کد خبر : 1396234 | 28 بهمن 1395 ساعت 12:20 | 14.1K بازدید | 1 دیدگاه

ونگر و آرسنال با هم می روند

سریال ناکامی آرسنال در چمپیونزلیگ؛ فصل هفتم

شکست سنگین برابر بایرن مونیخ، تکرار سناریو سالهای اخیر را در ذهن هواداران آرسنال زنده کرده است.​​​​​​​

سریال ناکامی آرسنال در چمپیونزلیگ؛ فصل هفتم

 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد خوش بین ترین هوادار توپچی ها نیز امید چندانی به دیدار برگشت ندارد و قاعدتا برای هفتمین سال متوالی شاهد حذف توپچی ها در مرحله یک هشتم نهایی خواهیم بود.

 

گل دقیقه 30 الکسیس سانچس بسیاری را امیدوار کرد که شاید حداقل توپچی ها تا دیدار برگشت برای صعود امیدوار باشند اما به تکرار سالهای اخیر، نتیجه دیدار رفت به حدی تلخ بود که برای صعود، ونگر و شاگردانش به یک معجزه نیاز داشته باشند. معجزه ای که در 6 فصل اخیر هرگز رخ نداده است.

 

در سال 2011، شاگردان ونگر به بارسای قدرتمند پپ برخورد کردند و علیرغم اینکه در دیدار رفت در خانه با یک گل عقب افتادند در نهایت با پیروزی 1-2 پا به خانه حریف گذاشتند. اما آرسنال در نوکمپ با نتیجه 1-3 مغلوب شده و خیلی زود مجبور به خداحافظی با لیگ قهرمانان شد.

 

 

1181082

 

 

یک سال بعد، توپچی ها میلان تحت هدایت الگری را در برابر داشتند اما شکست عجیب با 4 گل در دیدار رفت امیدهای صعود را به حداقل رساند. گرچه در دیدار برگشت آرسنال با به ثمر رساندن 3 گل در آستانه بازگشتی رویایی قرار گرفت، اما در نهایت خداحافظی در مرحله یک هشتم، ماحصل عملکرد آن سال آرسنال بود.

 

 

1181083

 

 

اما با شروع سال 2013، کابوس بایرن برای آرسنال ها آغاز شد. شکست سنگین 1-3 در خانه، باز هم امیدها را برای صعود به حداقل رساند و گرچه قرمزها موفق شدند در مونیخ با 2 گل پیروز شوند، اما عملکرد ضعیف دور رفت در خانه و قانون گل در خانه حریف، ضامن حذف آنها باز هم در مرحله یک هشتم بود.

 

 

1181081

 

 

در فصل 2014 و زمانیکه باز هم نام بایرن در قرعه کشی برای مبارزه با آرسنال مطرح شد، ونگر و بازیکنانش هوای انتقام در سر داشتند اما یک شکست خانگی دیگر با 2 گل در امیرتیس، در همان دیدار رفت رویای آنها را نقش بر آب کرد تا تساوی 1-1 در آلیانس آره نا به مثابه خداحافظی آرسنال از جمع 16 تیم باشد. گل دیدنی پودولسکی که البته با خطای مسلم روی فیلیپ لام انجام شد را می توان تنها یادگاری شیرین آرسنال از حذف برابر بایرن قلمداد کرد.

 

 

1181079

 

 

برخورد با موناکو در سال 2015، هواداران آرسنال را امیدوار کرد تا بعد از سالها طعم شیرین در مراحل پایانی لیگ قهرمانان را تجربه کنند اما شکست حیرت انگیز 1-3 در خانه، باز هم امیدهای صعود را به حداقل رساند و پیروزی با 2 گل در فرانسه نیز نتوانست عامل صعود آنها لقب بگیرد و باز هم قانون گل در خانه حریف، مانع صعود به مرحله یک چهارم شد تا توپچی ها باز هم راه لندن را در پیش گیرند.

 

 

1181078

 

 

سال گذشته، دوباره بارسلونا حریف آرسنال شد تا خود هواداران نیز امید چندانی به پایان حذف های متوالی نداشته باشند. شکست 0-2 در خانه، باعث شد تا شاگردان ونگر با حداقل امید به نوکمپ سفر کنند و با درخشش مثلث هجومی بارسا، آنجا نیز چیزی جز شکست 1-3 عایدشان نشد و کابوس عدم صعود به جمع 8 تیم 6 ساله شد.

 

 

1181080

 

 

با مشخص شدن قرعه بایرن در فصل جاری، هواداران آرسنال امیدوار بودند تا شاید با توجه به نمایش های بعضا مقتدرانه این تیم در لیگ برتر، سنتی جدید بر باشگاه حکم شده و این تیم جواز صعود به مرحه بعد را کسب کند.

 

شاگردان آنچلوتی در هفته های اخیر نتایج خوبی در بوندس لیگا نگرفته بودند و ونگر امیدوار بود با کسب نتیجه ای امیدوار کننده در مونیخ، در دیدار برگشت و در لندن کار باواریایی ها را یکسره کند.

 

 

1181085

 

 

اما علیرغم کسب نتیجه راضی کننده 1-1 در پایان نیمه اول، به یکباره در 45 دقیقه دوم همه چیز تغییر کرد و زدن 4 گل و خراب کردن چند موقعیت بسیار خوب باعث شد تا نتیجه تلخ 1-5 در نهایت روی اسکوربورد ورزشگاه آلیانس آره نا حک شود.

 

با توجه به نتایج سالهای اخیر و شکست در 7 بازی دور رفت به شکل متوالی، شاید خوشبین ترین هوادار آرسنال نیز امیدی به بازی برگشت و 4 بار گلزنی به نویر نداشته باشد و توپچی ها باید آرزوهای خود را برای سال 2018 جستجو کنند.

دیدگاه‌ها