کد خبر : 1397938 | 04 اسفند 1395 ساعت 14:23 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

اظهاراتی عجیب از مربی کاله؛

فاجعه باورنکردنی در لیگ والیبال

مربی تیم والیبال کاله گفت: ای کاش آقایان شهامت داشتند و حداقل بابت اشتباهات‌شان عذرخواهی می‌کردند.

فاجعه باورنکردنی در لیگ والیبال

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا طلوع‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص عملکرد تیم والیبال کاله در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور و شکست این تیم برابر شهرداری ارومیه در مرحله پلی‌آف اظهار داشت: عملکرد تیم کاله از هدف‌گذاری اولیه این تیم بالاتر بود و این موضوع می‌تواند بهترین اتفاق برای تیم ملی جوانان ایران باشد. 

 

وی ادامه داد: از ابتدای فصل کمتر کسی فکر می‌کرد شرایط برای کاله اینگونه شود اما ما نشان دادیم برای رسیدن به موفقیت باید صبور بود. ما ثابت کردیم جوانان نیاز به بازی کردن دارند تا بتوانند مقابل تماشاگران شلاق بخورند و آماده میادین بزرگتر شوند. بازی روز آخر ما مقابل بهترین بازیکنان و تماشاگران ایران بود و عملکرد خوب جوانان کاله نشان داد که دیگر آنها ترسی از این موضوعات ندارند. 

 

مربی تیم والیبال کاله با انتقاد از عملکرد داور در بازی برابر شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: تنها موضوعی که خیلی تیم ما را اذیت کرد بحث داوری بود. اشتباهات داوری در بازی‌های جوانان و امیدهای جهان هم ممکن است رخ بدهد چرا که در آنجا هم احتمالاً ویدئوچک وجود ندارد اما بازیکنان باید یاد بگیرند با این شرایط کنار بیایند تا لطمه روانی نخورند.

 

طلوع‌کیان افزود: امیدوارم تمام باشگاه‌ها از کاله الگوبرداری کنند. بازیکنان خوبی مانند مهدوی و معروف در گذشته در باشگاه‌های مختلفی بودند که شاید نتایج خیلی درخشانی هم نگرفتند اما فرصت پیدا کردند تا در ترکیب تیم‌ها بازی کنند که این یک اقدام ارزشمند است.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان سازمان لیگ تصریح کرد: زمانی اتفاقات بازی ما و شهرداری ارومیه رخ می‌دهد، مسئولان حداقل عذرخواهی کنند. ای کاش این فرهنگ را یاد بگیریم تا اشتباهات خود را پذیرفته و بابت آن عذرخواهی کنیم. وقتی ما تاکید داریم تا اخلاق در ورزش حرف اول را بزند ای کاش شهامت داشته و به خاطر اشتباهاتمان عذرخواهی کنیم.

 

مربی تیم والیبال کاله ادامه داد: هرگز با یک عذرخواهی نتیجه بازی تغییر نمی‌کند. من دلیل مقاومت برخی مسئولان را نمی‌فهمم. برای مثال در جلسه ابتدای لیگ اعلام شد با ناظرانی که مشکل شنوایی و بینایی دارند برخورد خواهد شد اما ببینید ما نسبت به سال گذشته چه فرقی کردیم؟ هر وقت بحث داوری مطرح می‌شود، می‌گویند دستمزد داوران پایین است. ما این موضوع را می‌پذیریم و درخواست می‌کنیم تا دستمزد آنها بالا برود اما ای کاش سطح کیفی داوران و ناظران هم ارتقا پیدا کند. 

 

طلوع‌کیان عنوان کرد: در حالی که حساس‌ترین مسابقات لیگ برگزار می‌شود رئیس سازمان لیگ باید به باکو برود تا قرعه‌کشی مسابقات کشورهای اسلامی را انجام دهد؟ من فکر می‌کنم وظیفه سازمان لیگ نظارت بر بازی‌ها هم باشد. 6-7 ماه تلاش یک تیم با یک سهل‌انگاری از بین می‌رود. برای مثال بازیکنان ما اشیایی مانند فندک که توسط تماشاگران به داخل زمین پرتاب شده را به داور و ناظر نشان می‌دهند و آنها در اظهارنظری جالب می‌گویند که این شی از جیب من افتاده است و با خنده موضوع را رد می‌کنند!

 

مربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: با این شرایط نباید توقع داشت که بازیکنان در سال‌های آینده عصبی نباشند. آقایان حق ندارند چند سال دیگر از فلان بازیکن ملی گلایه کنند که چرا اینقدر به داور اعتراض می‌کند. وقتی یک بازیکن از سن جوانی چندین اشتباه از یک داور ببیند قطعا روی ذهن او تاثیر خواهد گذاشت.

 

طلوع‌کیان با بیان اینکه اگر ما حرفی می‌زنیم برای این است که در سال‌های آینده با مشکلات کمتری روبرو شویم، اظهار داشت: اگر می‌گویند برای موفقیت در رده ملی نیاز به مربی تازه داریم باید بگویم که در داوری و نظارت هم نیازمند خون تازه هستیم. سازمان لیگ باید توسط افراد جوان و تحصیلکرده مدیریت شود. ضمن اینکه بزرگترها و پیشکسوتان هم باید به جوانان کمک کنند.اگر می‌خواهیم در جمع 4 تیم برتر دنیا باشیم باید در تمام بخش‌ها پیشرفت کنیم.

 

وی با اشاره به برخی آراء کمیته انضباطی تصریح کرد: آرای کمیته انضباطی اغلب کدخدامنشی و مصلحت‌اندیشی است و قانون اجرا نمی‌شود. اگر درخشنده می‌گوید ما جزو برترین‌ لیگ‌های جهان نیستیم خودش مقصر است. وقتی او چنین باوری ندارد چرا و چگونه مسئولیت قبول می‌کند. متاسفانه آقایان در سازمان لیگ فقط شعار می‌دهند. کجای دنیا چند بازی آخر لیگ بعد از هفته پایانی برگزار می‌شود؟ 

 

مربی تیم والیبال کاله افزود: ما بارها نقاط ضعف را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و معتقدم تمام مشکلات نباید توسط داورزنی و در راس هرم حل شود. آئین‌نامه باید توسط تیمی حقوقی- ورزشی اصلاح شود چرا که آئین‌نامه مانند قانون اساسی کشور است اما حتما برای برخی‌ها منافع دارد که اصلاح نمی‌شود. دردناک‌تر اینکه برخی راه‌های فرار را هم آقایان به باشگاه‌ها اعلام می‌کند.این مسائل باید کارشناسی شود و سازمان لیگ پاسخگو باشد.

 

طلوع‌کیان با بیان اینکه قانون غلط بهتر از بی‌قانونی است، عنوان کرد: چند باشگاه نامه می‌زنند که بازی‌های عقب افتاده چگونه برگزار شود اما آقایان به آن اهمیتی نمی‌دهند. ای کاش بتوانیم از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم. چرا برای سقوط تیم‌های پایین جدول با هم بازی نمی‌کنند؟ رئیس سازمان لیگ باید فردی باشد که مقابل سیاسیون بایستد نه اینکه اسپانسری ورودیه لیگ را پرداخت کند و با چند تلفن لیگ برتری شود. اصلا چه اشکال دارد آدم سیاسی قوی‌ بیاوریم تا بتواند مقابل سیاسیون بایستد؟

دیدگاه‌ها