کد خبر : 1392351 | 13 بهمن 1395 ساعت 17:59 | 296.9K بازدید | 0 دیدگاه

هت تریک در پیروزی های 3 گله

ماشین‌سازی 0 - استقلال 3؛ بولدوزر قوی تر از برف و یخ!

استقلال با نمایشی مطمئن در ورزشگاه یادگار امام با 3 گل حریف خود را شکست داد تا سومین برد متوالی 3 گله خود را کسب کند و به رده سوم جدول صعود کند.

ماشین‌سازی 0 - استقلال 3؛ بولدوزر قوی تر از برف و یخ!

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه که در زمین برفی و هوای بسیار سرد تبریز برگزار شد، ابتدا علی قربانی(43) و سپس مجتبی حق دوست (76) برای استقلال گل زدند و امید نورافکن در دقیقه 2+90 کار را برای شاگردان منصوریان تمام کرد تا آنها با روحیه بالا به دیدار السد قطر و البته دربی بیندیشند.

 

 

 

هفته بیستم لیگ برتر، ساعت 17
استادیوم یادگار امام، تعداد تماشاگر: 1000 نفر
داور: محمدحسین زاهدی فر، کمک ها:  محمدرضا ابوالفضلی و بابک داوری

 

 

 

 

ترکیب ماشین سازی

 


مهدى اسلامى، امین حاج محمدى، فردین عابدینى، ادسون هنریکه، حبیب گردانى، کاخبر کاکاشویلى، احمد کامدار (63- حامد پاکدل)، پیام صادقیان (81 - محمد رحمتی)، حمیدرضا على عسگرى، امین قاسمى نژاد و سعید قائدى فر (حسین ابراهیمی 64)
سرمربی: فرهاد کاظمی

 


ترکیب استقلال 

 


مهدی رحمتی، پادوانی، رابسون، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، امید ابراهیمی، امید نورافکن، بهنام برزای، خسرو حیدری (میعاد یزدانی 78)، مجتبی حق دوست (85- فرشید باقری) و علی قربانی (محسن کریمی 90+1)
سرمربی: علیرضا منصوریان

 

 

 

اخطار

 

 

پادوانی(32) از استقلال

کامدار (60) - فردین عابدینی (72) - حبیب گردانی (80) - امین حاج محمدى (90+2) از ماشین سازی

 

 

 

شرح گل ها
 

 

 

1-0 (استقلال): فرار عالی نورافکن از سمت راست و پاس فوق العاده او را علی قربانی با یک ضربه دقیق وارد دروازه ماشین سازی کرد تا استقلال در دقیقه 42 از حریفش جلو بیفتد.

 

2-0 (استقلال): در دقیقه 76 با تکل اشتباه مدافع ماشین سازی توپ به حق دوست رسید و این بازیکن با یک شوت زیبا دروازه ماشین سازی را برای بار دوم باز کرد.

 

3-0(استقلال): سانتر دیدنی امید ابراهیمی از ضربه ایستگاهی و ضربه سر دیدنی امید نورافکن گل سوم را در دقیقه 92 برای استقلال به ارمغان آورد.

 

 

 

 

شرح بازی: 

 



استقلال با یک نمایش برتر در 90 دقیقه بازی موفق شد از زمین پوشیده از برف یادگار امام 3 امتیاز حساس بازی را دشت کند؛ امتیازی که باتوجه به شرایط زمین یادگار امام می تواند مهمترین و قاطع ترین پیروزی فصل استقلال باشد. شاگردان علیرضا منصوریان در طول 90 دقیقه تنها یک موقعیت گل به حریفشان دادند در تمام طول بازی توپ را به خوبی در زمین ماشین سازی گرداندند که حاصل آن یک گل در نیمه اول و دو گل در نیمه دوم بود. در دقیقه 43 بازی، علی قربانی استقلال را پیروز به رختکن فرستاد و در دقیقه 77 و 94 هم مجتبی حق دوست و امید نورافکن کار شاگردان فرهاد کاظمی را در این بازی تمام کردند. در بازی ای که کیفیت زمین شرایط برگزاری این مسابقه را نداشت، شاگردان علیرضا منصوریان با ارائه فوتبال هجومی روی زمین، هواداران این تیم را امیدوار به ادامه لیگ کردند. استقلال با این پیروزی با سه برد متوالی به استقبال بازی با السد در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و بازی با پرسپولیس رفت.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

امید نورافکن، هافبک دفاعی استقلال که با تصمیم منصوریان از دفاع چپ به میانه میدان منتقل شده، بازی درخشان خود را با گلی در لحظات پایانی جشن گرفت تا بدون گفت و گو بهترین بازیکن میدان باشد. 

 

 


اتفاق ویژه:

 

 

در شرایطی که علیرضا منصوریان در استقلال در شرف برکناری بود، سه برد فوق العاده 3 گله که دو تای آنها در خارج از خانه و با نتایج 3 ـ صفر به دست آمده، او و تیمش را به اوج بازگردانده است. موفقیت استقلال در دو بازی آینده به معنای فصل تازه ای برای تیم جوان منصوریان خواهد بود که امروز بدون کاوه رضایی سه گل به حریف خود زد.

 

 

 

دقایق حساس

 

 

 

دقیقه 6: فرار علی قربانی و پاس او به بهنام برزای رسید و شوت او را مهدی اسلامی به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 12: امید نورافکن در داخل محوطه جریمه به زمین افتاد ولی داور در تصمیمی عجیب این صحنه را پنالتی اعلام نکرد.

دقیقه 16: ضربه امید ابراهیمی با اختلاف نسبتا زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 21: ضربه بهنام برزای به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی با شوت علی قربانی همراه شد اما این ضربه را مهدی اسلامی به کرنر فرستاد.

دقیقه 26: شوت وریا غفوری از فاصله 40 متری را مهدی اسلامی به راحتی مهار کرد.

دقیقه 38: پاس امین قاسمی نژاد قبل از این که به پیام صادقیان برسد، توسط وریا غفوری به کرنر رفت.

دقیقه 56: توپ استقلال روی یک ضد حمله در موقعیت عالی به برزای رسید اما مهدی اسلامی با خروج عالی توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 59: ضربه امین قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 94 : سانتر محسن کریمی به روی دورازه در موقعیت عالی به برزای رسید و ضربه سر او به بیرون رفت.

 

 

 

 

در حاشیه

 

 

*در حالی که زمین بازی پوشیده از برف بود، با تصمیم ناظر بازی بازیکنان دو تیم وارد زمین شدند تا بازی را برگزار کنند.
*به دلیل بارش شدید برف این بازی با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد.
* نکته عجیب این است که دو تیم در زمین برفی با توپ سفید بازی را آغاز کردند که این موضوع کار بازیکنان دو تیم را بسیار سخت کرد.
* تماشاگران استقلال در دقیقه 22 منصور پورحیدری، اسطوره این باشگاه را تشویق کردند.

دیدگاه‌ها