کد خبر : 1395674 | 26 بهمن 1395 ساعت 11:03 | 70.2K بازدید | 17 دیدگاه

بعد از صدور حکم تهدید شدیم

حسن‌زاده: با چه منطقی با منصوریان صحبت کنیم؟

رئیس کمیته انضباطی از زود صادر شدن احکام داربی دفاع کرد.

حسن‌زاده: با چه منطقی با منصوریان صحبت کنیم؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در اظهاراتی رادیویی درباره احکام صادر شده داربی ۸۴، گفت: البته ما در فصل جاری با توجه به فشردگی بازی‌های سعی کردیم تا احکام را به سرعت صادر کنیم. به هرحال تیم‌ها فردا یا پس فردا بازی دارند. شاید سوال شود که معمولا گزارش‌ها دو روز بعد از بازی صادر می‌شود. الان گزارش داربی رسیده چرا ما رای ندهیم؟ مسابقات بزرگ و حساس مثل داربی طبیعتا گزارششان زودتر می‌رسد. وقتی گزارش آمده و می‌توانیم مسابقه را بررسی کنیم، رای را صادر می‌کنیم.


او افزود: من خوشحالم که بخشی از هواداران دو تیم همیشه ما را متهم به طرفداری کرده‌اند. درباره رحمتی زمانی که قبلا درخواست کرده بود تا یک جلسه محرومیتش تعلیق شود، کل کمیته انضباطی آبی شد و همه گفتند ما استقلالی هستیم. الان هم هر دو طرف از ما ناراحت هستند و باید منتظر حرف‌ها و مسائلی شبیه این باشیم. ما کاری به این حرف‌ها نداریم. دو بزرگ از تیم‌های استقلال و پرسپولیس در یک بازی حساس که پوشش تلویزیونی دارد کاری کرده‌اند و رای باید صادر شود. گل سر سبد فوتبال ما داربی است. این دو کاپیتان تیم ملی بوده‌اند. ما از دیشب که رای را صادر کردیم با تهدید روبه‌رو شده‌ایم. حتی شنیدم منصوریان هم در برنامه ۹۰ صحبت‌هایی را مطرح کرده است. ما می‌توانیم با وجود کارت‌هایی که داور داده حکم صادر کنیم. حالا وقتی سرمربی استقلال هنوز آیین نامه را نمی‌داند و می‌گوید کمیته انضباطی چه کاره است، با چه منطقی با او صحبت کنیم؟ این رای ما بوده است. هر جا ما علیه استقلال و پرسپولیس رای دادیم تهدید شده‌ایم.

 

 رئیس کمیته انضباطی در واکنش به این سوال که چرا رای مربوط به بازیکن ماشین سازی که به سینه داور کوبیده هنوز صادر نشده است، گفت: ما آن رای را دادیم و ابلاغ شده است. دوستان مسائل مالی را مثال می‌زنند، این درحالی است که باشگاه استقلال بدهکارترین باشگاه است. تلاش کرده‌ایم بخشی از مطالبات وصول شود. آقای منصوریان! در این زمینه از باشگاه خودتان شروع کنید. ولی دوستان در رسانه‌ها می‌گویند چرا مطالبات ما را نمی‌گیرید؟ برخی از علاقمندان به فوتبال به این چیزها توجه نمی‌کنند و یک فرافکنی رخ می‌دهد. تا زمانی که درگیری دو کاپیتان نبود، سکوها جو قابل قبولی داشت ولی وقتی حرکات شما فشار و التهاب را به سکوها می‌برد، اگر یک جوان آسیب غیرقابل جبران ببیند، شما می‌توانید بگویید که چرا داور کارت داده و چرا کمیته انضباطی حکم صادر کرده است؟ ما از هیچ تهدیدی نمی‌ترسیم. دوستان اگر فکر می‌کنند از طریق قانونی می‌توانند کاری کنند، دستشان درد نکند و این کار را بکنند. به موقع خواهم گفت که چه تهدیدهایی به ما شده است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره محرومیت مهدی کیانی، گفت: الان درباره این حکم حضور ذهن ندارم ولی پرونده باقی مانده نداریم.

 

وی درباره تناقض‌هایی که در احکام وجود دارد، به طور مثال پیام صادقیان به داور ضربه زد و شش ماه محروم شد، گفت: آیا می‌توانید ثابت کنید که صادقیان به دست داور لطمه زده و شش ماه محروم شده است؟ این نیست. او شش ماه محروم نشد و دست داور هم نبود. موارد دیگری بوده است. شما باید گزارش مربوطه را ببینید. ضمن اینکه آیین نامه انضباطی این ظرفیت را دارد که بر اساس بازیکن بزرگ، سابقه و مسائلی دیگر حکم دهد. اگر حسینی و رحمتی سابقه نداشتند، شاید با جریمه نقدی و محرومیت کمتر روبه رو می‌شد.

 

حسن زاده در پاسخ به این سوال که منصوریان گفته که حکم به شکلی صادر شده که باشگاه استقلال نتواند به آن اعتراض کند و نظر او در این باره چیست، گفت: رکن قضایی مکلف است رای متناسب صادر کند. تناسب را هم صادر کننده حکم تشخیص می‌دهد. ما در این پرونده تناسب را در این حد می‌دانستیم. او دو جلسه محروم شد و سابقه قبلی هم دارد. او یک حکم معلق هم داشت. چرا به این توجه نمی‌شود که از ۲۲ بازیکن، ۲۱ بازیکن حکم تعلیقی دارد. این محرومیت رحمتی، مشکل اوست و باید به این مسئله توجه می‌کرد.

 

او در پایان اضافه کرد: ما می گوییم بیایید همکاری کنیم. اگر کسی معتقد است که دلیلی دارد که حکم کمتر شود، آن را به ما بگوید. بزرگان باید کمک کنند تا این مسائل حل شود.

دیدگاه‌ها