کد خبر : 1398863 | 08 اسفند 1395 ساعت 15:49 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

کنترل مالی باشگاههای آسیا توسط ای اف سی

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بر این دارد که با استفاده از تجربه امارات مجموعه جدیدی از استانداردهای مالی را که می تواند تسهیل کننده عملیات کنترل مالی و بودجه باشگاه ها و لیگ های حرفه ای باشد را به اجرا بگذارد.

کنترل مالی باشگاههای آسیا توسط ای اف سی 

به گزارش "ورزش سه"، کمیته AFC به ریاست آقای "ابن غلیطه" تصمیم بر ایجاد سیستم مالی جدیدی جهت کنترل لیگ های حرفه ای آسیا دارند. این موضوع از زمانی آغاز شد که تصمیم بر کنترل مالی جدیدی بر لیگ های آسیا گرفته شد؛ این تصمیم می تواند یکپارچگی و شفافیت مالی باشگاه ها را در تمام قاره تضمین کند. این موضوع به تدریج در تمام لیگ های قاره آسیا اجرا خواهد شد ولی هم اکنون تمرکز آن بر روی لیگ های حرفه ای است. 


به گزارش "روزنامه الاتحاد امارت" AFC تصمیم بر این دارد که مجموعه جدیدی از استانداردهای مالی را که می تواند تسهیل کننده عملیات کنترل مالی و بودجه باشگاه ها و لیگ های حرفه ای باشد را به اجرا بگذارد. این استانداردها شامل پرداخت به موقع و کنترل مالیاتی باشگاه ها نیز می شود که در واقع قسمتی از پروژه های بزرگ تری است که AFC در دست اجرا دارد و آن پروژه تجمیع گروه های مالی مختلف جهت کنترل کامل مسائل مالی لیگ های حرفه ای است. با این تصمیم سیستم توزیع کمک های مالی به باشگاه ها و لیگ ها نیز سر و سامان بیشتری خواهد گرفت.


کمیته مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ریاست آقای "مروان بن غلیطه" عضو هیئت مدیره لیگ امارات و عضو هیئت امنای وزارت ورزش این کشور در جلسه خود تصمیم گرفتند که راه کارهای روشن تری برای کنترل مالی در لیگ های حرفه ای ارائه دهند. در واقع هدف اصلی این سیستم همانطور که قبلا گفته شد، شفاف سازی مسائل مالی و توزیع عادلانه کمک های AFC در سطح قاره است.


جرقه این کار زمانی زده شد که فدراسیون فوتبال امارات تصمیم گرفت که سیستم مالی مستقلی را در لیگ فوتبالش ایجاد کند و این تجربه موفق به فدراسیون فوتبال آسیا نیز تسری یافت.

دیدگاه‌ها