کد خبر : 1395476 | 25 بهمن 1395 ساعت 14:41 | 73.1K بازدید | 5 دیدگاه

 وقت برای غصه خوردن نداریم؛

برانکو: دربی را در 2-3 دقیقه باختیم

سرمربی پرسپولیس از باخت مقابل استقلال ابراز تاسف کرد اما امیدوار است با حمایت تماشاگرانشان در ادامه فصل به موفقیت برسند.

 برانکو: دربی را در 2-3 دقیقه باختیم

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ یک روز پس از شکست در دربی در حاشیه تمرین پرسپولیس به خبرنگاران گفت: همیشه به بازیکنانم گفتم همواره برد نیست و باخت هم خواهیم داشت که این اتفاق مقابل استقلال افتاد؛ بازی‌ای که برای همه ما، باشگاه و هواداران ارزش متفاوتی نسبت به سایر مسابقات داشت.


او ادامه داد: واقعا نمی‌توانم از بازیکنانم انتقاد کنم و ایراد بگیرم چون آنها تمام تلاش‌شان را انجام دادند و انگیزه هم داشتند ولی بازی را در دو، سه دقیقه به خاطر دو اشتباه باختیم؛ شکست اتفاق خواهد افتاد و اشتباه از ما بود و آنها استفاده کردند.


سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: نیمه دوم عملا روی یک دروازه بازی می‌کردیم و شانس گلزنی هم داشتیم و حتی توپ ما به تیرک افقی برخورد کرد؛ وقتی گل نزنید گل می‌خورید.


برانکو با بیان اینکه الان وقتی برای غصه خوردن و افسوس نداریم، اظهار کرد: برای مسابقه روز پنج‌شنبه با سپاهان خودمان را آماده می‌کنیم ولی مسئله‌ای که برای کادر فنی و بازیکنان جای تاسف دارد، این است که نتوانستیم شادی خوبی به هواداران هدیه کنیم اما با این حال تماشاگران پرسپولیس بعد از باخت دیروز نشان دادند پشت ما هستند و به تیم اعتقاد دارند چون ما همچنان به طور مطلق قهرمان هستیم و اهداف‌مان مشخص است.

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فاصله 6 امتیازی با تراکتورسازی و10 امتیازی با استقلال موجب شده اکنون با غرور خاصی صحبت کند، گفت: این غرور نیست و یک واقعیت است؛ واقعیت این است که ما همچنان در صدر جدول هستیم و دومین شکست ما در این فصل بود درحالی که مثل بازی با ذوب‌آهن استحقاق آن را نداشتیم.


سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: ما به هیچ عنوان تا موقعی که اطمینان نداشته باشیم قهرمان هستیم عقب نخواهیم کشید؛ خطر همیشه ما را تهدید می‌کند؛ بازی با سپاهان که یکی از رقیب های سنتی ماست، با اینکه نتایج ضعیفی داشته است را در پیش داریم ولی در همین روند می‌بینیم که تا چه اندازه پیروزی ما مقابل تراکتورسازی اهمیت داشته اما باز هم می‌گویم تا وقتی که قهرمانی قطعی نشده نمی‌توانیم مطمئن باشیم.


برانکو درخصوص انتقاداتی که از بازی حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده در پست غیر تخصصی‌شان می‌شود، عنوان کرد: طبیعی است که کمال کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی بهتر است، همانطور که ماهینی در پست تخصصی خود عملکرد بهتری دارد ولی مشکلاتی در تیم پیش می‌آید که مجبور می‌شوید تنها راه ممکن را انتخاب کنید؛ من کاملا از ماهینی و احمدزاده رضایت دارم؛ شما باید بدانید ما با استقلال که تیم خیلی خوب و بازیکنان بسیار عالی‌ای دارد بازی کردیم و طبیعی است که باید انتظار داشت آنها نیز کاری انجام دهند و تنها ما در زمین مسابقه نبودیم.


