کد خبر : 1392892 | 15 بهمن 1395 ساعت 19:38 | 57.3K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال ورود فیفا به پرونده تیم تبریزی؛

تخلف: تراکتورسازی، فدراسیون فوتبال یا هر دو؟

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل تخلفاتی که در جریان صدور کارت بازی چند بازیکن استقلال و تراکتور انجام داده مجازات سنگینی را متحمل خواهد شد.

تخلف: تراکتورسازی، فدراسیون فوتبال یا هر دو؟

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال در پرونده محرومیت شیحی فدراسیون فوتبال را به عنوان شریک جرم خود معرفی کرد اما مسئولین فدراسیون در گفت و گو های متعدد بارها اعلام کردند که از این موضوع اطلاع داشتند. با این وجود اما کارت بازی چشمی و تیموریان برای استقلال صادر شد و نام این بازیکنان با تایید فدراسیون فوتبال در لیست آسیایی قرار گرفت تا مشخص شود که فدراسیون فوتبال در پرونده این دو بازیکن نیز سهم قابل توجهی داشته است.


حالا اما در پرونده بازیکنان تراکتورسازی، دو بازیکن این تیم در اولین روز نقل و انتقالات کارت بازی خود را دریافت کردند و از اولین بازی نیز برای آنها به میدان رفتند. همچنین هاشم بیگ زاده نیز در دو بازی پایانی تراکتور با کارت بازی که مسئولین فدراسیون برای آنها صادر کردند، در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفتند تا قرمزهای تبریزی از بازیکنان غیرمجاز استفاده کنند.


محمودی در گفت و گو با "ورزش سه" درباره ی این پرونده می گوید: «چیزی که ما در این باره شنیده ایم، این است که فدراسیون فوتبال در جریان نبوده است و نامه نگاری ها تماما با باشگاه انجام شده است، اگر این باشد قصوری شامل فدراسیون فوتبال نمی شود؛ اما اگر آنها نامه ها را دریافت می کردند و در جریان بودند، آنها هم مانند باشگاه مقصر هستند و اگر فیفا این را تشخیص دهد، ممکن است فدراسیون را نیز جریمه کند.»


با تکرار این تخلف از سوی فدراسیون فوتبال در صورتی که باشگاه های فوتبال ایران این تخلف را به فیفا گزارش کنند و شکایت کنند، فیفا می تواند با فدراسیون ایران برخورد کند. نکته جالب توجه این است که این محرومیت می تواند حتی تا تعلیق فوتبال ایران نیز پیش برود.


به این ترتیب صدور کارت بازیکنان دو تیم تراکتورسازی و استقلال برای فدراسیون و سازمان لیگ هزینه زیادی خواهد داشت و اگر باشگاه های شاکی مانند استقلال خوزستان، پیکان، نفت آبادان و ماشین سازی گزارش این اتفاقات را به فیفا ارائه دهند، دردسر بزرگی برای فوتبال ایران رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها