کد خبر : 1401798 | 19 اسفند 1395 ساعت 18:24 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

یک امتیاز، دشت دایی از فولاد شهر

ذوب‌آهن 1- نفت 1؛ حسرت برد در اصفهان

دیدار ذوب آهن و نفت تهران با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ یک امتیازی که ذوب آهن را در حسرت برد نگه داشت و نفت را با دست پر به تهران برگرداند.

ذوب‌آهن 1- نفت 1؛ حسرت برد در اصفهان

به گزارش "ورزش‌سه"، دو تیم ذوب آهن و نفت تهران در حالی امروز به مصاف یکدیگر رفتند که در هفته گذشته شکست تلخی را تجربه کردند. ذوب آهن چند هفته ای است شرایط خوبی ندارد و شکست های متوالی هواداران این تیم را دلخور کرده است. آنها هفته پیش دربی اصفهان را نیز مقابل سپاهان واگذار کردند تا کار برایشان دشوارتر شود. با این حال شاگردان مجتبی حسینی برای جبران این نتایج مقابل نفت قرار گرفتند. از سوی دیگر تیم پرمهره تحت امر علی دایی هفته پیش با جنجال های زیادی از پرسپولیس شکست خورد. نفت تهران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند در اندیشه آن بود که در فولادشهر به برتری برسد و از بعد نتیجه گیری شرایطش را بهبود ببخشد. با همه اینها تلاش دو تیم در طول 90 دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید تا ذوب آهن همچنان در حسرت برد بماند.

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر/19 اسفندماه 95/ ساعت 17:30
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان/ تماشاگر: حدود 400 نفر
داور: شاهین حاج بابایی                کمک ها: سجاد طوری و یعقوب سخندان

اخطار: دانیال اسماعیلی فر(57) از ذوب آهن و آرش رضاوند (59) از نفت تهران

 

 

ذوب آهن:


رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی پور، سید محمدرضا حسینی(81- ربیع عطایا)، احسان پهلوان، علی حمام، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، مهدی رجب زاده (74- مرتضی تبریزی)و جری بنگستون(86- یاسر فیضی).
سرمربی: سیدمجتبی حسینی

 

 

 

 

نفت تهران


میلاد فراهانی، رضا علیاری، احمد آل نعمه، محمد دانشگر، آندرانیک تیموریان(79- رضا اسدی)، آرش رضاوند، اکبر صادقی، محمد قاضی، ایمان مبعلی(69- سجاد شهباززاده)، فرید محمدزاده و ارسلان مطهری(84- عیسی آل کثیر).
سرمربی: علی دایی

 

 

شرح گل:

 


یک بر صفر نفت تهران(اکبر صادقی): در دقیقه 38 مسابقه ارسال آندرانیک تیموریان از روی نقطه کرنر با ضربه محمد قاضی همراه شد که مدافعان ذوب آهن برگشت دادند. در ریباند توپ پشت محوطه جریمه به اکبر صادقی رسید واو با دید کافی نسبت به جایگیری بازیکنان ذوب آهن با یک بغل پا کنج دروازه را هدف گرفت و گل اول را به ثمر رساند.

یک بر یک ذوب آهن(جری بنگستون): دقیقه 66 احسان پهلوان از جناح چپ به زیبایی نفوذ کرد و پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود از نفت وارد محوطه جریمه شد؛ او پاس به بیرون را برای بنگستون ارسال کرد و مهاجم هندوراسی نیز با یک بغل پا دروازه نفت را گشود.

 

 

شرح بازی:

 


بازی دو تیم ذوب آهن و نفت تهران در نیمه نخست چندان جذاب دنبال نشد. در این نیمه ذوب آهن نتوانست بازی دلپذیری را انجام دهد و بیشتر برای پی ریزی حملات روی دروازه نفت چشم به حرکات انفرادی بازیکنانش بسته بود. این مساله نیز اصفهانی ها را از رسیدن به گل باز نگه داشت.  در سوی مقابل نفت تهران هم خیلی عملکرد خوبی نداشت اما توانست با استفاده از حفره های ایجاد شده در بین بازیکنان ذوب آهن استفاده کرده و چند موقعیت گل به دست آورد. نفتی ها برای گل زدن روی ارسال های آندرانیک تیموریان و ایمان مبعلی حساب ویژه ای باز کرده بودند که روی یکی از ارسال از نقطه کرنر و البته نبوغ اکبر صادقی به گل رسیدند و نیمه اول را برنده به رختکن رفتند. 

ذوب آهن که هرگز دوست نداشت در خانه یک شکست دیگر را تجربه کند، برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زد. آنها نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و از جناح های مختلف توپ های زیادی را روی دروازه نفت آوردند. در این دقایق نفتی ها کاملا در لاک دفاع فرو رفته بودند و یکی پس از دیگری توپ های ذوب آهن را دفع می کردند. فشار حملات ذوب آهن لحظه به لحظه بیشتر شد تا اینکه در نهایت گل تساوی به ثمر رسید. با اینکه پیش بینی می شد ذوب آهنی ها برای رسیدن به گل های بیشتر مانند قبل حمله کنند اما بازی آرام شد. نفت که خطر را احساس کرده بود، کمی به خود و از لاک دفاعی بیرون آمد. تیم اصفهانی نیز دیگر مانند دقایق اول نیمه دوم زهردار حمله نمی کرد. به هر حال تعادل بازی بعد از تساوی یک بر یک باعث شد این نتیجه تا پایان باقی بماند و دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 9: ضربه محمد قاضی از روی خط محوطه جریمه را نژاد مهدی با رشادت از رسیدن به دروازه باز نگه داشت و راهی کرنر کرد.

