کد خبر : 1391182 | 09 بهمن 1395 ساعت 15:55 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

در روز دفاع اتوبوسی آقا فیروز؛

دیرک‌های نقش جهان مقابل ویسی

تیم سپاهان در دیداری که از لحاظ تملک توپ برتری زیادی نسبت به حریف خود داشت، نتوانست از موقعیت‌های خود بهره ببرد.

دیرک‌های نقش جهان مقابل ویسی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ویسی در دیدار برابر سپاهان از ابتدا نبض کار را در اختیار گرفتند ولی در نیمه اول موفق به ایجاد موقعیت گلزنی نمی شدند. اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و در شرایطی که تیم صنعت نفت دفاع مطلق را در دستور کار خود قرار داده بود، طلایی پوشان موفق شدند موقعیت های فراوانی برای گلزنی ایجاد کنند که دو بار دیرک دروازه مانع از گلزنی آن ها شد و موقعیت های دیگر نیز به دلیل تعلل و بی دقتی مهاجمین و البته چند واکنش خوب ناصر سالاری از دست رفت تا سپاهان فرصت نزدیک شدن به تیم چهارم جدول را از دست بدهد و در هفته های آتی کار سخت تری برای کسب سهمیه آسیایی پیش رو داشته باشد. در مقابل تیم صنعت نفت که صرفا برای کسب یک تساوی به میدان آمده بود، موفق شد به هدف خود دست یابد و دست پر اصفهان را ترک کند.

 

 

 
فولاد  مبارکه سپاهان- صنعت نفت آبادان / ساعت 15:00 / ورزشگاه نقش جهان اصفهان


داور: روح الله شریفی        کمک ها: محمدرضا منصوری- حسن یوسفی- وحید صالحی          ناظر داوری: سعید بطحایی.

 

 

اخطار:

 

احسان حاج صفی(42) از سپاهان

رضا نورمحمدی (82) از نفت آبادان

 


ترکیب سپاهان: 


لی اولیویرا- عارف غلامی، موسی کولی بالی، جلال عبدی (65 طالب ریکانی)، احسان حاج صفی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، فرید بهزادی کریمی ( 83 رضا میرزایی)، مسعود حسن زاده، جلالی علی محمدی (75حسین پاپی)، مهرداد محمدی.
سرمربی: عبدا... ویسی 

 

 


ترکیب صنعت نفت آبادان:


ناصر سالاری،محمد پورمحمد،حسین بغلانی(69 رشید آلبی)،علی عبدالله زاده،رضا نورمحمدی،عزیز معبودی،زبیر نیک نفس،مجتبی ممشلی،حکیم نصاری،بهادر عبدی (61 رضا نوروزی)  و محمد شادکام(77 برونو) 
سرمربی: فیروز کریمی

 

 

1176536

 

 

شرح بازی

 


نیمه اول این دیدار  از لحاظ تملک توپ به طور کامل در اختیار سپاهان اصفهان بود و در تمام دقایق بازی این بازیکنان زردپوش  بودند که صاحب توپ و میدان بودند. صنعت نفت آبادان در این نیمه بیشتر با ذهنیت تدافعی به میدان فرستاده شده بود و به همین دلیل شاهد یک بازی کاملا بسته از تیم میهمان بودیم؛ اما از لحاظ ایجاد موقعیت تفاوتی بین دو تیم نبود و تیم سپاهان علیرغم اینکه در طول نیمه اول صاحب توپ بود نتوانست موقعیت خطرناکی برای گلزنی ایجاد کند و مدافعین صنعت به خوبی از انجام وظایف دفاعی خود برآمدند. در نیمه دوم اما شرایط از لحاظ موقعیت کاملا تغییر کرد و بازیکنان این تیم در شرایطی که صنعت نفت به دفاع مطلق روی آورده بود، موقعیت های زیادی را برای گلزنی فراهم کردند، که بی دقتی مهاجمین سپاهان، عملکرد خوب مدافعین صنعت، چند واکنش خوب از ناصر سالاری و البته دیرک دروازه از دلایل اصلی خاتمه یافتن بازی با نتیجه بدون گل بودند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 25: شوت نویدکیا از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 32: شوت مهرداد محمدی با فاصله از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه 37: ارسال کرنر حاج صفی و ضربه عارف غلامی موقعیت خطرناکی را برای زردپوشان ایجاد کرد.

