوب یک سری ندانم کاری ها را بخورد؟ امروز اگر از شیحی و پئیچ آسیب بخوریم، نمی توانیم بگوییم افتخاری مقصر است. قبل از حضور افتخاری، مسئولینی که در باشگاه حضور داشتند این موضوع را می دانستند. مسئولین حقوقی ما می دانستند که این اتفاق در حال رخ دادن است. اتفاق ساموئل نیز مانند هلمکه و ردی در راه است. ما فقط مدیرعاملمان تغییر کرد و با رفتن افشارزاده، افتخاری آمد و همچنان مشکلات فصل قبل را داریم زیرا مشکلات را پشت گوش انداختیم.

 


تعدد رای باعث شروع مشکل شد
به شدت باید برای همچین روزی با این فضا مبارزه می کردیم زیرا رای ها از چندسال قبل صادر شده و پشت هم به گوش ما می رسد. تعدد رای باعث شد این اتفاق برای ما رخ بدهد. توافق با شیحی انجام شد اما پرداخت در زمانی خارج از توافق رخ داد. پشت سر شیحی چند پرونده دیگر داریم.

 

 

با مشکل بزرگی مواجه شده ایم
اینکه بخواهیم بار مسئولیت را به گروه بعدی بیاندازیم درست نیست و یک جا باید این اتفاق تمام شود. وقتی در کشور ما کمیته انضباطی می تواند شرایطی فراهم بکند که بدهکاران به مربیان و بازیکنان پرداختی نداشته باشند این دلگرمی برای همه مدیران به وجود می آید که ما می توانیم به بازیکن خارجی نیز پرداخت نداشته باشیم. با این تفاوت که بازیکنان خارجی در این قضیه ایمن هستند و سریعا با شکایت به فیفا ما را محروم می کنند. همیشه به آقای تاج گفته ام که این فرهنگ باید در ایران آغاز شود. پرونده در کمیته انضباطی روی هم جمع شده و هیچ کسی به حقوق خود نمی رسد. این یک عادت غلط در حوزه مدیریت فوتبال ما است و حالا با مشکلی به این بزرگی مواجه شده ایم.

 


مشکل استقلال از 5 سال پیش شروع شده است
بار مسئولیت را به دوش مدیر بعدی انداختند و این موضوع از 5 سال پیش شروع شده است. این موضوع را مدیران استقلال از گذشته تا به امروز می دانستند که ما نمی توانیم با ساموئل قرارداد ببندیم و مطالبات او را ندهیم. امروز با پادوانی، مگویان، رابسون و جباروف قرارداد داریم و اگر این موضوع جراحی نشود، نسل بعدی استقلال آسیب می خورد.

 


کمیته انضباطی فیفا مانند ایران نیست
موضوع قرارداد با بازیکنان خارجی را شوخی می گیریم و فکر می کنیم کمیته انضباطی فیفا مانند کمیته انضباطی فوتبال ایران است که هر زمان کسی خواست باشگاه داری بکند بی آنکه پولی پرداخت کند، مجاز به این کار است و همه حاضران فوتبال حافظ منافع او هستند. یک فرهنگ غلط در فوتبال حرفه ای است و زمانی که با فیفا مواجه می شویم به یک صخره محکم می خوریم.

 

 

 


این موضوع باید به گوش وزیر ورزش برسد
از این موضوع بسیار بسیار ناراحت هستم زیرا این موضوع باید در گذشته یا ابتدای فصل جراحی می شد و حالا باید به گوش وزارت ورزش برسد. باید به وزیر محترم اطلاع می دادند که دو تیم بزرگ پایتخت در شرف این اتفاق خطرناک هستند و هر زمان ممکن است اتفاقی رخ دهد که به اعتبار فوتبال لطمه بخورد. این بدهی ها را پشت گوش انداختند و حالا به همین دلیل یک باشگاه 77 میلیارد و یک باشگاه بیش از 100 میلیارد بدهی دارد و خیلی راحت به کار خود ادامه می دهد.

 


آستانه تحمل مشخصی داریم
بسیار ناراحت هستم و ناراحتی هواداران را درک می کنم. وضعیت آنها مانند خود من هست زیرا نسبت به آینده تیم مانند من هستند اما باید خویشتن دار باشند. این اتفاقات نشان می دهد که ما با حوزه فوتبال حرفه ای جدی برخورد نمی کنیم. امیدوارم در روزهای آینده همه مسئولان فوتبال آستین بالا بزنند زیرا بحث ملی مطرح است. امروز سر تمرین لطمه روحی خوردیم و نمی توانم بگویم چه فشار روحی از دیشب تحمل می کنم. هر روز یک داستان داریم و یک اتفاق جدیدی برای ما رخ می دهد و البته ما نیز یک آستانه تحمل مشخصی داریم. اصلا نباید این بار را روی دوش یک مدیرعامل انداخت و از همه اهالی فوتبال به ویژه آنها که ارتباطات بین المللی دارند درخواست می کنم که برای حل موضوع کمک کنند.

 

 

دیدگاه‌ها