کد خبر : 1398831 | 08 اسفند 1395 ساعت 14:14 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

گام دوم برای ستاره سوم 

سربازهای منصوریان درجه می گیرند؟

شکست مقابل الاهلی در اولین هفته از لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا لشکر جوانان استقلال در شروع چالش آسیایی خود با شوک بزرگی روبرو و با استرس فراوان برای مصاف با التعاون راهی مسقط شوند.

سربازهای منصوریان درجه می گیرند؟

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در نیم فصل دوم با اعتماد به جوانان جویای نام خود و تلفیق این جوانان با بزرگان باتجربه توانست استقلالی را روانه میدان کند که از سد هر حریفی در لیگ برتر عبور و با برتری مقابل السد در پلی آف لیگ قهرمانان و دربی حساس 84 مقابل پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر تا حدودی به وعده هایی که در قبال هواداران داده بود، عمل کند.


سرمربی جوان استقلال اما با این نتایج سیراب نشده بود به همین خاطر با امیدواری بالا گام به آسیا گذاشت به این امید که جاه طلبی های خود را به مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن هم سوق بدهد. امیدی که تا قبل از بازی با الاهلی باعث شد تا منصوریان وعده درخشش بیشتر جوانانش را بدهد و صحبت از رسیدن به ستاره سوم در قاره را پیش بکشد. اما این امیدها بعد از بازی با الاهلی تا حدودی جای خود را به ناامیدی داد چون استقلال منصوریان اصلا در حد و اندازه ای که انتظار می رفت ظاهر نشد و یکی از ضعیف ترین نمایش های چند هفته گذشته را برابر الاهلی ارائه داد و شکست خورد.


شکستی که انتقادات از کادر فنی استقلال را به اوج رساند و ثابت کرد منصوریان باید در افکار خود تجدیدنظر کند چون شرایط لیگ قهرمانان با لیگ برتر متفاوت است. حالا بعد از آن شوک بزرگ استقلال باید برای رسیدن به اولین برد آسیایی و خارج شدن از فشارهای روحی روانی کاذب به مصاف تیمی ناشناخته اما جاه طلب از عربستان برود. تیمی که در اولین تجربه آسیایی خود گام اول را محکم برداشت و با شکست دادن لوکوموتیو تاشکند ثابت کرد حرف های زیادی برای گفتن دارد و نباید آنها را دست کم گرفت.


التعاون با سود بردن از مربی رومانیایی و جوان که سابقه درخشانی در فوتبال اروپا دارد توانسته در این فصل سری میان سرهای فوتبالی عربستان بلند کند. کنستانتین گالسا با خرید چند ستاره باتجربه از لیگ رومانی و اضافه کردن آنها به بازیکنان بومی و نسبتا جوان تیمی قابل احترام ساخته که در مصاف با لوکوموتیو نشان داد می تواند در لیگ قهرمانان آسیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. نقطه قوت این تیم در میانه میدان است جایی که دو ستاره رومانیایی و سوریه ای التعاون نقشی کلیدی در این تیم دارند و با تجربه بالای خود نقش رهبر و لیدر زردپوشان شهر دیره را برعهده دارند.


منصوریان می داند برای برد در بازی فرداشب باید ارتباط خط هافبک التعاون با مهاجم این تیم را قطع کند از همین رو حساب خاصی روی دو امید باز کرده است چون ابراهیمی و نورافکن به عنوان مامور اصلی تخریب بازی سان مارتین پرتغالی و الحسین سوریه ای نقشی کلیدی در بازی دو تیم خواهند داشت. مسلما اگر امیدهای استقلال بتوانند از عهده وظایف خود بربیایند این تیم می تواند برای رسیدن به اولین برد آسیایی که بردی استراتژیک و مهم در آینده استقلال پوست انداخته در آسیا و همچنین لیگ برتر دارد، امیدوار بماند در غیر این صورت منصوریان با شوک دوم سرخورده به ایران بازخواهد گشت و کاری دشوار برای جمع و جور کردن لشگر شکست خورده استقلال با هجمه های حاشیه ای فراوان در ادامه رقابت ها خواهد داشت.


بردن التعاون از هر حیث برای استقلال و منصوریان حیاتی است چون می تواند آب رفته از جوی را بازگردانده نه تنها اعتماد به نفس را در بین جوانان این تیم بیشتر کند بلکه شانس صعود را زنده نگه دارد تا استقلال در چهار بازی باقی مانده با هدف رسیدن به مراحل بالایی به مصاف رقبایش برود از جمله لوکوموتیو در تاشکند.

دیدگاه‌ها