دقیقه 38: ضربه ایستگاهی خطرناک احسان حاج صفی در میانه راه به بازیکنان تیم حریف برخورد کرد و بلوکه شد.

دقیقه 40: ضربه حسن زاده با فاصله زیادی از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 41: تیم صنعت نفت در انتهای بازی برای اولین بار روی دروازه لی اولیویرا خطرساز شد.

دقیقه 43: ضربه بازیکنان نفت آبادان از میانه میدان پس از برخورد به دیرک دروازه به اوت رفت ولی داور مسابقه به اشتباه ضربه کرنر اعلام کرد.

دقیقه 57: ضربه سنگین مهرداد محمدی با واکنش ناصر سالاری به کرنر فرستاده شد.

 

 

1176537

 

 

دقیقه 60: ارسال بازیکنان سپاهان با ضربه سر مدافعین صنعت نفت در آستانه قرار گرفتن در دروازه خودی قرار داشت.

دقیقه 60: تیم سپاهان در این دقایق فشار زیادی را روی دروازه صنعت نفت ایجاد کرده و در همین دقایق 2 بار توپ را به دیرک دروازه صنعت کوبید که خوش شانسی تیم صنعت نفت و البته واکنش ناصر سالاری مانع از به ثمر رسیدن گل برتری زردهای اصفهان شد.

دقیقه 78: تیم صنعت نفت در یک ضد حمله خطرساز شده بود ولی ضربه بازیکنان صنعت نفت با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 84: ضربه ایستگاهی حاج صفی در میانه راه بلوکه شد و در برگشت این مهرداد محمدی بود که صاحب موقعیت گلزنی شد؛ اما ضربه این بازیکن دقت کافی را نداشت.

دقیقه 87: رضا میرزایی مهاجم تیم سپاهان در موقعیتی عالی و در حالی که گلر صنعت نفت اشتباه کرده بود، موفق نشد دروازه را باز کند .

دقیقه 89: ارسال حاج صفی با ضربه بد مهرداد محمدی به بیرون رفت.

دقیقه 90+3: حسین پاپی در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت ولی توپ از پای او فاصله گرفت تا ناصر سالاری آن را در اختیار بگیرد.

دقیقه 90+5: ضربه مسعود حسن زاده از پشت محوطه جریمه با واکنش عالی ناصر سالاری به کرنر فرستاده شد.

 

 

بهترین بازیکن

 

عملکرد دو تیم در این دیدار به گونه ای بود که دست ما را برای انتخا بهترین بازیکن میدان بست؛ سپاهان در حمله بی دقت بود و صنعت نفت هم به خوبی کارهای دفاعی را انجام نمی داد؛ شاید نام بردن از ناصر سالاری که چند موقعیت عالی را از سپاهانی ها گرفت بهترین انتخاب باشد.

 

 

اتفاق ویژه: 

 

اتفاق ویژه این دیدار را می توان به بازگشت صنعت نفت آبادان پس از سال ها به نقش جهان نسبت داد. آن ها اولین تیمی بوده اند که در نقش جهان به مصاف سپاهان رفته بودند.

 

 

در حاشیه:

 

* در ابتدای این دیدار یک دقیقه سکوت به احترام شهدای آتش نشان حاکم شد.

* جایگاه دوربین های ثبت تصاویر باز هم مورد اعتراض ناظر بازی قرار گرفته و این مشکل هم چنان در ورزشگاه نقش جهان ادامه دارد.

* داور در دقیقه 18 به دلیل اتلاف وقت به گلر تیم صنعت نفت تذکر داد.

* در دقایق پایانی نیمه اول بازیکنان سپاهان روی شوت مهرداد محمدی اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند ولی در شرایطی که توپ به کرنر رفته بود، داور سوت پایان بازی در نیمه اول را به صدا در آورد.

* در ابتدای نیمه دوم بازیکنان سپاهان روی یک توپ ارسالی اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند.

* تیم صنعت نفت آبادان تاکنون دو تعویض اجباری را در ترکیب خود داشته است؛ محمد شادکام و حسین بغلانی.

* بازیکنان سپاهان در دقایق پایانی اعتقاد به برخورد توپ به دستان نورمحمدی داشتند ولی داور خطای کف پای بازیکنان سپاهان را گرفت.

 

دیدگاه‌ها