کد خبر : 1398116 | 05 اسفند 1395 ساعت 11:24 | 57.3K بازدید | 0 دیدگاه

بارسا و آرسنال در انتظار معجزه

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بیم ها و امیدها

با پایان یافتن مرحله رفت بازی های دور حذفی لیگ قهرمانان، چهره تیم های صعود کننده به جمع 8 تیم تا حدی مشخص شده است.​​​​​​​

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بیم ها و امیدها

 

به گزارش "ورزش سه"، گرچه در بسیاری از دیدارها، اتفاقاتی رخ داد که از قبل نیز پیش بینی کردن آن کار دشواری نبود، اما مانند همیشه شگفتی هایی نیز در مرحله حذفی رخ خواهد داد.

 

با هم نگاهی گذرا به آنچه در مرحله رفت یک هشتم گذشت خواهیم داشت؛

 

بنفیکا 1 –0 دورتموند

 

دورتموند که در مرحله گروهی بالاتر از رئال مادرید در صدر قرار گرفته بود، در شرایطی به مصاف بنفیکا رفت که در هفته های اخیر شرایط خیلی خوبی را در بوندسلیگا تجربه نمی کرد.

 

به هر ترتیب اگر اوبامیانگ قدر موقعیت های فراوان خود، از جمله یک پنالتی را می دانست، بی شک زنبورها با نتیجه ای بهتر پرتغال را به مقصد خانه ترک می کردند.

 

 

1180717

 

 

در نهایت میزبان با تنها گل میتروگلو با یک گل از سد حریف گذشت تا با اندوخته ای مناسب، خود را برای حضور در ورزشگاهی آماده کند که بسیاری از بزرگان اروپا را نیز به زانو درآورده است.

 

در بازی برگشت، بنفیکا کار سختی در آلمان خواهد داشت و اگر شاگردان توخل قدر موقعیت ها را بدانند، می توانند یک بار دیگر طعم شیرین حضور در مراحل نهایی لیگ قهرمانان را بچشند.

 

پاری سن ژرمن 4 – 0 بارسلونا

 

بی شک عجیب ترین نتیجه دور رفت و شاید چند ماه اخیر فوتبال اروپا، شکست پر گل بلوگرانا در خانه پی اس جی بود.

 

از همان ابتدای دیدار، شاگردان امری برتری خود را به حریف نامدار دیکته کردند و در نیمه اول توسط دی ماریا و دراکسلر با 2 گل پیش افتادند.

 

 

1180923

 

 

حملات مرگبار پاریسی ها در نیمه دوم نیز ادامه یافت و یک گل دیگر از دی ماریا و حسن ختامی از کاوانی، نسخه بارسا را در فرانسه پیچید.

 

گرچه بارسا در فصول اخیر تجاربی از بازگشت های بزرگ در برابر میلان و حتی در ابتدای هزاره جدید برابر چلسی را در کارنامه خود می بیند، اما جبران 4 گل در برابر این پی اس جی آماده در نوکمپ، بی شک نیازمند خلق یک معجزه از سوی شاگردان لوییس انریکه خواهد بود.

 

رئال مادرید 3 – 1 ناپولی

 

گل دقایق ابتدایی مرتنس، هواداران متعصب ناپولی را امیدوار به خلق شگفتی بزرگی در برنابئو کرد.

 

اما بنزما، کروس و کاسمیرو با گلهایی دیدنی، 3 بار دروازه پپ رینا را گشودند تا قوهای سپید با اندوخته ای مناسبی به سن پائولو سفر کنند.

 

 

1181022

 

 

اما ناپولی در سالهای اخیر به کرات ثابت کرده که در خانه تیم بسیار خطرناکی به شمار می آید و شاگردان زیزو کار دشواری در ایتالیا خواهند داشت.

 

شکست دیشب برابر والنسیا باعث گرم شدن دوباره تنور لالیگا شده و اگر روند نتایج ضعیف کهکشانی ها در سال جدید ادامه پیدا کند، چه بسا شاهد خلق یک شگفتی در سرزمین چکمه باشیم. اما با این تفاسیر و با توجه به سابقه درخشان رئال مادرید در فصول اخیر لیگ قهرمانان، این تیم شانس بسیار بالایی برای صعود به جمع 8 تیم نهایی دارد.

 

بایرن مونیخ 5 – 1 آرسنال

 

زمانی که الکسیس سانچس در اواسط نیمه اول گل دیدنی و به یادماندنی آرین روبن را پاسخ داد، بسیاری از هواداران آرسنال امیدوار شدند تا شاید این بار طالعی جدید در بخت این تیم دیده شده باشد.

 

 

1181026

 

 

اما طوفان شاگردان کارلتو در نیمه دوم و زدن 4 گل و از دست دادن چند موقعیت، در نهایت نتیجه ای مشابه فصول اخیر را در برابر نام دو تیم ثبت کرد تا ونگر یک قدم دیگر به درب های خروجی امیرتیس نزدیک تر شود.

