کد خبر : 1401980 | 20 اسفند 1395 ساعت 15:23 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

سد محکم دروازه و دفاع تیم مرفاوی؛

گسترش 0 - صبا 0؛ حملات بی‌نتیجه فراز

تیم فراز کمالوند با وجود حملات فراوان نتوانست دروازه صبا را باز کند تا هر دو تیم فقط به یک امتیاز برسند.

گسترش 0 - صبا 0؛ حملات بی‌نتیجه فراز

به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد برای جبران شکست هفته قبل برابر پدیده امروز باید صبای قم را شکست می‌داد تا امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشد و به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شود اما تیم کمالوند با وجود اینکه موقعیت‌های زیادی خلق کرد و حملات زیادی به ویژه در نیمه دوم داشت به گلی دست نیافت تا با 13 تساوی، از این حیث رکورددار لیگ شانزدهم شود؛ صبا هم در هفته‌ای که تیم‌های پایین جدول نتایج خوبی گرفتند امروز فقط به یک امتیاز رضایت داد تا همچنان در رده چهاردهم جدول بایستد.



هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ تاریخ: 95/12/20؛ ساعت 14:30
استادیوم: بنیان دیزل تبریز / تماشاگر: 100 نفر

داور: روح‌الله شریفی؛ کمک‌ها: رحسن ظهیری، مهدی الوندی و شاهو اصلانی / ناظر: محمود رفیعی

اخطار: مهرداد بایرامی(49) و قاسم دهنوی(2+90) از صبا و محمد نصرتی(50) از گسترش فولاد

اخراج: قاسم دهنوی(2+90) از صبا

 

 

گسترش فولاد:

کوروش ملکی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، بابک حاتمی، مسعود ابراهیم‌زاده، مگنو باتیستا، علیرضا نقی‌‌زاده(82- محمد اوسانی)، محمدامین درویشی، داریوش شجاعیان، مصطفی اکرامی(59- نیما مختاری) و رضا خالقی‌فر
سرمربی: فراز کمالوند


 

صبای قم:
محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، امید نظامی‌پور، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، سید مهدی حسینی، قاسم دهنوی، کیوان امرایی، احمد حسن‌زاده(51- رضا عنایتی) و مهرداد بایرامی(62- امید جهانبخشی)
سرمربی: صمد مرفاوی

 

شرح بازی:


دقایق ابتدایی با بازی مالکانه شاگردان کمالوند آغاز شد و آنها با سرعت دادن به بازی تا دقیقه 15 چند فرصت خلق کردند که البته خیلی جدی نبود و مشکلی برای خط دفاعی صبا به وجود نیاورد؛ به مرور زمان از فشار حملات گسترش فولاد کم شد و صبا هم سعی داشت بازیکنان تبریزی را در میانه زمین نگه دارد و اجازه خلق موقعیت ندهد؛ صبا روی ضربات آزاد برنامه داشت که با این تاکتیک کار خاصی انجام نداد و در طرف مقابل نیز گسترشی‌ها هم با وجود اینکه شوت‌های از راه دور را در دستور کارشان قرار داده بودند نتوانستند دروازه فروزان را باز کنند تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.


گسترش که نمی‌خواست از این بازی خانگی کمتر از سه امتیاز بگیرد با به صدا درآمدن سوت آغاز نیمه دوم دوباره شکل هجومی‌ به خود گرفت و موقعیت‌های زیادی با سانتر توپ از دو طرف زمین به وجود آورد؛ شوت از راه دور نیز یکی از اصلی‌ترین تاکتیک گسترش بود اما تمام آنها یا با بی‌دقتی به اوت می‌رفت یا فروزان و مدافعان صبا دفع می‌کردند؛ مهاجمان گسترش بارها مقابل دروازه صبا صاحب فرصت شدند اما ضربات آخر آنها بی‌ثمر بود تا نتوانند گلی در این بازی بزنند؛ صبا هم که کاملا تدافعی بازی می‌کرد به خواسته یک امتیازی خود رسید.

 

 

بهترین بازیکن:

 


در روزی که داریوش شجاعیان با سانترهای خود بارها خطرساز شد و موقعیت‌های خوبی خلق کرد، محسن فروزان با مهار فرصت‌ها برابر تیم کمالوند خوش درخشید و برابر شوت‌های از راه دور و همچنین ارسال از جناحین نمایش خوبی داشت تا دروازه صبا برای ششمین بار در نیم‌فصل دوم بسته بماند؛ ضمن اینکه فروزان در بیشتر لحظات نیمه دوم با آسیب دیدگی کار می‌کرد.

