کد خبر : 1400803 | 15 اسفند 1395 ساعت 18:21 | 383.2K بازدید | 1 دیدگاه

فاصله به ٨ امتیاز رسید؛

نفت 0 - پرسپولیس ٢؛ جوان، بی‌رحم و جذاب

مهدی طارمی گلزنی هایش را به لیگ هم آورد و موفق شد در دقایق پایانی با گلی دیدنی نفت را کاملا تسلیم کند.

نفت 0 - پرسپولیس ٢؛ جوان، بی‌رحم و جذاب

به گزارش "ورزش سه"، غیبت 5 مهره اصلی پرسپولیس نوید یک دیدار سخت برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ را می داد اما اخراج دروازه بان جوان نفت باعث  شد تا علی دایی و تیمش چاره ای جز قبول شکست نداشته باشند و در نهایت با دوگلی که در نیمه دوم به ثمر رساندند اکنون خود را مدعی اصلی قهرمانی بدانند و در هفته های پایانی تنها یک اتفاق عجیب می تواند آنها را از این هدف دور کند.

 

استادیوم: تختی تهران تماشاگر: حدود 17هزار نفر

داور: رضا کرمانشاهی کمک داوران: بابک داوری و رحیم شاهین

اخطار:

اکبر صادقی از نفت تهران دقیقه 23

فرشاد احمدزاده از پرسپولیس دقیقه 45

محمد قاضی از نفت تهران دقیقه 90

 

اخراج:

نادر صفرزایی از نفت تهران دقیقه 5

 

 

نفت تهران:

ناصر صفرزایی، رضا علیاری، احمد آل نعمه،ایگور پراهیچ، علیرضا عزت کرامت، اکبر صادقی، آندرانیک تیموریان،فرید محمدی زاده(67 میلاد فخرالدینی)، ایمان مبعلی، محمد قاضی و امیر ارسلان مطهری(72 سجاد شهباززاده).

سرمربی: علی دایی

 

 

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، شهاب کرمی، محسن مسلمان(90 حمیدرضا طاهرخانی)، سروش رفیعی، سامان نریمان جهان(70 احسان علوان‌زاده)، مهدی طارمی(90 رضا کرملاچعب) و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

 

شرح بازی:
پرسپولیس از 10 نفره شدن نفت به خوبی سود برد و ابتدا با شوت غیرقابل مهار سروش رفیعی و در ادامه ضدحمله و ضربه جالب توجه طارمی از زاویه بسته، شاگردان علی دایی را تسلیم کند. 
شاگردان برانکو در این دیدار به خوبی از اخراج دروازه بان حریف در دقایق ابتدایی سود بردند و با استفاده از خستگی حریف توانستند به خوبی از موقعیت های سود ببرند و یک برد شیرین در هفته توقف مدعیان به نام خود کنند.

 

 

بهترین بازیکن:
صادق محرمی توانست تمام دغدغه های برانکو ایوانکوویچ را در سمت راست دفاعی برطرف کند. حضور به موقع در فاز تهاجمی، قابلیت از پیش رو برداشتن حریف و ارسال های مناسب در کنار هماهنگی در خط دفاعی از او ستاره این روزهای پرسپولیس ساخته که با تداوم این شرایط می تواند روزهای بهتری را هم نوید دهد. محرمی در بازی برابر نفت روز سختی برای مدافعان چپ این تیم ساخت و اگر خوش شانس بود می توانست دروازه حریف را نیز باز کند. با این حال حرکات چشم نواز او در سمت راست و همکاری فوق العاده با محسن مسلمان از او به عنوان چهره ویژه این دیدار در ترکیب پرسپولیس ساخت.

 

 

اتفاق ویژه:
هیچ چیز برای علی دایی بدتر از این نمی توانست باشد که در غیاب دروازه اول تیمش، گلر جوانش را نیز در دقیقه 5 با توجه به دریافت کارت زرد از دست بدهد. در روزی که هر دو تیم غایبان پرشماری در ترکیب خود داشتند، علی دایی مجبور شد با احتساب وقت های اضافه 90 دقیقه 10 نفره برابر برانکو قرار گیرد و البته چاره ای جز دفاع و چشم به موقعیت های کم برای خود نمی دید. البته پرسپولیس بعد از مدت ها توانست بازی بعدی را بدون محروم باشد و با توجه به عدم دریافت اخطار توسط بیرانوند و رفیعی، برانکو در دیدار آتی قادر به سود بردن از تمامی نفراتش است.

 

 

شرح گل‌ها:

نفت تهران 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 57، سروش رفیعی): برگشت ضربه ایستگاهی به پشت محوطه جریمه با ضربه ای غیرقابل مهار از سوی سروش رفیعی اولین گل پرسپولیس را رقم زد.

نفت تهران 0 پرسپولیس 2: (دقیقه 87، مهدی طارمی): مهدی طارمی اینبار از ضد حمله خودش سود برد و بعد از عبور از مدافع مستقیمش از زاویه بسته موفق شد دروازه بان جوان نفت را تسلیم کند.

