کد خبر : 1399245 | 09 اسفند 1395 ساعت 20:03 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

مربی جوانگرا ، دژاگه را زیرنظر می گیرد (عکس)

آندریس یانکر به عنوان سرمربی جدید تیم وولفسبورگ جانشین والرین اسماعیل شد؛ او مدیر آکادمی فوتبال آرسنال بوده است و سابقه دستیاری در وولسفبورگ را نیز دارد.

به گزارش "ورزش سه"، مدیران باشگاه وولفسبورگ پس از نتایج ناامید کننده "والرین اسماعیل" تصمیم به برکناری سرمربی جوان خود با "آندریس یانکر" مدیر آکادمی آرسنال گرفتند. یانکر با قراردادی تا پایان سال 2018 به این تیم پیوسته و فردریک لیونگبرگ بازیکن سابق آرسنال را نیز به عنوان یکی از اعضای کادر فنی خود معرفی کرده است.


مسئولان باشگاه وولسفبورگ پس از اینکه والرین اسماعیل تنها 5 پیروزی از 15 مسابقه به دست آورد تصمیم به جایگزینی او با یانکر 54 ساله گرفتند؛ پیش تر نیز "دیتر هکینگ" به دلیل اینکه از 7 بازی ابتدایی فصل تنها صاحب یک پیروزی شده بود از هدایت این تیم اخراج شد.


مدیر اجرایی آکادمی آرسنال ضمن آرزوی موفقیت برای یانکر در مورد تاثیر مثبت او می گوید:« ما تحت هدایت آندریس یانکر پیشرفت بسیار بزرگی در عملیات خود داشتیم.»


آندریس یانکر در سال 2014 پیش از اینکه به آکادمی آرسنال ملحق شود  به عنوان دستیار در وولفسبورگ فعالیت می کرد. او همچنین مدتی به عنوان دستیار فان خال در بایرن مونیخ به کار مشغول بود و پس از اخراج فان خال در سال 2011 برای مدت کوتاهی هدایت این تیم را بر عهده داشت. این مربی 54 ساله حالا به جایی بازگشته که پیشتر زیر نظر فیلیکس ماگات و لورنز گانتر در آن مشغول به فعالیت بود و به همین واسطه با اشکان دژاگه ملی پوش فوتبال ایران نیز آشنایی دارد( دژاگه زیر نظر فیلیکس ماگات همراه با وولسفبورگ در سال 2009 قهرمان بوندسلیگا شده است).


یانکر در مورد قبول کردن عنوان سرمربیگری در تیم وولفسبورگ می گوید:« وقتی این شغل به من پیشنهاد شد تنها چند ساعت برای پذیرفتن آن به زمان نیاز داشتم. هرگز انتظار نداشتم که کاندیدای اول مدیران باشگاه باشم و این موضوع سورپرایز بزرگی برای من بود.»

 

 

1183842

 

وی همچنین در مورد انتخاب فردریک لیونگبرگ بازیکن سابق آرسنال به عنوان دستیار خود می گوید:« من به کسی نیاز داشتم که علاقمند به کار کردن با بازیکنان باشد و فردریک این موضوع را نشان داده بود و بازیکنان هم به او اعتقاد دارند.»


گفتنی است بازیکنانی نظیر آیوبی و بلرین پس از حضور او در آکادمی آرسنال رشد کردند و به تیم اصلی رسیدند.


وولفسبورگ در پایان هفته بیست و دوم 22 امتیازی است و باید ببینیم عملکرد سرمربی جدید گرگ های آلمانی در ادامه به چه صورت رقم خواهد خورد.


همچنین میزان اعتقاد سرمربی جدید گرگ‌های فوتبال آلمان به اشکان دژاگه نیز موضوعی است که می تواند برای علاقمندان به ستاره تیم ملی ایران جالب توجه باشد.

 

 

 

دیدگاه‌ها