 

 

لحظات حساس:

 


دقیقه 5: اشتباه عجیب نصرتی نزدیک بود کار دست گسترش بدهد که شوت کم قدرت حسن‌زاده با فاصله کمی از کنار دروازه ملکی عبور کرد.

دقیقه 7: نفوذ ابراهیم‌زاده از سمت چپ زمین و ارسال او با عبور از روی سر بازیکنان دو تیم و مقابل دروازه صبا به جناح دیگر رفت.
دقیقه 9: درویشی با سرعت بالای خود از سمت راست وارد محوطه جریمه صبا شد اما پاس کات بک او را مدافعان صبا دفع کردند.
دقیقه 10: ارسال درویشی و ضربه سر خالقی‌فر بدون اینکه ثمری در پی داشته باشد به اوت رفت.

دقیقه 21: ضربه‌ی آزاد محکم حسن‌زاده از زاویه بسته را ملکی با دو دست مشت کرد.
دقیقه 26: همکاری خوب بازیکنان گسترش فولاد را در نهایت نقی‌زاده از پشت محوطه جریمه شوت زد که توپ با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی به اوت رفت.

دقیقه 29: توپ ارسالی دهنوی از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی برای صبا خلق کرد که توپ با ضربه سر عمران‌زاده تبدیل به اوت شد.
دقیقه 32: شوت پُر قدرت درویشی از پشت محوطه جریمه را فروزان با واکنش به موقع خود دفع کرد.

دقیقه 42: ضربه زمینی نقی‌زاده از قوس محوطه جریمه را فروزان درازکش جمع کرد.
دقیقه 1+45: ارسال اکرامی را خالقی‌فر با ضربه سر برای ابراهیم‌زاده مهیا کرد اما توپ در شرایط سختی به او رسید تا فرصت گسترش فولاد از دست برود.

دقیقه 48: شوت درویشی در داخل محوطه جریمه صبا در شرایط مشکوک به هند با میرهانی هاشمی برخورد داشت و دور شد.
دقیقه 51: ضربه آزاد صبا در میانه زمین را دهنوی به مقابل دروازه گسترش فولاد فرستاد که عمران‌زاده توپ را بالاتر از همه زد اما ملکی اجازه نداد این موقعیت تبدیل به گل شود و در ریباند هم امرایی در گل کردن توپ ناموفق بود.

دقیقه 57: نفوذ خوب خالقی‌فر و پاس در عرض او را ابراهیم‌زاده از دست داد و ضربه او را فروزان در اختیار گرفت.

دقیقه 63: فروزان توپ ارسالی شجاعیان از جناح چپ زمین را با خروج موفق دفع کرد و در برگشت نیز شوت روی پای باتیستا حاصلی در پی نداشت.

دقیقه 67: سر توپ عالی حاتمی برابر امرایی و ارسال او از سمت راست زمین را خالقی‌فر با ضربه سر زد که فروزان با یک فوق واکنش توپ را با پا دفع کرد.

دقیقه 72: شوت حاتمی از روی ضربه ایستگاهی به دیوار دفاعی صبا برخورد کرد و در ادامه ابراهیم‌زاده قصد داشت به طرف دروازه فروزان شوت‌زنی کند که دیوسالار با تکل بلند توپ را زد و او را متوقف کرد که در این صحنه تمام گسترشی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 


گسترش فولاد که تا هفته بیست و سوم با 12 تساوی رکورددار مساوی بود امروز هم مقابل صبا نه گلی زد و نه گلی خورد تا یک مساوی دیگر در کارنامه‌اش ثبت شود.

 


 

در حاشیه:

 


* مسعود حق‌جو کاپیتان سابق صبا و مدافع جدید گسترش فولاد بعد از دو هفته غیبت به دلیل مصدومیت امروز به لیست نفرات فراز کمالوند برگشته است.
* فرناندو دخسوس، یوسف سیدی و لوسیانو پریرا سه مهره تاثیرگذار گسترش فولاد در این فصل این مسابقه را به دلیل محرومیت از دست داده‌اند.
* میثم مجیدی برای دومین هفته‌ی متوالی در ترکیب صبا جای ندارد و حسن‌زاده برای نخستین بار در نیم‌فصل دوم از ابتدا در زمین قرار گرفته است.

* همانند سایر بازی‌های گسترش فولاد استقبال خوبی از این بازی به عمل نیامده است.
* علیرضا رمضانی هافبکی که صبا در نیم‌فصل جذب کرد برخلاف دیدارهای قبل این بار در فهرست این تیم نیز حضور ندارد.
* پیش از شروع مسابقه حق‌جو مدافع سابق صبا به طرف مرفاوی رفت و با او خوش و بش کرد.

دیدگاه‌ها