 

 

 

 

دقایق حساس:

دقیقه 6: خروج اشتباه از نادر صفرزایی، دروازه بان جوان نفت تهران و دفع توپ با دست بیرون از محوطه جریمه با کارت قرمز داور همراه شد تا نفت در همان دقایق ابتدایی 10 نفره شود.

دقیقه 13: شوت راه دور آرش رضاوند بدون اینکه دروازه بیرانوند را به خطر بیندازد به بیرون رفت.

دقیقه 17: مهدی طارمی با پیش روی تا پشت محوطه جریمه ضربه اش را نواخت که توپ  با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 33: پرسپولیسی ها در دو صحنه همزمان اعتقاد به پنالتی داشتند و اولین بار برخورد توپ مسلمان به دست مدافع نفت و در ادامه توقف رفیعی که هر دو صحنه از سوی داور رد شد و دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 43: فرار سیدجلال حسینی از سمت راست و ارسال دیدنی این مدافع میانی با ضربه سر علیپور و برخورد آن به تیرک دروازه جدی ترین موقعیت در نیمه اول را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه 45: برخورد آندرانیک تیموریان با فرشاد احمدزاده به زعم شماره 10 پرسپولیس خطا بود که اعتراض او به تصمیم داوری باعث دریافت کارت زرد از سوی او شد.

ذقیقه 49: شوت سامان نریمان جهان از برگشت کرنر با برخورد به مدافعان نفت یک کرنر دیگر نصیب این تیم کرد. این بازیکن بار دیگر کرنر دوم تیمش را با ضربه ای از راه دور به سمت دروازه نفت کوبید که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 54: ارسال زمینی از صادق محرمی در شش قدم را علیپور در آستانه دروازه نتوانست ضربه مناسبی بزند و توپ موازی با خط به بیرون رفت.

دقیقه 56: بار دیگر ارسال زمینی اینبار از  مهدی طارمی در شش قدم را علیپور در آستانه دروازه نتوانست ضربه مناسبی بزند و در ادامه یک خطا بیرون محوطه جریمه به سود سرخپوشان اعلام شد.

دقیقه 64: در شلوغی محوطه جریمه ایگور پراهیچ فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت که ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 67: یک حرکت انفرادی و تکنیکی از صادق محرمی با ورود او به محوطه شش قدم همراه شد که تکل دو بازیکن حریف و خروج دروازه بان باعث شد تا این حرکت با اتفاق پایانی فوق العاده برای او همراه نشود.

دقیقه 75: روی یک ضدحمله احسان علوان زاده توپ خوبی برای علیپور مهیا کرد که شوت این بازیکن با بی دقتی تمام فضای بالای دروازه را بپیماید.

دقیقه 77: بار دیگر ضدحمله و اینبار مهدی طارمی موقعیت خوبی برای علیپور ایجاد کرد که ضربه این مهاجم راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 81: بار دیگر ضدحمله و فرصت خوبی که علیپور از دست داد. پاس بلند مسلمان پشت محوطه جریمه باز هم با ضربه بی دقت این مهاجم به بیرون رفت.

 

 

در حاشیه:

* علی دایی بعد از اعلام خطا و دریافت کارت قرمز با ابراز تاسف و تکان دادن سرش از گلر سوم این تیم، شهاب عادلی را روانه زمین کرد.

* بازیکنان دو تیم در زمان حضور در زمین برخورد جالبی با یکدیگر داشتند و سروش رفیعی نیز دقایقی کوتاه با آندرانیک تیموریان به صحبت پرداخت.

* در دقیقه 14 و حالی که بازی از سوی بیرانوند به جریان افتاده بود یک توپ دیگر هم به میدان فرستاده شد تا بازیکنان با سردرگمی در انتظار تصمیم داور باشند. در نهایت داور بدون قطع بازی اجازه داد تا توپ جمع کن با ورود به زمین آن را به بیرون ببرد.

* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس همصدا با یکدیگر به تشویق هادی نوروزی پرداخته و یاد کاپیتان فقید خود را گرامی نگه داشتند.

* محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس با حضور در جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا می کند. او در مراسم ابتدای بازی نیز حضور یافت و یاد و خاطره شهید رضایی مجد را زنده نگه داشت.

* علی دایی بعد از برخورد علی علیپور با دروازه بان جوان تیمش به شدت به این صحنه معترض بود و اعتقاد داشت باید مهاجم پرسپولیس جریمه شود و با وساطت داور چهارم آرام گرفت.

* در حالی که داور در حال شروع نیمه دوم و سوت بازی بود، بهزاد غلامپور با حضور در محوطه جریمه نفت به گرم کردن دروازه بان جوان تیمش و شوت زدن به او مشغول بود.

* بعد از ثبت گل پرسپولیس توسط سروش رفیعی هواداران این تیم به خواندن پیروزی قهرمانی پرداختند تا در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل خود را مهیای کسب جام کنند.

* بعد از ثبت گل پرسپولیس توسط سروش رفیعی هواداران این تیم به خواندن پیروزی قهرمانی پرداختند تا در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل خود را مهیای کسب جام کنند.

دیدگاه‌ها