کد خبر : 1398104 | 05 اسفند 1395 ساعت 11:00 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

نگاه به جوانان، پشتوانه‌سازی برای تیم کی‌روش

تیم ملی جوانان در حالی مهیای حضور در جام جهانی زیر 20 سال می شود که از زمان آغاز دور جدید تمرینات آماده سازی بازی های تاثیرگذاری را پشت سر نگذاشته است.

به گزارش "ورزش سه"، بازی با تیم های شهرداری شهر قدس – فجر میثاق کرج و 2 بازی با تیم گل ابریشم بازی های تدارکاتی تیم ملی جوانان در ماه های اخیر بوده است که به نظر می رسد بیشتر جنبه هماهنگی و محک زدن بازیکنان جدید را داشته است در حالی که تیم ملی جوانان نیازمند است برای حضور شایسته در جام جهانی زیر 20 سال بازی های تدارکاتی را پشت سر بگذارد که منجر به کسب تجربه برای این تیم شود. 


البته فدراسیون فوتبال در تلاش است ملی پوشان جوان را 26 اسفند ماه به مدت 10 روز به آلمان اعزام کند که در این اردو همانند اردوی پیشینی که تیم ملی جوانان در آلمان برگزار کرده بود، سه بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده است. تیم زیر 21 ساله های هامبورگ، تیم سوم لیگ برتر دانمارک و یک تیم آلمانی دیگر. 


از سویی محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم های ملی هم به این نکته اشاره داشته که در تلاش برای دعوت از تیم غنا به تهران و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی جوانان است. 


اجرای این برنامه ها برای تیم ملی جوانان هر چند کافی و وافی نیست اما به امیر حسین پیروانی و کادرش کمک خواهد کرد که با آمادگی نسبی به کره جنوبی بروند و آماده رقابت با حریفان قدر خود شوند. 


جام جهانی زیر 20 سال از 30 اردیبهشت تا 21 خرداد در شش شهر کره جنوبی برگزار می شود و از آنجایی که بازی ها با حضور 24 تیم برگزار می شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مهمترین مسابقات بعد از جام جهانی بزرگسالان که زیر نظر فیفا برگزار می شود و همواره دیده شده استعدادیاب های باشگاه های بزرگ دنیا تماشاگران ویژه این بازی ها بوده اند. آنها بازیکنان ملی پوش زیر 20 سال را جذب می کنند و بعد از یکی دو فصل بازی دادن به آنها در لیگ های معتبر در لیست فروش قرارشان می دهند تا به سود کلانی دست یابند. 


این تیم می تواند دستاوردهای گرانی برای فوتبال ایران داشته باشد. توجه به این تیم پشتوانه سازی برای تیم کی روش است و طبیعتا حضور چند بازیکن تیم ملی جوانان در تیم های اروپایی می تواند ارمغان های خوبی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. هر چند به تازگی رضا شکاری هافبک تیم ملی جوانان به تیم روستوف پیوسته است تا اولین بازیکن تیم امیرحسین پیروانی باشد که لژیونر شده است. 


گفتنی است تا اکنون حضور 18 تیم در جام جهانی زیر 20 سال قطعی شده است. قرعه کشی بازی ها هم 25 اسفند برگزار می شود.

 

1182729

دیدگاه‌ها