کد خبر : 1395855 | 27 بهمن 1395 ساعت 10:25 | 18.5K بازدید | 1 دیدگاه

آیا انگلیسی ها باز هم قهرمان CL می شوند؟

لیگ جزیره و رویای تکرار "عصر طلایی" در اروپا

بعد از سپری شدن عصر طلایی، هواداران لیگ برتر امیدوارند در فصل آینده قدرت های سنتی جزیره باز هم در زمره مدعیان قرار بگیرند.​​​​​​​

لیگ جزیره و رویای تکرار "عصر طلایی" در اروپا

به گزارش "ورزش سه"، دوران نزول به زمانی اطلاق می شود که بعد از روزهای طلایی گذشته رخ داده و مشخص نیست چه اتفاقاتی در آن مقطع رخ داده است. دور جدید لیگ قهرمانان از این هفته آغاز می شود و تیم های انگلیسی راه دشواری برای تکرار روزهای شیرین گذشته دارند و دوران تسلط بر قاره سبز حالا تبدیل به خاطراتی مبهم شده است.

 

اگرچه باشگاه های انگلیسی را معمولا در زمره تیم های متمول می شناسیم، اما ناکامی مستمر آنها در اروپا تبدیل به موضوعی ناامید کننده شده و مشخص نیست امپراطوری قدرتمند بریتانیا دوباره چه زمانی بر صدر قاره تکیه خواهد زد.

 

 

1178063

 

 

با توجه به عدم راهیابی یونایتد و چلسی به لیگ قهرمانان و همچنین حذف تاتنهام در مرحله گروهی، حالا سیتی، لستر و آرسنال در مرحله حذفی حضور دارند که برای صعود به جمع 8 تیم باید از سد موانع دشواری گذر کنند.

 

توپچی ها در 6 سال گذشته در همین مرحله با مسابقات خداحافظی کرده اند و حالا دوباره باید در برابر تیمی قرار بگیرند که کابوس آنها در سالهای اخیر بوده است. بایرن در فصل های 2005، 2013 و 2014 موفق به حذف آرسنال از این مسابقات شده است.

 

 

1180669

 

 

دیگر نماینده انگلیس، لسترسیتی است که با ثبت 5 شکست متوالی در لیگ جزیره تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و باید به مصاف سویا برود که در سه فصل اخیر موفق به فتح لیگ اروپا شده است.

 

خط دفاع منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا در فصل جاری بارها ضعف خود را نشان داده است و حالا رقیب آنها موناکویی است که علاوه بر صدرنشینی در لیگ فرانسه، موفق به ثبت آمار 76 گل در 25 بازی شده است.

 

 

1173589

 

 

آیا لیگ جزیره که گرانترین و رقابتی ترین لیگ سراسر دنیا محسوب می شود، باز هم در مرحله بعدی بدون تیم خواهد بود؟ ده سال پیش تصور چنین روزهایی امکان پذیر نبود.

 

از بین سالهای 2005 تا 2011، تنها در فصل 2010 که فینال بین اینترمیلان و بایرن مونیخ برگزار شد، نماینده ای از انگلیس در فینال لیگ قهرمانان حضور نداشت و در سال 2008، در مسکو شاهد رویارویی منچستریونایتد و چلسی در بازی نهایی بودیم.

 

 

1180670

 

 

فینال مسکو را باید یادآور روزهای آقایی لیگ برتر دانست. از سال 2008 تا 2011، شیاطین سرخ به رهبری سرالکس فرگوسن سه بار به فینال رسیدند که یک بار در سال 2008 موفق به فتح جام شدند. البته به جز یونایتد، چلسی و لیورپول نیز عملکرد قابل دفاعی در رقابت های برون مرزی داشتند.

 

لیورپول در سال 2005 با شکست میلان در دیداری دراماتیک، برای پنجمین بار بر صدر قاره اروپا تکیه زد و چلسی نیز در سال 2012 در خاک آلمان با شکست بایرن موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

 

 

1180672

 

 

اما از آن مقطع، تا به حال هیچ تیمی از لیگ جزیره رنگ فینال را ندیده است و نکته تاسف بار این است که تنها 2 بار آنها تا مرز فینالیست شدن پیش رفته اند.

 

در فصل 2014-2013، چلسی با مورینیو در مرحله نیمه نهایی در مجموع 1-3 مغلوب اتلتیکو مادرید شدند و سال گذشته نیز سیتی با هدایت مانوئل پیگرینی در نهایت با یک گل مغلوب رئال مادرید شد و از رسیدن به فینال باز ماند. به جز این دو تیم، در 3 فصل اخیر، تیمی از لیگ برتر در بین 8 تیم پایانی حضور نداشته است.

 

اگرچه پل پوگبا به عنوان گرانترین بازیکن جهان با مبلغ 105 میلیون یورو در یونایتد مشغول به بازی کردن است، اما این ستاره جایی در لیگ قهرمانان فصل جاری ندارد. گرچه شاید لیگ برتر را خانه بسیاری از بزرگترین نام های دنیای مربیگری از جمله مورینیو، کونته، کلوپ و گواردیولا بدانیم، اما در فصل جاری لیگ قهرمانان تنها گواردیولا در مرحله حذفی با سیتی دیده می شود.

 

 

1171516

 

 

ونگر روی نیمکت توپچی ها از تمام تجربه خود برای هدایت تیمش استفاده کرده و لسترسیتی تحت هدایت رانیری، اگرچه مرحله گروهی را با اقتدار سپری کردند، اما نباید فراموش کرد که مراحل حذفی لیگ قهرمانان، چالشی متفاوت است و عملکرد نمایندگان جزیره، در سرنوشت لیگ برتر نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد زیرا در فصول اخیر کمتر شاهد درخشش نمایندگان آنها بوده ایم و معمولا رقبا از نقطه نظر تاکتیکی و قدرت ترکیبی بر تیم های لیگ برتری غلبه کرده اند.

 

اگرچه ابرقدرت هایی مانند بارسلونا، بایرن و رئال مادرید در سالهای اخیر به مثابه موانعی غیرقابل عبور بوده اند اما نمایندگان لیگ جزیره برای غلبه بر تیم هایی مانند موناکو و پاری سن ژرمن نیز به مشکل برخورده اند.

 

اما امسال باید شرایط کمی تغییر کند و لستر، سیتی و آرسنال باید این مرحله را فرصتی برای پیشرفت دانسته و برای عبور از رقبای خود در جنبه های تاکتیکی بر آنها چیره شوند.

 

 

1177137

 

 

با توجه به سابقه درخشان گواردیولا و ترکیب باتجربه سیتی، در حال حاضر احتمالا این تیم بزرگترین امید لیگ برتر است. البته آرسنال نیز به دنبال شکستن طلسم بایرن بوده و لسرتسیتی اگرچه برای بقا در لیگ جزیره می جنگد، اما اگر روند اروپایی خود را ادامه دهد، می تواند برای غلبه بر سویا امیدوار باشد.

 

اما شاید فصل بعد را بتوان دوران متفاوت برای لیگ برتر قلمداد کرد. تیم های سنتی درخشان در لیگ قهرمانان مانند چلسی، لیورپول و یونایتد احتمالا در مسابقات حضور خواهند داشت. اما در حال حاضر واقعیت لیگ جزیره، آن چیزی است که در سالهای اخیر از نمایندگان این کشور شاهد بوده ایم اما از خاطر نبریم که در عصر طلایی لیگ جزیره، تصور چنین نتایجی امکان پذیر نبود.

 

منبع: ESPN

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها