کد خبر : 1394876 | 23 بهمن 1395 ساعت 15:21 | 158.7K بازدید | 0 دیدگاه

امیدها ، سید ،کاوه و خسرو

پنج ستاره احتمالی استقلال در دربی

پس از پشت سر گذاشتن نیم فصلی بحرانی، آبی ها رنگ روزهای خوش را هم دیدند و پس از 3 پیروزی پیاپی در لیگ، آنها السد را با ژاوی در لیگ قهرمانان آسیا حذف کردند تا با انرژیِ مضاعف به مصاف رقیب سنتی خود بروند.

پنج ستاره احتمالی استقلال در دربی 

به گزارش "ورزش‌سه"، استقلالی ها به خوبی می دانند پیروزی در دربی می تواند تمام روزهای تلخ فصل شانزدهم لیگ برتر را از ذهن طرفدارانشان پاک کند. اما چه بازیکنانی می توانند تیم منصوریان را یاری کنند تا فاصله خود را با پرسپولیس صدرنشین کاهش دهد؟! استقلال بازیکنانی دارد که نقش آنها برای شکست پرسپولیس بسیار کلیدی به نظر می رسد، بازیکنانی که اگر روی فرم باشند می توانند روز خاطره انگیزی برای هواداران این تیم رقم بزنند.

 

 

*امید ابراهیمی
پس از شروع نیم فصل دوم و رنسانس منصوریان در ترکیب تیمش ، استقلال 4 بازی اش در لیگ را با به ثمر رساندن مجموع 10 گل با پیروزی با پشت سر گذاشته و السد پر ستاره را هم از لیگ قهرمانان حذف کرده و تنها باخت آنها در این مدت به همنام خوزستانی خود بوده که البته ابراهیمی در آن بازی محروم بوده است. همین آمار کوتاه باعث می شود بسیاری از کارشناسان نقش امید ابراهیمی را فوق العاده کلیدی توصیف کنند و البته از وابستگی بسیار زیاد خط هافبک استقلال به این هافبک جنگنده سخن بگویند. به جز این در لحظاتی که بازی گره می خورد ابراهیمی به خوبی می تواند با استفاده از قدرت شوت زنی خود بازی را به نفع استقلال تمام کند.


 ابراهیمی با درخشش های مکرر و البته تعصب مثال زدنی اش به یکی از محبوب ترین بازیکنان در اردوی آبی پوشان تبدیل شده و می خواهد تجربه پیروزی در دربی پایتخت را هم به کارنامه اش اضافه کند. 

 

 

1176585

 

 

*سید مهدی رحمتی

معمولا عادت داریم رحمتی را در لیست تاپ 5 دربی ها قرار دهیم، اما در نیم فصل دوم وضعیت برای آقای شماره یک پیچیده شد و در میان تعجب همگان، منصوریان او را نیمکت نشین کرد و حتی زمزمه خروج این بازیکن از استقلال به گوش رسید و طرفداران استقلال خود را برای ادامه فصل بدون رحمتی آماده کرده بودند. اما همین چند روز پیش بود که رحمتی به مانند همیشه ، از میان انتقادات و بی اعتمادی ها، در قاموس یک منجی برای آبی پوشان در آمد و با مهار پنالتیِ بازیکن السد، استقلال را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فرستاد . سید مهدی رحمتی که خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از دربی دارد می خواهد فصل پر فراز و نشیب خود را با یک پیروزی در دربی 84 ، خاطره انگیز کند. 

 

 

1179028

 


*کاوه رضایی
ستاره خط حمله استقلال با حاشیه های فراوانی در ابتدای فصل آبی پوش شد. او که تا آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس هم پیش رفت در یک چرخش ناگهانی به پیشنهاد نجومی استقلال پاسخ مثبت داد و البته عملکرد مثبتی هم در خط حمله از خودش به جای گذاشته است. رضایی که در دربی رفت فرصت گلزنی به قرمزپوشان را داشت، امیدوار است در دیدار پیش رو به این مهم دست یابد. رضایی که باید در برابر بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر به میدان برود می تواند با سرعت و شوت های سنگینش روز تلخی را برای سیدجلال و رفقا رقم بزند. همچنین دوندگی بی امان این بازیکن می تواند فضای کافی برای دیگر بازیکنان استقلال به وجود بیاورد. 

 

 

1174166

 

 

*امید نورافکن
اینکه یک جوان متولدِ 1376 را در تاپ فایوِ دربی جای دهیم نشان از کار بزرگ پدیده این روزهای استقلال دارد. نور افکن که با تغییر پست از سوی منصوریان و انتقال به خط هافبک به یکی از ستاره های آبی پوشان تبدیل شده، پس از درخشش در برابر ژاوی، حال باید در برابر سروش رفیعی خود نمایی کند. این بازیکن که متولد شهر ری است لقب جوان ترین بازیکن تاریخ استقلال در لیگ برتر را به دوش می کشد ، می تواند با گلزنی در این دیدار عنوان جوان ترین گلزن دربی در طول مدت برگزاری این رقابت ها تحت نام لیگ برتر را نیز به دوش بکشد. جنگندگی و فیزیک مناسب این جوان 19 ساله در دیداری که کامیابی نیا هم در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد می تواند ورق را در میانه میدان به نفع آبی پوشان برگرداند. 

 

 

 

 

*خسرو حیدری
خسرو حیدری به لطف مصدومیت وریا غفوری در دیدار برابر السد، می تواند بار دیگر دربی را به عنوان یار ثابت آغاز کند. حیدری که تا همین فصل گذشته ، نقشی محوری در حملات آبی پوشان را به دوش می کشید در تیم منصوریان کمتر از گذشته با کار گرفته می شود و اکنون در یک بازی بزرگ فرصت این را دارد تا بار دیگر خود را به سرمربی تیم و همه منتقدانش ثابت کند. او به جز سانترهای ویران کننده اش با اضافه شدن به میانه زمین در مقاطعی از بازی باعث برتری عددی می شود که این موضوع می تواند بلای جان پرسپولیسی باشد که کمال کامیابی نیا را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

 

 

1178918

 

 

 

دیدگاه‌ها