او با بیان اینکه "دوباره تکرار می‌کنم در نیمه دوم استقلال از وسط زمین رد نشد"، ابراز کرد: به هرحال در زدن ضربات آخر آرامش نداشتیم ولی در اینطور مسابقات باید از شانس‌های نصف و نیمه نیز استفاده کرد، همانطور که استقلال از فرصت‌های خود بهره برد.


سرمربی پرسپولیس پیرامون مصدومیت محمد انصاری پس از دربی گفت: هیچکس به او نپرداخت؛ یک تماشاگر یا یک گروه از آنها با سنگ به پیشانی او زدند؛ خدا را شکر ضربه‌ای که به سر او برخورد کرد خیلی جدی نبود و ضربه مغزی خفیفی بود اما اگر به چشم او برخورد می‌کرد شاید او کور می‌شد؛ امیدوار هستم باشگاه شکایت خود را علیه کسانی که این کار را کردند اعلام کند؛ خوشبختانه طبق چیزی که اعلام شد او دچار ضربه مغزی خفیفی شده و به همین دلیل 99 درصد در بازی روز پنج‌شنبه با سپاهان نخواهد بود.

 

برانکو درمورد آخرین وضعیت مصدومیت بازیکنان پرسپولیس اظهار کرد: خدا را شکر ربیع‌خواه سالم است و همه بازیکنان خوب و سلامت هستند و در حد توانمان به زمین خواهیم رفت.


او به نحوه داوری دربی حواشی به وجود آمده پس از این مسابقه اشاره کرد و گفت: قضاوت داوران عالی بود؛ حالا اگر بازی باید یک دقیقه بیشتر ادامه پیدا می‌کرد یا خیر نمی‌توانم نظر بدهم اما آقای رحمتی برای بار اول این کار را انجام نداد؛ مهم‌ترین مسئله برای ما هواداران هستند و تمام تلاش‌مان برای شادی آنهاست؛ ما بعد از بازی به سمت هواداران رفتیم و لیدرها نیز باید شرایط را درک کنند؛ فکر نمی‌کنم بچه‌های تیم با هواداران درگیر شده باشند ولی دیدم تماشاگران از صمیم قلب بعد از بازی تیم را تشویق کردند؛ مهم‌ترین افراد برای ما هواداران هستند.


سرمربی پرسپولیس درمورد پیام امروز مهدی طارمی در اینستاگرام که گفته است:«کسانی که انتقاد می‌کنند پرسپولیسی نیستند»، ابراز کرد: واقعا نمی‌دانم چون اینستاگرم بچه‌ها را دنبال نمی‌کنم و صفحه شخصی خودم را دارم اما طبیعی است که انتقادات خوب، بد، با نیت خوب و با نیت بد همیشه خواهد بود و همه ما باید با این مسائل کنار بیاییم؛ من هم همیشه درمورد این موضوع با بازیکنان صحبت می‌کنم؛ حالا یکی انتقاد را بهتر می‌گوید و یکی خیر.


برانکو درباره  شایعاتی که مبنی بر رفتار بد برخی بازیکنان پرسپولیس با رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: ما با یکدیگر همکار هستیم و بازیکنان و شما باید یکدیگر را درک کنید اما همه این مسائل بستگی به رشد، آموزش و اینگونه مسائل دارد؛ طبیعی است همه ما دوست داریم همیشه درموردمان خوب بنویسند ولی این امکان ندارد؛ چلسی هم باخته و مساوی کرده است؛ نمی‌شود که همیشه برنده باشید و این یک موضوع کاملا عادی است؛ شخصا همیشه در خدمت اصحاب رسانه هستم و امروز هم پاسخگوی خبرنگاران بودم.