دقیقه 14: ارسال مواج مهدی رجب زاده از گوشه زمین روی یک ضربه ایستگاهی را میلاد فراهانی قبل از ضربه سر مهاجمان ذوب آهن به خوبی دفع کرد.

دقیقه 16: ضربه احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه را دروازه بان نفت تهران در اختیار گرفت.

دقیقه 31: ارسال آندرانیک تیموریان از جناح راست با ضربه سر دانشگر همراه شد اما توپ او راهی به دروازه دریافت نیافت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35: فرار خوب ایمان مبعلی از جناح راست با پاس عرضی او به مطهری همراه شد؛ او برای استفاده محمد قاضی توپ را به دهانه دروازه فرستاد اما قبل از اینکه محمد قاضی به توپ ضربه بزند، مظاهری توپ را مال خود کرد.

دقیقه 41: جری بنگستون در حالی که تقریبا با میلاد فراهانی در موقعیت تک به تک قرار داشت اما برای زدن ضربه عجله کرد و شوت نامناسب او از کنار دروازه با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 43: شوت سرکش محمد قاضی از فاصله ای دور را رشید مظاهری مال خود کرد.

دقیقه 46: ضربه احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه نفت تهران با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 49: ارسال درخشان مهر از جناح راست با ضربه سر مهدی رجب زاده همراه شد که فراهانی با هوشیاری توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 54: ضربه ایستگاهی دیدنی ایمان مبعلی از پشت محوطه جریمه با تیر دروازه ذوب آهن برخورد کرد و به زمین برگشت.

دقیقه 56: حرکت ترکیبی بازیکنان ذوب آهن موقعیت خطرناکی را روی دروازه نفت تهران خلق کرد که فراهانی در دو مرحله ضربات بازیکنان ذوب آهن را مهار کرد.

دقیقه 59: ضربه زیبای مهدی رجب زاده از پشت محوطه جریمه با اختلافی بسیار اندک از کنار دروازه نفت تهران به بیرون رفت.

دقیقه 76: ارسال احسان پهلوان از سمت چپ  روی سر علی حمام نشست و ضربه سر او به تیر دروازه نفت تهران برخورد کرد اما داور قبل از آن اعلام خطا کرده بود.
دقیقه 88: ربیع عطایا بازیکن لبنانی تیم ذوب آهن به زیبایی چند بازیکن نفت را از پیش رو برداشت و در زاویه بسته موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه محکم او را دروازه بان نفت راهی کرنر کرد.

 

 

بهترین بازیکن زمین(احسان پهلوان):

 


هافبک ریزنقش تیم ذوب آهن در این مسابقه نقش بسیار زیادی در پی ریزی حملات تیمش داشت. پهلوان در دقایقی که ذوب آهن عقب بود، همه کار برای رسیدن به گل تساوی کرد و در نهایت با نفوذ زیبای خودش و پاسی که به بنگستون داد عامل به ثمر رسیدن گل تساوی شد.

 

 

اتفاق ویژه؛ ذوب آهن 6 بازی بدون برد!

 


تیم ذوب آهن بازهم نتوانست بردی به دست آورد تا حسرت کسب پیروزی در لیگ برتر برای شاگردان مجتبی حسینی به 6 مسابقه برسد. ذوب آهنی ها بعد از اینکه در هفته هجدهم لیگ برتر فولاد را شکست دادند، دیگر نتوانستند پیروزی دیگری را جشن بگیرند که این مساله در نوع خود جالب است.

 

حواشی:

 

 

*ایگور پراهیچ، مدافع کروات نفت تهران به دلیل مصدومیت بازی با ذوب آهن را از دست داد و به ترکیب تیمش راهی نیافت.
*قبل از شروع مسابقه نیمکت نشینان ذوب آهن به سمت علی دایی و همکارانش رفتند و با آنها برخورد گرمی داشتند.

*هواداران تیم ذوب آهن که توسط مسئولان این باشگاه دستچین شده بودند، با شور و حال خاصی به تشویق تیم خود پرداختند.

*هواداران تیم ذوب آهن در دقایقی از اوایل نیمه دوم که تیم نفت تدافعی بازی می کرد، با شعار «دایی ضد فوتبال» نسبت به سبک بازی تیم تهرانی ایراد گرفتند.

*اعتراض علی دایی در اواسط نیمه دوم به فحاشی هواداران تیم ذوب آهن که پشت نیمکت نفت تهران نشسته بودند، باعث شد تا مسئولان برگزاری آن قسمت از ورزشگاه را خالی از تماشاگر کنند.

*در دقایق پایانی مسابقه ربیع عطایا بازیکن لبنانی ذوب آهن با اکبر صادقی هافبک نفت تهران درگیری فیزیکی پیدا کرد که این ماجرا با دخالت داور فیصله پیدا کرد.

دیدگاه‌ها