کد خبر : 1400940 | 16 اسفند 1395 ساعت 11:33 | 36.5K بازدید | 2 دیدگاه

نقش‌های برانکو گیراتر بود

استقلال و پرسپولیس این هفته با حریفان مشابه بازی کردند که استقلال به تساوی یک بر یک دست یافت، اما پرسپولیس حریفش را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد.

نقش‌های برانکو گیراتر بود 

به گزارش "ورزش سه"، این هفته استقلال به مصاف سیاه جامگان رفت و با توجه به حضور اکبر میثاقیان روی نیمکت این تیم طبیعی بود که مشهدی ها در خط دفاع پرتعداد و به نوعی دفاعی بازی کنند. البته بازی دفاعی سیاه جامگان با اکبر میثاقیان با ضد حملات تند و سریع همراه بود که یک بار این تیم را به گل رساند و چند موقعیت خوب دیگر را هم برای این تیم مهیا کرد که اگر قرار به استفاده از این موقعیت ها بود چه بسا در پایان سیاه جامگان هر سه امتیاز را کسب می کرد. 


شکل بازی استقلال در این دیدار به گونه ای نبود که رای به برتری استقلال دهد. گل این تیم هم در شرایطی به ثمر رسید که فرشید اسماعیلی در صحنه ای که توپ را در اختیار داشت پشت به دروازه بود و اگر بازیکن سیاه جامگان بی احتیاطی نمی کرد و ضربه بی مورد با پای فرشید اسماعیلی نمی زد، استقلال صاحب ضربه پنالتی نمی شد. 


از استقلال انتظار می رفت در مواجه با این تاکتیک با آرامش و خونسردی در منطقه یک سوم میانی توپ را به گردش دربیاورد تا بازیکنان حریف را وادار به پیشروی کند و بعد با بردن توپ به کناره ها و کات بک کردن اقدام به شوتزنی کند تا به گل برسد اما استقلالی ها شتابزده به توپ ضربه می زدند و مدام پاس بلند می دادند و به نوعی مستقیم بازی می کردند. طبیعی بود خط دفاعی سیاه جامگان همه توپ ها را برگشت دهد به این خاطر که در محوطه جریمه پرتعداد بود. 


در فوتبال حرفه ای بازی مستقیم زمانی در دستور کار قرار می گیرد که وقت زیادی به پایان بازی باقی نمانده و تیم مهاجم نتیجه را عقب است و می خواهد به سرعت نتیجه را جبران کند. از این رو تلاش می کند با چند ضربه به دروازه حریف نزدیک شود. 


پرسپولیس هم در شرایطی بازی اش با نفت آغاز شد که اخراج زودهنگام دروازه بان این تیم و خروج ایمان مبعلی هافبک طراح نفت از زمین تیم علی دایی را از همان دقایق آغازین مجبور به بازی تدافعی کرد! اما همان طور که دیدید، نقشه های برانکو برای غلبه بر بازی تدافعی گیراتر بود. پرسپولیس روی شوت به گل رسید. این تیم با وجود اینکه در نیمه نخست راهی به دروازه نفت پیدا نکرد و تنها یک بار توسط علیپور خطرساز شد، در نیمه دوم با خونسردی به بازی ادامه داد و تلاش می کرد با وادار کردن حریف به پیشروی صاحب موقعیت شود. دیدید که بعد از گل اول، مهدی طارمی در عمق خط دفاعی نفت صاحب موقعیت شد و در ادامه هم یکی، دو موقعیت دیگر می توانست پرسپولیس را به گل های بیشتری برساند. 

 

شیوه های متفاوت دو تیم در مواجه با یک تاکتیک نشان می دهد صدرنشینی پرسپولیس با برانکو بی دلیل نیست.

دیدگاه‌ها