 

در دیدار برگشت، توپچی ها نیاز به معجزه ای دارند که اگرچه در سالهای اخیر بارها تا یک قدمی رقم زدن آن پیش رفته اند، اما در نهایت هر بار ناکام بوده اند. اما با کنار گذاشتن این فرضیه، شاید از همین حالا نیز می توان بایرن را در مرحله بعد تصور کرد.

 

بایر لورکوزن 2 – 4 اتلتیکو مادرید

 

شاگردان سیمئونه که در مرحله گروهی در حضور بایرن موفق شدند رتبه اول گروه را به خود اختصاص دهند، برای تکرار شگفتی های چند سال اخیر به آلمان سفر کرده بودند.

 

 

1182560

 

 

بازی با برتری اسپانیایی ها آغاز شد و این تیم در همان 25 دقیقه ابتدایی 2 بار توسط سائول و گریزمان به گل رسید. اگرچه لورکوزن تا پایان بازی دو بار تا مرز به تساوی کشاندن بازی پیش رفت، اما در نهایت با نتیجه سنگین 2-4 در خانه مغلوب شد.

 

تجربه نشان داده است که اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون به سختی گل می خورد و شاید اگر تئوری بازگشت که تخصص ژرمن هاست را کنار بگذاریم، صعود شاگردان ال چولو به مرحله بعد تقریبا قطعی باشد.

 

منچسترسیتی 5 – 3 موناکو

 

یکی از مرگبارترین خط حمله های فوتبال اروپا در فصل جاری، از همان ابتدا کار را برای شاگردان گواردیولا دشوار کرد و موناکو نیمه اول را با برتری 1-2 به پایان رساند.

 

شاید اگر پنالتی فالکائو در اوایل نیمه دوم تبدیل به گل می شد، شاهد رقم خوردن یکی از تلخ ترین شکست های کارنامه مربیگری پپ بودیم اما کابایرو، سیتیزن ها را در جام نگه داشت.

 

 

1182473

 

 

اما اشتباهات مکرر خط دفاعی و سنگربان موناکو و همچنین درخشش فوق العاده خط حمله سیتیزن ها، باعث شد در نهایت در زیباترین بازی این مرحله، سیتی با 2 گل اختلاف به فرانسه سفر کند.

 

اگر در بازی برگشت گواردیولا قادر به کنترل خط حمله آتشین موناکو باشد، می توان امیدوار به حضور سیتی در جمع 8 تیم و در نهایت حفظ رکورد اعجاب انگیز گواردیولا در صعود به نیمه نهایی در همه سالهای مربیگری در لیگ قهرمانان بود. اما جدال اتحاد نشان داد که در بازی برگشت در فرانسه رخ دادن هیچ اتفاقی غیرممکن نیست.

 

پورتو 0 – 2 یوونتوس

 

اخراج بچگانه دقایق ابتدایی تیس باعث شد تا روند بازی تغییر پیدا کرده و پرتغالی ها به اجرای دفاع اتوبوسی چشم به بازی تورین داشته باشند.

 

اگرچه بیانکونری ها در نیمه اول چند بار از جمله با ضربه دیدنی دیبالا که به تیرک دروازه برخورد کرد تا آستانه گلزنی پیش رفتند، اما در نهایت تا دقیقه 70 در امر گلزنی برابر حریف 10 نفره ناتوان بودند.

 

 

1182708

 

 

اما در نهایت 2 تعویض فوق العاده آلگری و آوردن پیاتسا و دنی آلوس باعث شد تا این تیم در فاصله 2 دقیقه 2 بار به گل برسد تا با اندوخته ای مناسب به ایتالیا سفر کند.

 

روند بازی دیشب نشان داد که بعید است پورتو امکان رقم زدن شگفتی را در دیدار برگشت داشته باشد و احتمالا بانوی پیر نیز یکی از تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود.

 

سویا 2 – لسترسیتی 1

 

اگرچه فرزند خلف پیتر اشمایکل توانست با مهار پنالتی سویا، دروازه خود را بسته نگه دارد اما فاتح بلامنازع لیگ اروپا در فصول اخیر، در نهایت موفق شد 2 بار و توسط سارابیا و کوره آ به گل برسد تا با تفاضل گل مناسبی خود را برای سفر دشوار به جزیره آماده کند.

 

 

1182713

 

 

اما گل مهم و تاثیرگذار جیمی واردی با ارسال دیدنی درینک واتر باعث شد تا روباه ها در بازی برگشت و در جدال کینگز پاور به صعود امیدوار باشند.

 

اگر شاگردان رانیری قادر باشند روند بسیار خوب خود در لیگ قهرمانان را تکرار کنند، صعود در خانه غیرممکن نیست اما اگر قرار باشد هوای این تیم همانند بازی های لیگ برتر بارانی باشد، سویا می تواند دیگر نماینده اسپانیا در جمع 8 تیم نهایی نام بگیرد.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها