کد خبر : 1398184 | 05 اسفند 1395 ساعت 17:55 | 106.9K بازدید | 0 دیدگاه

جمله عجیب اسطوره فرانسوی بعد از 22 سال؛

کانتونا: ای کاش آن لگد را محکم‌تر می‌زدم!

سال 1995 بود که اریک کانتونا، اسطوره باشگاه منچستریونایتد در پاسخ به توهین های یکی از هواداران پالاس، او را با یک حرکت کونگ فویی مضروب کرد.

کانتونا: ای کاش آن لگد را محکم‌تر می‌زدم!

به گزارش "ورزش سه"، در ماه ژانویه 1995 بود که کانتونا به دلیل ضربه کونگ‌فویی معروفش به متیو سیمونس، هوادار کریستال‌پالاس در ورزشگاه لندن جنوبی، به مدت 9 ماه از حضور در میادین مسابقه محروم و به پرداخت 20 هزار پوند جریمه نقدی محکوم شد.

 

 

993199

 

 

کانتونا که در مرکز بین‌المللی بورنموث در یک برنامه حضور پیدا کرده بود، در توجیه حرکت خود گفت:« همانطور که قبلاً هم گفتم، شاید باید او را محکم‌تر می‌زدم؛ اما شاید فردا نظرم در مورد چیزی که الان می‌گویم، عوض شود. نمی‌توانم از کاری که کردم، پشیمان باشم. حس فوق‌العاده‌ای بود. فکر می‌کنم هم من از آن اتفاق درس گرفتم، هم متیو سیمونس!

 9 ماه دوری از میادین واقعاً مدت طولانی بود، اما به لطف فرگوسن و بازیکنان نسل جدیدمان، ما در آن مقطع دو عنوان قهرمانی به دست آوردیم. من خوش‌شانس بودم که در کنار دو نسل از بازیکنان منچستریونایتد بازی کردم، نسلی همچون مارک هیوز و پل اینس و نسل جوانتر فوق‌العاده.»

 

در بخشی دیگر از این برنامه از هافبک پیشین شیاطین سرخ پرسیده شد که بهترین گل دوران حرفه‌ای‌ات کدام گل بود؟

کانتونا در پاسخ به این پرسش گفت:« گل مورد علاقه من هرگز به ثمر نرسید. من دوست داشتم گلی بزنم که دروازه‌بان توپ را به بازیکن خط دفاعی بدهد و بازیکنان با پاس تک ضرب آن را به محوطه جریمه حریف برسانند و سپس آن را تبدیل به گل کنیم. گفتنش البته ساده است، اما سخت‌ترین کار ممکن است.»


 

دیدگاه‌ها