کد خبر : 1398158 | 05 اسفند 1395 ساعت 15:25 | 50.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

مشکل بزرگ رئال برای قهرمانی در لالیگا

کسب فقط سه عنوان قهرمانی در 10 سال گذشته نشان می دهد که رئال مادرید تا چه اندازه برای قهرمانی در یک رقابت طولانی و سنگین مثل لالیگا با دشواری روبه رو است.

مشکل بزرگ رئال برای قهرمانی در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، آخرین قهرمانی رئال در لالیگا به سال 2012 و با هدایت مورینیو بر می گردد. در آن سال رئال تمام رکوردهای ممکن را جابه جا کرد از جمله کسب بیشترین امتیاز ممکن(100) و بیشترین گل زده تاریخ لالیگا(127 گل)؛ ولی کهکشانی ها نتوانستند فصل بعد از قهرمانی خود دفاع کنند و برابر بارسلونای تیتو ویلانووا حرفی برای گفتن نداشتند.

 

 

1182688

 

 

به آمار بارسا اگر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این تیم در 10 سال گذشته 6 بار قهرمان شده است و در 4 سال اخیر نیز سه بار این عنوان به آنها رسیده است. ثبات و تمرکز کافی، از مهمترین عوامل قهرمانی بارسا در چند سال اخیر بوده است.

 

در دو فصل گذشته بارسلونا در شرایطی قهرمان شده که از اکثر بازی های بزرگ و سرنوشت ساز فصل توانسته امتیازات کامل کسب کند. دو سال پیش رئال تا ماه فوریه صدرنشین بود و پس از یکی دو شکست صدر را در اختیار بارسلونایی قرار داد که در ابتدای ژانویه بحران زده به نظر می رسید. بارسا پس از رسیدن به صدر تنها 4 امتیاز از دست داد و توانست یک بار دیگر قهرمان لالیگا شود.

 

فصل گذشته نیز تقریبا چنین شرایطی حکمفرما بود با این تفاوت که این بار بارسا از هفته ها زودتر صدر را در اختیار داشت. آبی اناری ها با وجود یک افت مقطعی که باعث شد فاصله آنها با رئال به 1 امتیاز کاهش یابد، با پیروزی در هر 5 مسابقه انتهای فصل خود قهرمانی شماره 24 در لالیگا را جشن گرفتند و اما فصل جاری.

 

 

1182073

 

 

رئال بازهم همچون دو سال پیش در ماه فوریه صدرنشین است و با یک بازی عقب افتاده، یک امتیاز هم بیشتر از بارسا دارد. کهکشانی ها کمتر از دو ماه پیش این فرصت را داشتند تا با برتری بر سویا فاصله خود با بارسا را افزایش دهند ولی 2-1 مغلوب شدند. مشابه این اتفاق شب گذشته رخ داد و درست زمانی که هواداران این تیم تصور یک پیروزی دیگر را داشتند و افزایش 4 امتیازی با بارسا، رئال مغلوب والنسیا شد تا امیدها به اردوی بارسلونای بحران زده برگردد.

 

 

1182678

 

 

در واقع رئال دقیقا زمانی که باید فاصله خود را افزایش داده و استارت یک فرار بزرگ را بزند، همه را ناامید می کند. دو شکست برابر سویا و والنسیا، یک بار دیگر این فرضیه را که مجموعه رئال توان تحمل فشار صدرنشینی را ندارد و ثبات لازم برای حفظ صدر در این تیم دیده نمی شود، قوت بخشیده است.

هنوز 14 هفته تا انتهای لالیگا باقی مانده و رئال با توجه به بازی عقب افتاده خود با سلتا، 15 مسابقه دیگر پیش رو دارد( از جمله بازی دشوار یکشنبه آتی در زمین ویارئال). 15 بازی سنگین که کهکشانی ها باید ثابت کنند که فرضیه ها در موردشان غلط است و اینکه می توانند به کابوس دوری 5 ساله از قهرمانی لالیگا همین امسال پایان دهند.

 

دیدگاه‌ها