کد خبر : 1396873 | 30 بهمن 1395 ساعت 14:28 | 171.6K بازدید | 12 دیدگاه

این کار تکرار نمی‌شود!

دلایل مخالفت برانکو با پنالتی بارسلونایی

حرکت ریسکی دو بازیکن پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان اگرچه باعث هیجان طرفداران قرمزپوش شد اما مورد انتقاد جدی برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت.

دلایل مخالفت برانکو با پنالتی بارسلونایی

به گزارش "ورزش سه"، برانکو که معمولا با محافظه‌کاری و بدون سمت‌گیری مستقیم درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کند، این‌بار تعارف را کنار گذاشت و در مصاحبه روز گذشته اعلام کرد که به دو دلیل با این کار مخالف بوده است. آنچه که برانکو در نقد این کار به آن اشاره کرده، ریسکی بودن حرکت و مساله بازی جوانمردانه است:


* یقینا پنالتی دو ضرب، یک کار غیرمعمول و جالب توجه در فوتبال است و می‌تواند مدت‌ها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به دنبال خود بکشاند و البته بازیکنانی که این کار را انجام می‌دهند به نوعی وارد تاریخ می‌شوند. کمااینکه در تاریخ لیگ‌برتر و پیش از آن این موضوع سابقه نداشت.


* اما یک بار دیگر ماجرا را مرور کنیم؛ مهدی طارمی در لحظه پاس رامین رضائیان مرتکب خطا شده بود و اگر اکبریان داور بازی قصد داشت مو را از ماست بکشد، اقدام به تکرار ضربه می‌کرد. ضمن اینکه اگر مدافع سپاهان به همراه طارمی به 18 قدم نمی‌آمد، این حرکت یک خطا به سود سپاهان بود که منجر به از دست رفتن موقعیت می‌شد. 


* آیا مهدی طارمی که بهترین گلزن فوتبال ایران در دو سال گذشته به شمار می‌آید، گزینه مناسبی برای این کار ریسکی است؟ اگر به موقعیت‌های از دست رفته طارمی در این بازی دقت کنید متوجه خواهید شد که این گل می‌توانست یکی دیگر از موقعیت‌های هدر رفته طارمی باشد. بخصوص که اولیویرا دروازه‌بان سپاهان تشخیص خوبی در این صحنه داشت. 


* بازیکنان سپاهان بعد از دریافت این گل بازگشت غافلگیرانه‌ای به بازی داشتند و می‌توانستند به جز گل زده یک یا دو بار دیگر دروازه بیرانوند را باز کنند. آنها که غرور یک تیم موفق و همیشه مدعی قهرمانی را با خود حمل می‌کنند، نسبت به حرکت بازیکنان پرسپولیس واکنشی آنی داشتند و آن گرفتن توپ و میدان از تیمی بود که هرگز در طول لیگ چنین مورد فشار حریف قرار نگرفته بود. به نظر می‌رسید آنچه دو بازیکن پرسپولیس انجام دادند، آنها را جری کرده است. 


* نکته دیگر؛ پنالتی مشهور مسی و سوارز در زمانی به ثمر رسید که بارسا از حریف 3 ـ 1 پیش بود. اما آیا می‌شود این مدل پنالتی را در وضعیت مسابقه بدون گل آن هم در یک مسابقه به این حساسیت زد؟ پاسخ مثبت است، می‌شود اما بیش از 99 درصد بازیکنان فوتبال حاضر نیستند با این قمار سرنوشت تیم‌شان را به خطر بیاندازند. کمااینکه به این دو بازیکن تذکر داده شده بار آخرشان باشد.

دیدگاه‌ها