کد خبر : 1399796 | 11 اسفند 1395 ساعت 17:35 | 215.6K بازدید | 6 دیدگاه

نیمکت‌ پرسپولیس تنها 2 دقیقه تجربه دارد!

عجیب‌ترین پرسپولیس سال مقابل علی دایی

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در بدترین وضعیت خود روی نیمکت باید برابر نفت تهران در هفته بیست و سوم آماده شوند.

عجیب‌ترین پرسپولیس سال مقابل علی دایی

به گزارش "ورزش سه"، محرومیت و مصدومیت باعث شده تا برانکو ایوانکوویچ برای دیدار برابر نفت تهران با مشکل بزرگی مواجه شود و تنها 14 بازیکن برای این جدال در اختیار داشته باشد.


محرومیت کمال کامیابی نیا، وحید امیری، حسین ماهینی و محمد انصاری در کنار مصدومیت سیدجلال حسینی و البته محرومیت انضباطی برانکو برای رامین رضاییان و علی علیپور باعث می‌شود آنها با 7 غایب اصلی دیدار مقابل نفت تهران را برگزار خواهند کرد. اتفاقی که می‌تواند تیم صدرنشین لیگ برتر را برابر شاگردان علی دایی با مشکل بزرگی مواجه کنند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط خطوط پرسپولیس در دیدار برابر نفت تهران؛


دروازه‌بان؛ بیرانوند یا رادوشوویچ
پرسپولیس در این دیدار هر سه دروازه‌بان خود را در اختیار دارد و می‌توان گفت تنها پستی است که نفرات آن به طور کامل در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار دارند. علیرضا بیرانوند که روزهای اخیر به گل خوردن عادت کرده با دریافت دو کارت زرد در آستانه محرومیت قرار دارد و با توجه به مشکلات پرسپولیس در خط دفاعی بعید نیست او مجبور به دریافت کارت زردی شود که جدال برابر استقلال خوزستان را از او بگیرد. بوژیدار رادوشوویچ و ابوافضل درویش وند نیز دیگر دروازه‌بانان پرسپولیس محسوب می‌شوند که باعث می‌شوند این پست با پتانسیل کامل در اختیار برانکو ایوانکوویچ برای بازی با نفت تهران قرار گرفته باشند.


خط دفاعی؛ وقتی همه نیستند
پرسپولیس در خط دفاعی خود حسین ماهینی و محمد انصاری را به طور قطعی در اختیار ندارد و این دو بازیکن به دلیل محرومیت و سه کارته شدن از همراهی این تیم محروم خواهند بود. وضعیت سیدجلال حسینی هم فردا مشخص خواهد شد تا این بازیکن باتجربه نیز عملا در صورت آمادگی حضور در این دیدار با یک جلسه تمرین برای جدال با مهاجمان قدرتمند حریف آماده شود.


دفاع راست؛ صادق هست
در دفاع راست پرسپولیس صادق محرمی توانسته جایگاه خود را تثبیت کند و به نظر می‌رسد با حضور او سرخپوشان مشکلی بابت این پست نداشته باشند. او در روزی که تمام مدعیان این پست غایب هستند به دنبال این است که بار دیگر با درخشش عملکرد خود را به رخ بکشد. در این پست حسین ماهینی و رامین رضاییان به دلیل محرومیت قادر به همراهی این تیم نیستند تا محرمی تنها مهره برانکو برابر نفت تهران باشد.


دفاع چپ، شانس به آرام طبع رو می‌کند؟
پرسپولیس از ابتدای فصل هم در این پست با مشکل مواجه بود و اکنون نیز هفته‌هاست به فرشاد احمدزاده اعتماد کرده تا کم کردن کیفیت فنی او در خط میانی، از این بازیکن در دفاع چپ سود ببرد. با این حال محمد آرام طبع به عنوان تنها مدافع چپ که فرصتی برای همراهی این تیم در لیگ برتر به دست نیاورده خود را مهیای آزمودن بختش در این بازی می‌کند. با این حال بعید است او در این بازی هم شانس بازی کردن را به دست بیاورد و برانکو به احمدزاده اعتماد خواهد کرد.


