کد خبر : 1396667 | 29 بهمن 1395 ساعت 19:15 | 67.4K بازدید | 0 دیدگاه

با ضربه فنی باورنکردنی حسن یزدانی؛

تلخ ترین قهرمانی کشتی آزاد (عکس)

حسن یزدانی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور با ضربه فنی رو به رو شد تا یکی از اصلی ترین امیدهای پیروزی در فینال و پسر محبوب ایرانی ها با شکستی غیر منتظره رو به رو شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی آزاد ایران هشتمین قهرمانی خود در جام جهانی و ششمین قهرمانی پی در پی خود را این بار در کرمانشاه به دست آورد. ایران 4 دیدار خود را با برد پشت سر گذاشت اما جردن باروز از وزن 74 کیلوگرم بردهای آمریکا را آغاز کرد تا در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در حالی به میدان برود که در صورت شکست ایران قهرمانی را از دست می داد اما پسر با غیرت ایران توانست با نتیجه 5 بر صفر پیروز شود تا در اوج حساسیت ایران قهرمانی را به دست بیاورد.


این قهرمانی یک اتفاق تلخ و دور از باور داشت جایی که حسن یزدانی پسر دوست داشتنی کشتی ایران، قهرمان المپیک و جوان مودب جویبار در دیدار مقابل دیوید تیلور ضربه فنی شد. تیلور شگفتی ساز این دوره از رقابت ها قبل از حسن یزدانی توانسته بود شریف شرف اف آذربایجانی دیگر قهرمان المپیک را هم شکست دهد تا شگفتی های خود در کرمانشاه را تکمیل کند.


این پیروزی می توانست آمریکایی ها را در بازی پایانی بسیار امیدوار کند چرا که در صورت شکست کمیل قاسمی و با توجه به ضربه فنی حسن یزدانی آنها با نتیجه 4 بر 4 می توانستند قهرمان جام جهانی شوند اما کمیل اجازه این اتفاق را نداد و با غیرت ایران را قهرمان جام جهانی کرد.


ایران قهرمان جام جهانی شد اما ضربه فنی حسن یزدانی تمام ایرانی ها را ناراحت کرد چرا که نمایش فوق العاده او در 2 روز گذشته و قهرمانی های او در المپیک و جهان این احتمال را به صفر رسانده بود تا او در دیداری شکست بخورد چه برسد که ضربه فنی شود.


مایه غرور ایرانی ها مثل هر کشتی گیر دیگری شکست خورد اما نمایش فوق العاده او در سال های گذشته شکست او را برای هر ایرانی تلخ کرده بود که بالاخره این اتفاق افتاد. یزدانی بسیار ناراحت بود، ناراحت تر از همه مردم ایران اما بالاخره این حقیقتی بود که باید رخ می داد و با توجه به تغییر وزن او این موضوع دور از ذهن نبود اما شکست پسر محبوب برای همه سخت بود.


یزدانی هنوز سن کمی دارد و سال ها باید برای ایران افتخار آفرینی کند و این امید است تا دیگر مردم ایران این قهرمان خود را ناراحت از شکست نبینند.

 

 

1181466

دیدگاه‌ها