کد خبر : 1398964 | 08 اسفند 1395 ساعت 20:09 | 39.4K بازدید | 0 دیدگاه

حضور شماره پانزده برای پر افتخار ترین ایرانی در آسیا 

15 نکته از 15 حضور تاریخ ساز استقلال

استقلال تهران در پانزدهمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا وپیش از آن در جام باشگاه های آسیا ،پانزدهمین حضور خود را تجربه می کند .

15 نکته از 15 حضور تاریخ ساز استقلال 

به گزارش "ورزش سه" از استقلال که دیر پای ترین وپر افتخار ترین تیم ایرانی در آسیا است به مرور 15 نکته خواهیم پرداخت .

 


رکورد حضور 
1-استقلال در بین ایرانی ها بیشترین حضور را در این عرصه دارد .استقلال در لیگ قهرمانان آسیا وبدون محاسبه جام باشگاه های آسیا هم بعد از سپاهان بیشترین تعداد حضور بازی و ادوار حضور را دارد .

 


4 فینال آبی 
2-استقلال در 7 دوره از مسابقات مورد اشاره به نیمه نهایی رسیده است .از 7 حضور در نیمه نهایی ،استقلال 4 بار به فینال مسابقات رسیده است .

 


بازنده ها:لیائونینگ و هاپوئل 
3-استقلال برابر تیم های هاپوئل از رژیم اشغالگر قدس ولیائونینگ چین در فینال برنده وقهرمان شده اند ولی در بازی برابر تیم های فوتبال الهلال عربستان وجوبیلو ایواتای ژاپن بازنده شده اند .

 


بی نهایت صفر!
4-استقلال تنها تیم تاریخ لیگ قهرمانان است که علیرغم صعود به لیگ قهرمانان به دلیل ارسال دیر هنگام مدارک از حضور در بازیها محروم ماند با این حال در تاریخ این مسابقات اسم استقلال به عنوان یکی از تیم های گروه بی رقابت های سال 2007 قید شده است ،در حالی که در همه بخش ها جلوی استقلال صفر قید شده است.

 


پلی آف آبی 
5-استقلال در سال 2012 برای حضور در مسابقات در پلی آف برابر تیم های ذوب اهن اصفهان والاتفاق عربستان برنده وصعود کرد وامروز هم به عنوان نماینده چهارم ایران بعد از حضور در مسابقه پلی آف به مرحله نهایی راه یافته است .

 


کمکی ها
6-در تاریخ حضور در این مسابقات ،استقلال از بازیکنان کمکی متعددی چون محمود خوردبین،فریدون معینی،غلام وفاخواه،سید علی افتخاری،سید مهدی ابطحی،سیروس نعمتی نژاد و... بهره برده است .

 


میزبانی یا خوش شانسی
7-استقلال در مسابقات جام باشگاه های آسیا 2 بار با خوش شانسی از امتیاز میزبانی بهره برد که البته در هیچ کدام از این 2 دوره قهرمان نشده است .

 


آخرین نیمه نهایی 
8-استقلال آخرین تیم ایرانی بود که به جمع 4 تیم پایانی مسابقات صعود کرد . این اتفاق برای استقلال در سال 2013 اتفاق افتاد .

 


ایرانی دیگر 
9-استقلال به جز ذوب اهن ،یک بار دیگر برابر تیم های ایرانی در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ایستاده است .این تیم سپاهان بود که استقلال برابرش در سال 2012 با نتیجه 2-0 بازنده شده است .

 


ناکام برابر جنوبی ها
10-استقلال هیچ گاه برابر تیم های کره جنوبی در مسابقات موفق نبوده است.آنها در لیگ قهرمانان وجام باشگاه های آسیا برابر آنیانگ واف سی سئول  و... بازنده بوده اند .

 


قهرمانی شماره یک 
11-استقلال در سال 1970 برای قهرمانی در آسیا از سد تیم هایی چون هومنت من لبنان،مدان اندونزی وسلانگور مالزی گذشته وبه فینال مسابقات رسید .استقلال در فینال ودر وقت اضافه برابر تیم نماینده رژیم اشغالگر قدس 2-1 برنده وقهرمان شد .

 


قهرمانی دوم 
12-استقلال در سال 1990 هم برای قهرمانی در مسابقات متمرکز برابر تیم های فوتبال 25 آوریل کره شمالی،محمدان بنگلادش وفارمرز بانک بانکوک برنده ودر نیمه نهایی پلیتاجایای اندونزی را برده وبه فینال رسید .در فینال استقلال برابر تیم فوتبال لیائونینگ چین 2-1 برنده وقهرمان شد .

 


پنالتی های جام بر!
13-استقلال در سال 1991 ودر فینال قهرمانی را در آسیا در ضربات پنالتی برابر تیم فوتبال الهلال از دست داد .استقلال در دور گروهی این مسابقات برابر تیم فوتبال الهلال 1-0 بازنده شده بود .

 


دوم در بهترین سال
14-سخت ترین مسیر استقلال برای موفقیت در آسیا در سال 98 رخ داد واستقلال با برد های متعدد برابر تیم هایی مثل الهلال ودالیان در فینال 2-1 مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شد .

 


آخرین باتلاق
15-در سال 2001 استقلال در زمین باتلاقی ورزشگاه آزادی به آنیانگ ال جی باخت .این آخرین دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا بود که به صورت مجتمع ومتمرکز برگزار می شد .

 

دیدگاه‌ها