کد خبر : 1397633 | 03 اسفند 1395 ساعت 11:36 | 72.2K بازدید | 10 دیدگاه

آیا رحمتی باید خروج می‌کرد؟ (عکس)

استقلال می توانست گل دوم را در بازی با الاهلی نخورد و با یک امتیاز میدان را ترک کند اما متاسفانه در دقیقه 90 دیوپ گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا الاهلی تیم پیروز میدان لقب بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، گل دوم الاهلی در شرایطی به ثمر رسید که بازیکن صاحب توپ الاهلی پوشش نداشت و به راحتی با یک و دو صاحب فضایی می شود که برای سانترش برنامه ریزی می کند. 


برتری عددی با استقلال است. استقلال با مهدی رحمتی 9 بازیکن پشت توپ دارد! مهاجمان الاهلی که منتظر دریافت توپ هستند 3 نفرند!


این صحنه بار دیگر ثابت می کند برتری عددی دلیلی بر دفع توپ نیست و صرفا حضور در منطقه یک سوم دفاعی و  محوطه جریمه منجر به خنثی کردن حمله حریف نمی شود.


خط دفاعی استقلال بالاتر از محوطه شش قدم جایگیری کرده و نحوه استقرار مهدی رحمتی هم درست است و توپ را تعقیب می کند و طبیعی است در چنین لحظه ای تصمیم به خروج نگیرد. 


در ادامه بازیکن مهاجم از آنجایی که فضای خوب و بی دردسری برای سانتر دارد به خوبی دیوپ را می بیند اما سانتر او روی سر دیوپ نیست و طبیعی بود چنین کاری نکند. اگر دیوپ جایی که ایستاده بود برای او سانتر می شد با توجه به برتری عددی استقلال توپ دفع می شد و اگر هم مهاجم الاهلی به توپ ضربه می زد توپ او سرعتی برای ورود به دروازه استقلال پیدا نمی کرد. 


سانتر او به داخل محوطه شش قدم است و دیوپ که خوب می دانست هم دسته اش به کجا سانتر می کند به نفوذ به خط شش قدم حصر خود و برتری عددی استقلال را می شکند و در نهایت بالای سر زکی پور به هوا بلند می شود و به راحتی توپ را تبدیل به گل می کند. 

 

1182310


مهدی رحمتی می توانست خروج کند؟ از آنجایی که توپ مورب و برای تیر دو سانتر شد کمی کار خروج برای وی سخت شده بود اما شاید وی به دلیل برتری عددی استقلال و اطمینانی که به دفع این توپ توسط هم تیمی هایش داشت خروج نکرد. اما می توانست این کار را انجام دهد. به شرطی که بلافاصله بعد از سانتر و به سرعت  این کار را انجام می داد چون دفع چنین توپ هایی ریسک بالایی دارد. 


در نهایت این را باید گفت در این صحنه استقلال اصول دفاع تیمی را رعایت نکرد و گل خورد. باید به این نکته هم اشاره داشت در این بازی مهدی رحمتی در چند صحنه با واکنش هایی دیدنی خود مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد. 


در فوتبال حرفه ای خطاب به دروازه بان و مدافعان گفته می شود نسبت به ورود هر توپی به محوطه هیجده قدم خودی بد بین باشید. به نظر می رسد در این صحنه استقلالی ها تمرکز نداشتند و منتظر سوت پایان بازی از سوی داور بودند.

دیدگاه‌ها