دفاع میانی؛ بدون ملی‌پوشان و با ربیع خواه؟
در خط میانی و پست دفاع این تیم احتمالا هر دو بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشته باشد. اتفاقی که برانکو ایوانکوویچ با پیش‌بینی آن تمام نقل و انتقالات نیم فصل را امیدوار به جذب بازیکنی در این پست بود و البته...
محمد انصاری و سیدجلال حسینی به عنوان مدافعان ملی‌پوش در بیشتر بازی‌ها زوج دفاع میانی این تیم را تشکیل داده بودند و اکنون انصاری به دلیل سه کارته شدن قطعا این تیم را همراهی نخواهد کرد. سیدجلال حسینی هم به دلیل مصدومیت در دیدار برابر الوحده از زمین خارج شده و از تشدید مصدومیت قدیمی خود صحبت کرده که احتمال حضورش برابر نفت تهران را کم می کند. حسین ماهینی نیز که سابقه بازی در پست دفاع میانی این تیم را داراست هم به دلیل محرومیت قادر به همراهی این تیم نیست تا آنها اکنون با مشکل بزرگی مواجه شوند.
این اتفاق باعث می‌شود تا این تیم اکنون تنها حامد آقایی را روی نیمکت خود به عنوان بازیکنی با پست تخصصی مدافع میانی در اختیار داشته باشد. بازیکن جوان سرخپوشان که تاکنون فرصت تجربه بازی در این تیم را به دست نیاورده است. محسن ربیع خواه نیز با توجه به خصوصیات دفاعی قابلیت بازی در این پست را داراست و به نظر می‌رسد یکی از بازیکنانی باشد که برانکو برای این دیدار به عنوان مدافع میانی روی او نظر داشته باشد.


خط میانی؛ مسلمان، سروش و طاهرخانی؟

پرسپولیس در این پست هم با توجه به غیبت رامین رضاییان تنها محسن مسلمان و سروش رفیعی را در اختیار دارد و در پست سوم خود به نظر می‌رسد طاهرخانی جوان این فرصت را دارد تا به خودنمایی در کنار ستاره‌های این تیم بپردازد. ستاره جوان سرخپوشان که در دیدارهای اخیر دقایقی کوتاه فرصت حضور در زمین را به دست آورده می‌تواند از این بازی بزرگ پلی برای رسیدن به رویاهایش بسازد. پرسپولیس در خط میانی خود علوان‌‍زاده را هم در اختیار دارد تا روی نیمکت قرار دهد.


هافبک دفاعی؛ حضور شهاب در نقش گتوزو
شهاب کرمی به عنوان هافبک دفاعی در نیم فصل به جمع سرخپوشان اضافه شد و اکنون به نظر می‌رسد در این بازی فرصت حضور در ترکیب اصلی را در غیاب کمال کامیابی نیا به دست بیاورد. کرمی که در دو بازی گذشته در دقایق پایانی به ترکیب اضافه شده تا با جو تیم آشنا شود اکنون باید بزرگترین آزمون خود را پشت سر بگذارد و مطمئنا برانکو از او انتظار جنگندگی بیشتر و حضور در فاز تدافعی این تیم در روز فقر دفاعی را خواستار است. انتظاری که هواداران شماره 66 این تیم دارند چیزی فراتر از کامیابی نیا بودن در دیداری است که آنها مشکلات زیادی در زمین خواهند داشت، است و باید دید کرمی موفق به انجام آن خواهد شد یا خیر.


مهاجمان؛ نگاه‌ها تنها به طارمی
مهدی طارمی در فصل گذشته در استادیوم تختی یکی از همان عملکردهایی که برابر الوحده داشت را نیمه کاره به پایان رساند. او بارها در آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت و در نهایت در روزی که سرخپوشان می‌توانستند با نتیجه‌ای پرگل در تختی به پیروزی دست یابند با تساوی به کار خود خاتمه دادند تا طارمی سیبل انتقادات قرار گیرد. او روز یکشنبه به عنوان تنها مهاجم قابل اعتماد سرخپوشان است و نگاه‌ها به سمت اوست تا موفق شود آنها را به سه امتیاز حیاتی برساند. به نظر می‌رسد زوج او در این دیدار سامان نریمان جهان باشد و این مهاجم تبریزی که برای اولین بازی فیکس خود بی‌تابی می‌کند جانشین وحید امیری محروم خواهد شد. رضا کرملاچعب نیز از شانس زیادی برای اولین بازی خود در ترکیب پرسپولیس است و با توجه به اینکه در کنار آرام طبع و علوان زاده تنها نیمکت نشینان این تیم محسوب می‌شود امیدوار به حضور برابر نفت تهران و شاگردان علی دایی خواهد بود.


پرسپولیس با نیمکتی بی‌تجربه
پرسپولیس برابر نفت تهران نیمکت خود را با بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویشوند، احسان علوان زاده، حامد آقایی، محمد آرام طبع و رضا کرملا چعب خواهد چید و یکی از بی‌تجربه‌ترین نیمکت‌های تاریخ خود را در اختیار خواهد داشت. در صورتی که بوژیدار را از ترکیب این نفرات خارج کنیم، نیمکت نشینان پرسپولیس بعد 22 هفته از لیگ برتر با تنها 2 دقیقه حضور در ترکیب آمار عجیبی از خود به جا می‌گذارند که با این مساله خطرناک‌ترین شرایط را پشت سر خواهد گذاشت و باید دید برانکو ایوانکوویچ در این شرایط چه خواهد کرد.


دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت تهران روز یکشنبه و از ساعت 17:25 دقیقه در استادیوم تختی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها