کد خبر : 1395724 | 26 بهمن 1395 ساعت 13:54 | 41.3K بازدید | 1 دیدگاه

اکبریان - پرسپولیس؛ آشنایی 4 ساله پر از جنجال!

محمدرضا اکبریان داور دیدار پرسپولیس و سپاهان خواهد بود. نام او در کنار پرسپولیس یادآور جنجال ها و اتفاقات مهمی است.​​​​​​​

اکبریان - پرسپولیس؛ آشنایی 4 ساله پر از جنجال!

به گزارش "ورزش سه"، اکبریان داور 38 ساله فوتبال است که از سال 85 در لیگ برتر داوری می کند. یکی از اولین قضاوت های او برای سرخپوشان پایتخت، در لیگ دوازدهم و دیدار با فجرسپاسی شیراز بود که چون پس از بازی جنجالی پرسپولیس سپاهان به قضاوت محسن قهرمانی بود، زیر ذره بین اهالی فوتبال قرار داشت. آن دیدار با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید و اکبریان سوت های عادلانه و منصفانه ای نیز زد و در پایان محمد رویانیان مدیرعامل وقت سرخ ها، به تمجید از داور جوان بازی پرداخت.

 

سال ها گذشتند و اکبریان باتجربه تر شد و به جایی رسید که دیدارهای به مراتب حساس تر به او سپرده شد.

 

در هفته های ابتدایی لیگ سیزدهم و زمانی که هنوز علی دایی سرمربی پرسپولیس بود، قضاوت دیدار پرسپولیس و فولاد در اهواز، به اکبریان سپرده شد و در روزی که سفیدپوشان پرسپولیس با دو گل مغلوب شاگردان اسکوچیچ شدند، اکبریان در اواسط بازی تصمیم به اخراج صادقیان گرفت و پس از بازی کمیته انضباطی صادقیان را چند ماه محروم کرد تا سرنوشت فوتبال او پس از این کارت قرمز به کلی عوض شود!

 

یکی از جنجالی ترین قضاوت های او مربوط به بازی پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته های پایانی لیگ سیزدهم بود که با پیروزی سپاهان به پایان رسید. اکبریان در این مسابقه در ابتدا یک پنالتی پرسپولیس را ندید و به جای اخراج وریا غفوری، مهدی طارمی را با کارت زرد جریمه کرد و در دقایق پایانی این بازی، گل سالم سپاهان را مردود اعلام کرد تا ظلم بالسویه این داور، عدل به نظر برسد!

 

1180585

 

البته اشتباهات اکبریان جریمه ای برای وی در پی نداشت اما 5 ماه بعد، قضاوت جنجالی این داور در جریان دیدار آبی های تهران و اهواز، منجر به محرومیت چند هفته ای وی شد و شاید بتوان گفت اکبریان خوش شانس نیز بود که اشتباهات فاحشش زیر سایه داوری پراشتباه فغانی در بازی پرسپولیس ذوب آهن قرار گرفت.

 

جنجالی و پربحث ترین قضاوت داور خوش قد و قامت فوتبال ایران در فصل گذشته برای پرسپولیس نیز مربوط به دیدار رفت پرسپولیس و نفت بود که اعتراض شدید کادرفنی پرسپولیس را به دنبال داشت. او در این بازی اگرچه یک پنالتی _هرچند صحیح_ به سود پرسپولیس اعلام کرد اما به دلیل کارت باران علیه سرخ ها با اعتراض این تیم مواجه شد.

 

اکبریان این فصل هم در بازی پرسپولیس و فولاد بار دیگر برای قرمزهای تهران داوری کرد و در دیداری که در ورزشگاه غدیر برگزار می شد، اشتباهات فاحشی مرتکب شد. به نقل از غیاثی کارشناس داوری، او یک پنالتی برای هریک از تیم ها اعلام نکرد و مدافعان میانی هر دو تیم را نیز اخراج نکرد. غیاثی همچنین معتقد بود اکبریان گل سالم پرسپولیس را به اشتباه آفساید اعلام کرده بود.

 

حال باید دید اکبریان در قضاوت دیدار پرسپولیس و سپاهان چگونه عمل خواهد کرد و آیا این داور باتجربه خواهد توانست از پس قضاوت این مسابقه حساس بر بیاید یا خیر؟

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها