کد خبر : 1399404 | 10 اسفند 1395 ساعت 11:42 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات حریف تدارکاتی ایران بعد از بازی جنجالی دو سال قبل

عراق؛ دورگه‌های ناکام، ناامید از جام جهانی

تیم ملی فوتبال عراق در شرایطی 28 اسفندماه مقابل شاگردان کارلوس کی روش به میدان می‌رود که نسبت به دو سال پیش در جام ملت های آسیا تغییرات زیادی داشته است.

عراق؛ دورگه‌های ناکام، ناامید از جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از کش وقوس های فراوان درباره بازی تدارکاتی تیم ملی ایران قبل از مصاف با قطر و چین در مقدماتی جام جهانی، سرانجام فدراسیون های ایران و عراق به توافق رسیدند و بر این اساس 28 اسفندماه تیم ملی به مصاف شاگردان راضی شنیشل می رود.دیداری که پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی برگزار می شود. تیم عراق اما اگرچه چند بازیکن خود را از جام ملت ها و مسابقه ای که ایران را در ضربات پنالتی حذف کرده اما تغییرات زیادی هم داشته است.

 


جنجال در آخرین مسابقه
بازی های ایران و عراق معمولا دیدارهای جذابی از آب در آمده است؛ آخرین مسابقه دو تیم نیز از این احتمال دور نبود. مسابقه ای که در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا برگزار شد و در نهایت در ضربات پنالتی عراقی ها تیم ملی ایران که اکثر زمان بازی را 10 نفره کار کرد، شکست دادند. در آن دیدار، بنجامین ویلیامز با تصمیم جنجال برانگیز خود برای اخراج مهرداد پولادی، شاگردان کی‌روش را در شرایطی که با یک گل پیش بودند، در شرایط سختی قرارداد و بعد از ۱۲۰ دقیقه دو تیم به تساوی 3 بر 3 دست یافتند و عراق در ضربات پنالتی پیروز شد.

 


شانس کم برای صعود به جام جهانی
تیم ملی عراق در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در گروه دوم با تیم های عربستان، ژاپن، استرالیا، تایلند و امارات همگروه است و آنها نیز مانند ایران در تاریخ 3 فروردین ماه 96 در این رقابت ها به میدان می روند. البته شرایط عراق در این گروه مساعد نیست. این تیم از 5 مسابقه قبلی تنها 3 امتیاز کسب کرده که آن هم مربوط به برد 4 بر صفر مقابل تایلند می شود. عراق از استرالیا، ژاپن، امارات و عربستان نیز شکست خورد تا شانس کمی برای رسیدن به جام جهانی داشته باشد. آنها 3 فروردین بازی های دور برگشت را شروع می کنند و در این تاریخ میزبان استرالیا خواهند بود.

 


تغییرات در ترکیب
ترکیب تیم ملی عراق نسبت به سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده، بسیاری از بازیکنان باتجربه و پابه سن گذاشته این کشور مانند کرار جاسم، یونس محمود و ... دیگر در تیم ملی جایی ندارند و سرمربی 50 ساله عراقی سعی کرده فرصت را در اختیار بازیکنان جوان تر بگذارد. اگر علاءعبدالزهرا 31 ساله که کاپیتان این تیم است، بروا حکمت نوری 30 ساله، لژیونر شاغل در سوئد و محمد قاسید دروازه بان باتجربه و 30 ساله عراقی ها را کنار بگذاریم، در ترکیب سبزپوشان اثری از بازیکنان بالای 30 سال نمی بینید.

 

 

1152348

 


درباره سرمربی عراقی
راضی شنیشل مربی 50 ساله عراقی که در دوران بازیگری 80 بازی ملی در کارنامه اش ثبت شده، هدایت تیم ملی کشورش را عهده دار است. شنیشل که در دوران بازیگری در تیم های قطری و عراقی بیشتر توپ زد، در دوره مربیگری هدایت چند باشگاه عراقی را عهده دار شد و با نتایج خوب در این باشگاه سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفت. او اما در رقابت های مقدماتی جام جهانی تاکنون موفق نبوده است.

 


ستاره ای که از چنگ ایران گریخت
بی تردید ستاره تیم ملی عراق که برای ایرانی ها نیز بسیار آشنا است، علاءعبدالزهرا نام دارد. بازیکنی که در بازی جام ملت های آسیا برای عراق بازی کرد و همان موقع فدراسیون ایران تلاش زیادی کرد تا دوپینگی بودن این بازیکن و حضور غیرقانونی مقابل ایران را ثابت کند که به نتیجه ای نرسید. عبدالزهرا سابقه حضور در تراکتورسازی را نیز دارد و حالا با بازوبند کاپیتانی عراقی ها امیدوار به درخشش برای تیم ملی کشورش است.  

 


دورگه‌ها
عراقی نیز مانند تیم ملی ایران از چند بازیکن دورگه در ترکیب خود استفاده می کند؛ بروا حکمت نوری هافبک 30 ساله تیم استرسوندس سوئد یکی از بازیکنان دورگه عراقی‌ها است که تنها دو بار پیراهن این تیم را برتن کرده است. جاستین حکمت عزیزف مهاجم 28 ساله ای که برای کولومبوس کرو آمریکا توپ می‌زند هم این روزها برای عراقی‌ها به میدان می رود. همچنین ربین غریب سولاکا، هافبک 24 ساله الورم نروژ نیز اخیرا تابعیت عراق را قبول کرده و برای تیم ملی این کشور به میدان می‎رود.

 


لژیونرها

به غیر از 3 بازیکن دورگه ای که درباره آنها گفته شد، عراقی ها 5 بازیکن لژیونر هم در ترکیب تیم خود دارند. علی عدنان کاظم(اودینزه ایتالیا)، احمد ابراهیم(الامارات امارات)، ضرغام اسماعیل(ریزه اسپور ترکیه)، احمد یاسین(معیذر قطر) و سعد عبدالعامر(الاهلی عربستان) سایر بازیکنانی هستند که در خارج از کشور عراق فوتبالشان را دنبال می کنند. سرشناس‌ترین لژیونر این تیم علی عدنان است که بعداز درخشش در دوران حضورش در ریزه اسپور ترکیه مورد توجه مسئولان اودینزه قرار گرفت و راهی این تیم شد. او در نخستین بازی فصل خود مقابل یوونتوس با پیراهن اودینزه به میدان رفت. عدنان تاکنون 44 بازی ملی برای عراق انجام داده است.

 


شرایط کلی
چیزی که مشخص است تیم عراق نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته و اگرچه شاید به نظر برسد با حضور دورگه ها و افزایش لژیونرها این تیم قدرت بیشتری یافته اما نتایجی که در مقدماتی جام جهانی کسب شده، این مساله را نشان نمی دهد. هرچند که گروه دوم مقدماتی جام جهانی گروهی بسیار دشوار است و امتیاز گرفتن در این گروه آسان به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها