کد خبر : 1399083 | 09 اسفند 1395 ساعت 11:51 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیروانی: می خواهیم به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کنیم 

چرایی عدم دعوت از کرملاچعب، نورافکن و شکاری

تیم ملی جوانان در حالی اردوی خود را از بیستم اسفند در تهران آغاز می کند که سه بازیکن شاخص و تاثیرگذار به اردو دعوت نشده اند. رضا کرملا چعب کاپیتان اول تیم، امید نورافکن کاپیتان دوم تیم و رضا شکاری.

چرایی عدم دعوت از کرملاچعب، نورافکن و شکاری

امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان پاسخگوی سوالات "ورزش سه"، پیرامون این ابهامات بود.


*شما از پرسپولیس بازیکنی به تیم ملی جوانان دعوت نکرده اید! در حالی که رضا کرملاچعب کاپیتان اول تیم، پرسپولیسی است!


تیم ملی جوانان بعد از پایان بازی های جام ملت ها در بحرین بازی ها و هم چنین اردوهای تدارکاتی خیلی زیادی را پشت سر نگذاشته. البته این منجر به حضور بیشتر بازیکنان در ترکیب تیم های لیگ برتری و دسته اولی شده و این مایه خوشحالی ما است. طبیعتا بازیکنی که طی 4-5 ماه گذشته حتی یک دقیقه هم بازی نکرده باشد نمی تواند به ما کمکی بکند. همان طور که گفتم در گذشته شرایط فرق می کرد. در گذشته اردوی تدارکاتی و بازی های دوستانه ما زیاد بود و اگر بازیکنی در تیمش بازی نمی کرد در اردوها و هم چنین دیدارهای تدارکاتی ما شرایط مسابقه پیدا می کرد اما اکنون شرایط فرق کرده است. 
هم اکنون ما در پست مهاجم بازیکنانی داریم که در تیم های لیگ برتری و دسته اولی یا به عنوان بازیکن ثابت و یا به عنوان بازیکن ذخیره بازی می کنند. روستایی در پیکان. جعفری در سایپا. جبیره در صنعت نفت. مختاری در گسترش فولاد و...
طبیعتا اگر در فرصت باقی مانده شرایط تغییر کند نگاه ما هم تغییر خواهد کرد. 


*امید نوارفکن در ماه های گذشته به اردوی تیم ملی جوانان دعوت نشده! در حالی که او یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی جوانان است!


امید نورافکن از جوان های خوب فوتبال ماست که آینده روشنی دارد. برای او در ترکیب استقلال در بازی های پیش روی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین لیگ برتری آرزوی موفقیت می کنم، اما یک سری مسائلی بین ایشان و تیم ملی جوانان است که باید حل شود. 


*رضا شکاری چطور؟ دلیل عدم دعوت از او چیست؟ 


اینجا من باید از فرصت استفاده کنم و تشکر کنم از باشگاه ذوب آهن به خاطر اهمیتی که به فوتبال پایه می دهد و همچنین استفاده از جوان ها. در این اردو هم تیم ذوب آهن بیشترین سهمیه را دارد. رضا شکاری چه در بازی های مقدماتی و چه در بازی های بحرین یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما بوده و در جام جهانی هم روی او حساب ویژه ای باز کرده ایم. واقعیت این است ما در فوتبال استعدادهای زیادی داریم اما رضا شکاری از جمله استعدادهایی است که به پختگی رسیده و می تواند در جام جهانی یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما باشد. 
اخیرا مشکلاتی بین او و باشگاه ذوب آهن به وجود آمده که امیدوارم هر چه سریعتر این مشکلات حل شود و ما بتوانیم از وجود این بازیکن در اردوی تیم بهره ببریم. طبیعتا حضور او در اردوی تیم ملی زمانی می تواند برای ما مثبت باشد که دغدغه ذهنی نداشته باشد. 


*تیم ملی جوانان در حالی مهیای حضور در جام جهانی می شود که در شروع دور جدید تمریناتش بازی های تدارکاتی تاثیر گذاری نداشته است! 


واقعیت این است که فدراسیون فوتبال در حد بضاعت تلاش می کند که به ما برای حضور شایسته در جام جهانی کمک کند. ما قرار است 26 اسفند برای برپایی اردوی تدارکاتی ده روزه عازم آلمان شویم و سه بازی دوستانه در این کشور انجام دهیم. از سویی مقرر شده از اول اردیبهشت همه بازیکنان را برای برپایی اردوی 20 روزه در تهران در اختیار بگیریم و دو بازی دوستانه خوب هم در تهران داشته باشیم. تحقق این برنامه ها به ما کمک خواهد کرد که با میزان آمادگی بیشتری راهی جام جهانی شویم. 
همان طور که اشاره کردم فدراسیون فوتبال در حد بضاعت در حال کمک کردن به ما است اما تعداد بازی های تدارکاتی ما حتی با تیم های آسیایی صعود کننده به جام جهانی قابل قیاس نیست. بازی های سختی را پیش رو داریم. همان طور که می دانید در آمریکای جنوبی و در بازی های مقدماتی برزیل حذف شده. از اروپا 5 تیم در بازی ها حاضر خواهند بود. ایتالیا -  فرانسه – آلمان – پرتغال  و انگلستان. تیم های آفریقای جنوبی به خاطر شرایط خاص فیزیکی همیشه در این رده سنی حرف های زیادی برای گفتن داشته اند. با توجه به حضور 24 تیم از همه قاره ها بازی ها سطح کیفی بالایی خواهد داشت و البته کار بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

ما در این بازی ها باید با سبک و سیاق متفاوت بازی کنیم. در بحرین بیشتر روی فاز تهاجمی کار می کردیم اما در بازی های جام جهانی باید روی فاز دفاعی بیشتر متمرکز شویم. با همه سختی ها و همه کمبودهایی که وجود داشته می خواهیم برای صعود از مرحله گروهی بازی کنیم. دو سال پیش هدف ما تنها صعود به جام جهانی بوده اما به نظرم باید هدف خود را تغییر دهیم و دستاورد بیشتری را از خود مطالبه کنیم. امیدوارم در این مسیر سخت همانند بازی های بحرین دعای خیر مردم شامل حال ما شود. در بحرین کره جنوبی حذف شد. قطر قهرمان دوره قبل ره به جایی نبرد و ازبکستان که در دوره قبلی جام جهانی خوش درخشیده بود حذف شد و امارات هم با همه سرمایه گذاری ها صعود نکرد. اما ما توانستیم صعود کنیم آنهم بعد از 16 سال. حال برای اولین بار می خواهیم تیمی باشیم که در جام جهانی از گروه خود صعود می کند.

دیدگاه‌ها