کد خبر : 1395516 | 25 بهمن 1395 ساعت 16:38 | 28.1K بازدید | 8 دیدگاه

نباید استقلال را دست کم می‌گرفتند 

درخشان: باخت پرسپولیس مجازات غرور بود

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس که قبل دربی از عوامل برتری پرسپولیس یاد کرده و این تیم را مستحق برد می‌دانست، بعد از بازی از دلائل ناکامی پرسپولیس در این بازی می‌گوید.

 درخشان: باخت پرسپولیس مجازات غرور بود  

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان، که پیش از حضور برانکو، سرمربی پرسپولیس بود، در دربی‌هایی که خود هدایت پرسپولیس را برابر استقلال برعهده داشت صاحب 2 برد برابر این تیم شد و راه برد در این مسابقه را کم‌وبیش می‌دانست. حرف‌های حمید درخشان درباره دربی 84 را با هم مرور می‌کنیم: 


* به نظر من پرسپولیس  بیش از حد استقلال را دست کم گرفت و مغرورانه بازی کرد، موفقیت‌های پرسپولیس در روزهای گذشته باعث شد تا بازیکنان چنان مغرور به میدان بروند که می‌شد حتی غرور را در چهره برخی از آنها دید.


*وقتی بازیکنان تیم پرسپولیس یک گل به استقلال زدند باید تا حداقل 20 دقیقه به اداره کردن بازی می‌پرداختند اما بازیکنان پرسپولیس باور داشتند که می‌توانند 4 گل و 5 گل بزنند و به همین دلیل بی محابا جلو کشیدند، مدافعان کنار تیم هم که در آن دقایق چنان نفوذ می‌کردند که انگار در این بازی، تیم پرسپولیس نیازمند آوراژ گل بوده است. کسی نبود بگوید تیم مقابل استقلال بود نه یک تیم کوچک، هر چند پرسپولیس به غرور خود باخت اما به هر حال استقلال هم تیم کوچکی نبوده و نیست.

 

*فضای زیادی که به مهاجمان استقلال داده شد، به علت همین غرور  و دست کم گرفتن استقلال بود. بی تردید پرسپولیس حتی بعد از این باخت تیم تر و شایسته تر از استقلال است اما حداقل در این بازی، پرسپولیسی‌ها به دست خود، خودشان را خلع سلاح کردند. 


* بازی نکردن بازیکنان در پست تخصصی خودشان خیلی عجیب بود. چرا باید در غیاب یک بازیکن، 3 پست پرسپولیس با نفرات غیر متخصص پر شود؟ پرسپولیس می‌توانست یک بازیکن جای کامیابی نیا بگذارد و با اعتماد به نفرات جوان، موفق باشد. مطمئن باشید بازیکنانی مثل شهاب کرمی ضعیف‌تر از 3-4 بازیکن استقلال نبودند.



*به نظر من باید تعویض شکلی دیگر را پیدا می‌کرد، وقتی علیپور آمد، نیازمند تغذیه مضاعف بود. تغذیه از بازیکنان کنار زمین، درست است که محرمی خوب بود اما در زمان آمدن علیپور باید محرمی بیرون رفته و رضاییان با رفتن به یک خط عقب‌تر، فرصت‌های بهتری برای تیم فراهم می‌آورد.

دیدگاه‌ها