کد خبر : 1397912 | 04 اسفند 1395 ساعت 13:00 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

خداداد، قلعه‌نویی و حمایت‌های تمام نشدنی

اجبار رفقا به بی رحمی 90 دقیقه‌ای

سرمربیان تراکتورسازی و سیاه جامگان در اکثر چالش هایی که با فوتبالی ها داشته اند، همواره حمایت یکدیگر را پشت شان احساس کرده اند.

اجبار رفقا به بی رحمی 90 دقیقه‌ای

به گزارش "ورزش‌سه"، اگرچه امیر قلعه نویی و خداداد عزیزی هرگز در تیم ملی فوتبال کنار یکدیگر بازی نکردند اما همواره احترام متقابلی میان آنها وجود داشته است. این احترام در سال های اخیر به حمایت نیز منجر شده است. حمایت هایی که خداداد و قلعه نویی در مسائل پیش آمده برای طرفین در رسانه ها مطرح شد و بازتاب های زیادی هم داشت. 


عزیزی و قلعه نویی روز جمعه در دیدار معوقه از هفته بیست و دوم لیگ برتر تیم های خود را به میدان می فرستند و دو رقیب جدی به حساب می آیند اما این مساله به رفاقت بیرون از مستطیل سبز آنها خدشه ای وارد نمی کند. حالا که قلعه نویی در مصاحبه امروز خود به تفکرات فنی و ارزش های عزیزی اشاره کرده، بد نیست نگاهی به حمایت های این دو مربی از یکدیگر در سال های گذشته بیندازیم.

 


حمایت یک نفره از تیم ملی تحت امر قلعه نویی
در روزهایی که امیر قلعه نویی سرمربیگری تیم ملی فوتبال را برعهده داشت، خیلی ها نسبت به عملکرد او انتقاد می کردند. حذف از جام ملت های آسیا 2007 این انتقادها را بیشتر کرد و بسیاری از اهالی فوتبال به سرمربی آن دوره تیم ملی تاختند. یکی از افرادی که در آن برهه از قلعه نویی حمایت کرد، خداداد عزیزی بود. خداداد که همچنان در کسوت بازیکن کارش را جلو می برد، به حمایت از عملکرد تیم ملی با مربیگری قلعه نویی پرداخت و انتقادها از این تیم را بی مورد دانست.  

 


حمله به مایلی کهن به خاطر بیانیه جنجالی
محمد مایلی کهن یک روز بعد از اینکه جایگزین علی دایی و سرمربی تیم ملی فوتبال شد، در بیانیه ای تند به امیر قلعه نویی حمله کرد و واژه هایی عجیب را درباره این مربی به کار برد. واژه هایی مانند «کوتوله»، «گروهبان قندلی» و... که تا سال ها در ذهن مخاطبان فوتبال ماندگار است. آن روزها یکی از افرادی که بار دیگر پشت امیر قلعه نویی در آمد، خداداد عزیزی بود. این جملات خداداد را بخوانید: «به شخصه اگر از کسی ناراحت باشم حتما به زبان می‌آورم یا در مقابل عمل زشت واکنش نشان می‌دهم اما معتقدم نباید در بحث‌ها، جدل‌ها و درگیری‌ها از یکسری لغات استفاده کرد. لغاتی که به خود فرد ربطی ندارد. اینکه قد امیرقلعه‌نویی کوتاه است، حکمت خداوند است که اگر این مساله دست خود آدم ها بود حتما چند سانتی بلندتر می‌شدند. از حاجی مایلی که انسانی معتقد هستند و همواره به ما هم تاکید می‌کردند حرمت‌ها را حفظ کنیم، بعید بود شخصی را به خاطر قد و قامتش به تمسخر بگیرند. بالاخره همه ما را خداوند آفریده و از من گرفته تا خود آقای مایلی کهن عیب و نقص داریم و نباید دیگران را بابت قد و قامت بلند و کوتاه یا مثلا کچلی مسخره کنیم.»

 


موضع گیری علیه کی روش به نفع قلعه نویی
بعد از جام ملت های آسیا 2016 که کارلوس کی روش با سرمربیان وقت سرخابی های پایتخت (حمید درخشان و امیر قلعه نویی) اختلاف هایی پیدا کرد و مدام مصاحبه هایی در این باره می شنیدیم، عزیزی بار دیگر وارد عمل شد و به حمایت از سرمربی آبی ها پرداخت. خداداد در آن مقطع گفت: «کی‌روش صحبت از قانون می‌کند ما که نه خوانده‌ایم و نه شنیده‌ایم، مگر ایشان چه قانونی دارد که گفته است قانون را من نوشته‌ام، شاید قانون یک … قانون دو … قانون کی‌روش من با صدای بلند می‌گویم اگر کی‌روش در فوتبال دنیا خدا هم باشد، من طرف قلعه‌نویی هستم. برای حرف‌هایم دلیل دارم، امثال قلعه‌نویی و دایی برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند. امثال کی‌روش می‌آیند و می‌روند، امیر قلعه‌نویی در درجه اول ایرانی است و در درجه دوم پیشکسوت فوتبال ایران است. امیر یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران بوده است و حتی دشمنان او هم این را می‌دانند. من متاسفم برای کسانی که قلعه‌نویی را ول کرده‌اند و چسبیده‌اند به کی‌روش.»

 


ورود ژنرال به دعوای خداداد و علیفر

چند ماه قبل که خداداد عزیزی با علیرضا علیفر گزارشگر تلویزیون به مشکل خورد، یکی از نخستین کسانی که از او حمایت کرد، امیر قلعه نویی بود. سرمربی تراکتورسازی در آن روزها گفت: «متاسفانه وقتی می بینم به افتخارات و اسطوره های فوتبال ما بی حرمتی می شود، دلم به درد می آید. خداداد عزیزی یکی از افرادی است که برای فوتبال ما افتخار آورده و در مواقع مختلف دل مردم را شاد کرده است. آیا باید به افرادی که دل مردم را شاد کرده اند بی حرمتی کنیم. مطمئنم اگر در خیلی از کشورها امثال خداداد عزیزی را داشتند یک روز را به نام آنها می کردند. ما می بینیم که در خیلی از کشورها برای قهرمانان خود خیابان نامگذاری می کنند. من انتظار دارم گزارشگری مثل آقای علیفر که تلاش می کند و ایشان هم زحمت می کشد حرمت چهره های فوتبالی و افرادی مثل خداداد عزیزی را نگه دارد و متقابلا همه باید حرمت گزارشگران زحمتکش ما را نگه دارند. اینکه ما بخواهیم چهره های پرافتخارمان را خراب کنیم تنها باعث آسیب فوتبال مان شده ایم.»

 


رفاقت را کنار می گذارند
اینها تنها نمونه هایی است برای اثبات دوستی نزدیک خداداد عزیزی و امیر قلعه نویی. این دو مربی اما در کنار رفاقت موجود روز جمعه در یک بازی حساس 90 دقیقه به رقابت خواهند پرداخت. با توجه به جایگاه سیاه جامگان در انتهای جدول و تراکتورسازی در صدرجدول هر دو تیم نیاز مبرمی به پیروزی دارند. اگر تیم تحت هدایت خداداد برنده بازی روز جمعه باشد، می تواند شانس خود برای بقا را افزایش دهد و برد در بازی مشهد تراکتورسازی را همچنان به کسب عنوان قهرمانی امیدوار نگه می دارد.

دیدگاه‌ها