او درمورد غیبت نام دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس در فهرست بازی با پرسپولیس عنوان کرد: آنها یک روز قبل از دربی با باشگاه توافق کردند تا بروند و به خانه‌شان برگشتند؛ خودم این را می‌دانم که می‌شود یکی بیاید و یکی خیر


سرمربی پرسپولیس درمورد استفاده از جوانان در ترکیب خود اظهار کرد: ما هر سال بازیکنان جوان می‌آوریم تا در تمرینات آنها را محک بزنیم ولی خیلی سخت است راجع به آنها نظر بدهیم و پس از دو، سه جلسه تمرینی بگوییم این را می‌خواهیم و دیگری را نه؛ به همین دلیل نیاز به زمان داریم؛ زاهدی و رحمتی را به صورت قرضی به تیم دیگری فرستادیم و آخر فصل هم، چنین اقدامی خواهیم کرد؛ همواره چهار، پنج بازیکن جوان اضافه می‌کنیم تا در رقابت با دیگر نفرات تیم باشند و ببینیم چقدر امکان رشد دارند.


برانکو یادآور شد: فصل نقل و انتقالات تمام شده و بازیکنان قرارداد دارند؛ طبیعی است الان در این موقعیت سخت است که بازیکن جدید اضافه کنیم؛ خواهیم دید در بازار بازیکنی پیدا می‌کنیم یا نه و الان شاید امکان جذب بازیکن وجود دارد.


او در پاسخ به انتقاداتی که از نمایش مهدی طارمی می‌شود، عنوان کرد: او بهترین گلزن ما است؛ اشتباه پیش می‌آید که توپی را به گل نمی زند؛ همه مهاجمان دنیا فرصت از دست می‌دهند و موقعیت خراب می‌کنند ولی طارمی بهترین گلزن تیم است؛ اگر جای من باشید چه کسی را درون زمین می‌گذارید؟ به این سادگی هم نیست مهاجمی پیدا کنید و به جای او در ترکیب قرار دهید؛ طارمی بین بهترین گلزنان لیگ است و نمی‌شود به خاطر از دست دادن دو، سه توپ او را بکشیم؛ طارمی این فصل و سال‌های بعد باز هم موقعیت خراب می‌کند و این اتفاق برای هر مهاجم دیگری هم می‌افتد.


سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنی که کارت زرد بی‌جهت بگیرد جریمه خواهیم کرد؛، گفت: اینکه بازیکنی بخواهد با داور کل کل کند و اخطار بگیرد، جریمه خواهد شد ولی اگر کارت زرد او در خدمت تیم باشد جریمه‌ای ندارد.


برانکو در مورد اینکه زمانی عضو هیأت مدیره استقلال گفته است که بازیکنان پرسپولیس با غرور در دربی حاضر شدند، ابراز کرد: برای من مهم نیست چه چیزی می‌گویند؛ آنها حق دارند شادی کنند و بازی را هم بردند؛ این صحبت‌ها می‌شود و خیلی اهمیت ندارد.


او پیرامون عدم استفاده از سامان نریمان‌جهان باوجود اینکه این بازیکن در تیم‌های سابقش برابر استقلال خوب گلزنی داشته است، اظهار کرد: من تشخیص دادم بازیکنانی که درون زمین هستند می‌توانند کاری انجام دهند اما در چنین مسابقه‌ای سخت می‌شود اعتماد کرد که بازیکن چطور می‌تواند مثمر ثمر باشد؛ نریمان‌جهان بازیکن ضد حمله است و اگر یادتان باشد با این روش به استقلال گل زده است ولی ما در 30 متری دروازه استقلال به آنها فشار می‌آوردیم.

 

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: از قبل برنامه داشتیم علیپور به زمین بیاید و با چه بازیکنی تعویض شود؛ او خوب سر می‌زند و به تیم حریف فشار وارد می‌کند اما مسئله تعویض رامین رضاییان تشخیص من بود و همیشه هستند کسانی که مخالف یا موافق این موضوع باشند.


برانکو درمورد انتقادات برخی رسانه‌ها و کارشناسان مبنی بر تعویض رضاییان گفت: رسانه‌ها و کارشناسان حق دارند نظر بدهند چون هر کسی به روش خود نگاه می‌کند و فوتبال به همین دلیل زیبا است.


او یادآور شد: جمعیت کرواسی 4 و نیم میلیون نفر است و به همین تعداد مربی دارد.

دیدگاه‌ها