کد خبر : 1396062 | 27 بهمن 1395 ساعت 16:39 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

3 برد، 2 تساوی و یک شکست

تاریخ لیگ برتر به‌سود برنده‌های آبی دربی

بعد از پیروزی استقلال برابر پرسپولیس در دربی 84 حالا بزرگترین نگرانی‌ای که در دل هواداران آبی‌ها وجود دارد این است که آیا این تیم در بازی فردا برابر ذوب‌آهن اسیر غرور ناشی از این پیروزی بزرگ می‌شوند یا نه.

تاریخ لیگ برتر به‌سود برنده‌های آبی دربی

به گزارش "ورزش سه"، معمولا مرسوم است که تیم‌هایی که در دربی پیروز می‌شوند یک بازی بعد از این برد بزرگ نمی‌توانند نتایج خوبی بگیرند چراکه یک هفته تحت تاثیر پیروزی هستند و با غرور وارد زمین بازی می‌شوند که حالا باید دید آیا این اتفاق در بازی فردا مقابل ذوب آهن تکرار می‌شود یا نه.


استقلال با پیروزی برابر پرسپولیس در بازی روز یکشنبه به هفتمین برد خود در لیگ‌برتر برابر حریف سنتی خود رسید اما آبی‌ها در بازی‌های بعد از 6 پیروزی قبلی نتایج متفاوتی را تجربه کرده اند. آن ها در بازی های بعد از 6 پیروزی خود در دربی 3 بار پیروز شده اند، دو بار به نتیجه تساوی رسیده اند و در یک بازی هم شکست خورده اند.


*در لیگ سوم، جوان‌های امیر قلعه‌نویی در بازی رفت موفق شدند با نتیجه 2 بر یک تیم پرستاره آن روزهای پرسپولیس را شکست دهند اما در بازی بعد برابر ابومسلم به تساوی 3 بر 3 رضایت دادند. 


*در لیگ چهارم آبی‌ها با گل دقیقه 93 پیروز قربانی موفق شدند پرسپولیس را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهند اما غرور ناشی از این برد دراماتیک هرگز گریبان این تیم را نگرفت چراکه شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته بعد هم موفق شدند پگاه گیلان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند. 


*در لیگ پنجم آبی‌ها موفق شدند با تک گل رضا عنایتی پرسپولیس را شکست دهند و البته در هفته بعد هم شموشک را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. 


*در لیگ دهم و در بازی رفت اولین برد از 4 برد متوالی استقلال با پرویز مظلومی رقم خورد اما آبی‌ها هفته بعد از این بازی با تراکتورسازی به تساوی یک بر یک رسیدند. 


*در بازی برگشت همان سال آبی‌ها باز هم پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند اما در بازی بعد با نتیجه 2 بر یک از تراکتورسازی شکست خوردند. 


*در لیگ یازدهم شاگردان پرویز مظلومی موفق شدند با برد قاطع 2 بر صفر در بازی رفت پرسپولیس را شکست دهند و بازی بعدی برابر صبا را هم یک بر صفر برنده شدند. 


*با مروری به نتایج استقلال بعد از پیروزی در دربی این موضوع مشخص می‌شود که نتایج آبی‌ها بعد از پیروزی در این بازی بزرگ نسبتا قابل قبول بوده است و حالا باید دید آیا این نتایج خوب در بازی فردا برابر ذوب‌آهن هم تکرار می‌شود یا شاگردان جوان منصوریان تحت تاثیر این شکست بزرگ قرار می‌گیرند و بازی مهم بزرگ فردا را از دست می‌دهند.

دیدگاه‌ها