کد خبر : 1399749 | 11 اسفند 1395 ساعت 15:20 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین دستیارها در مرز بدترین سرمربی شدن

ویسی - حسینی؛ نبرد مرگ و زندگی

دربی اصفهان اگرچه همچون مسابقه استقلال و پرسپولیس حساس نیست اما این بار ماجرا برای ذوب آهن و سپاهان به خاطر نتایج اخیر دو تیم متفاوت است.

ویسی - حسینی؛ نبرد مرگ و زندگی 

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان و ذوب آهن در سال های گذشته همواره خود را به عنوان دو تیم قدرتمند فوتبال ایران معرفی کرده اند؛ اگر به این مساله بیندیشیم که این دو تیم اصفهان آخرین نمایندگان ایران بودند که طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را چشیده اند، به خوبی به پیشرفت آنها در سال های گذشته پی می بریم. دو باشگاه مقتدر اصفهان که بارها گریبان استقلال و پرسپولیس دو قطب انکار ناپذیر فوتبال ایران را گرفته اند اما یکی دو سالی است مانند گذشته مطمئن در مسابقات حاضر نمی شوند. اگرچه ذوب آهن دو بار به صورت متوالی جام حذفی را برده اما نمی توان از مشکلات این دو باشگاه صحبتی نکرد. این دو تیم در هفته بیست و سوم، دربی اصفهان را برگزار می کنند و این در شرایطی است که پیروزی برایشان بسیار حیاتی است؛ چراکه تیم بازنده ممکن است تبعاتی بزرگ را متحمل شود.

 


بدترین نتایج تاریخ سپاهان
سپاهان در لیگ پانزدهم بدترین نتایج تاریخ خود را گرفت؛ طلایی پوشان اصفهانی از سال گذشته افت محسوسی را آغاز کردند و در حالی که امیدوار بودند امسال با حضور عبدالله ویسی و تغییر در اسکلت تیم مشکلات حل شود اما این اتفاق رخ نداد و تیم پرستاره سپاهان در لیگ شانزدهم نیز تاکنون ناکام مانده است. شاید قرار گرفتن سپاهان در رده دهم جدول رده بندی لیگ برتر برای آنهایی که از سال گذشته نتایج این تیم را دنبال می کردند، اتفاق عجیبی نباشد اما طرفداران واقعی سپاهان هرگز از این شرایط راضی نیستند. سپاهان حالا شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی نیز ندارد و شاید بتوان گفت تا حدی خیالش از بابت عدم سقوط به دسته پایین تر راحت است. هرچندکه روی کاغذ این نگرانی نیز به طور کامل رفع نشده است.

 

1176598

 


افت غیرمنتظره ذوب آهن
ذوب آهن فصل شانزدهم لیگ برتر را خوب شروع نکرد اما تغییراتی که در کادرفنی این تیم ایجاد شد و یحیی گل محمدی جای خود را به دستیارش سیدمجتبی حسینی داد، یک شوک مثبت برای این تیم بود. ذوب آهن ناگهان بیدار شد و 8 پیروزی متوالی موید شرایط مطلوب این باشگاه است. ذوب آهنی که به جمع بالانشینان جدول رده بندی نیز اضافه شده اما در هفته های گذشته روند نزولی داشته و نتایج عجیبی گرفته است. شکست های متوالی در لیگ برتر مقابل صبای قم، تراکتورسازی و استقلال و شکست شب گذشته در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان که از اواخر نیمه اول 10 نفره شده بود، ذوب آهن را به شوک فرو برده است. شاید اگر در ادامه فصل نتایج ذوب آهن بهبود پیدا نکند، بازهم شاهد اتفاقات جدیدی در این باشگاه باشیم.

 


دستیاران موفق، بحران مقطعی
مجتبی حسینی و عبدالله ویسی دو مربی موفق در فوتبال ایران به شمار می روند. حسینی که کارش را به عنوان دستیار یحیی گل محمدی در نساجی شروع کرد و همراه او به صبا، پرسپولیس و ذوب آهن رفت، حالا در نخستین تجربه سرمربیگری خود به یک بحران برخورده است. او که در دوران دستیاری گل محمدی همواره مورد تمجید قرار می گرفت و حتی برخی بر این باور بودند که مغز متفکر تیم های یحیی است، در تجربه اول سرمربیگری نیز فوق العاده نتیجه گرفت و عملکردش تحسین مدیران باشگاه را به دنبال داشت. حالا اما او به یک بحران عجیب خورده است.
عبدالله ویسی نیز شرایطی تقریبا مشابه با حسینی دارد. او کارش را با دستیاری در فولاد خوزستان و بعدها دستیاری رسول کربکندی شروع کرد. از ویسی نیز در آن مقطع همواره به عنوان یک دستیار خوب نام برده می شد. او بعدها که سرمربیگری  را تجربه کرد با صعود صبا به لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی تیم ناشناخته استقلال خوزستان توانایی هایش را نشان داد. حضور در سپاهان هم با امید زیادی برای ویسی صورت گرفت ولی تاکنون او به اهدافش نرسیده و روزهای سختی را سپری می کند. نتایجی که سپاهان با هدایت ویسی کسب کرده، بی شباهت به اوضاع و احوال سال گذشته این تیم نیست و چنین شرایطی هرگز برای هواداران مورد قبول واقع نمی شود.

 

1181341


راه رفتن روی لبه تیغ

مصاحبه ای که مدیرعامل سپاهان درباره اهمیت بازی با ذوب آهن انجام داد، خیلی ها را به فکر فرو برد. او اعلام کرد نتیجه بازی دربی اصفهان شاید باعث ایجاد تغییراتی در تیم شود و خیلی ها از این مساله اینطور برداشت کردند که ویسی روی لبه تیغ قرار گرفته و با شکست مقابل ذوب آهن از سمتش برکنار می شود. از سوی دیگر نتایجی که ذوب آهن در هفته های گذشته کسب کرده، بی تردید می تواند روی آینده مجتبی حسینی نیز تاثیرگذار باشد. اگرچه سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن همواره نشان داده به مربیانش اعتماد کافی دارد و زمان لازم را در اختیارشان می گذارد اما ادامه این روند ممکن است جایگاه حسینی را نیز متزلزل کند. حسینی خوب می داند که با برد دربی اصفهان می تواند شرایط بهبود بخشد.

 


حساسیت بالا در دربی اصفهان
مسائلی که در بالا عنوان شد، همه از حساس تر شدن مسابقه سپاهان و ذوب آهن خبر می دهند. دو تیمی که وارد یک بحران شده اند و شاید دربی اصفهان بتواند برایشان خوش یمن باشد. بازی رفت دربی را ذوب آهن با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان برد و این مساله بی تردید اعتماد به نفس سبزپوشان اصفهانی را بیشتر می کند. هرچند که ستاره های نامدار سپاهان نیز برای موفقیت تیمشان تجربه لازم را دارند.

دیدگاه‌ها