کد خبر : 1402012 | 20 اسفند 1395 ساعت 15:59 | 29.5K بازدید | 4 دیدگاه

یادداشتی در مورد معجزه نیوکمپ

رویارویی سارق و صاحبخانه! (یادداشت)

امروز همه دنیا راجع به فوتبال حرف خواهند زد. معجزه بزرگ نیوکمپ شاید مهمترین اتفاقی باشد که مردم دوست دارند امروز راجع به آن صحبت کنند.

رویارویی سارق و صاحبخانه! (یادداشت)  

به گزارش "ورزش سه"، این پیروزی  می تواند تسکین دهنده  روان تمام آن هایی باشد که باخت بدی در زندگی شان آورده اند، تمام آنهایی که بر اساس فطرت انسانی شان، هنوز امید به نجاتی معجزه آسا در دل شان سوسو می زند. در جهانی که قرنهاست درباره معجزات نشنیده ایم ، فوتبال به خاطر همین شگفتی ها بزرگترین پدیده جهان شده است. 


شگفتی  نیوکمپ زمانی رخ داد که بارسلونا، بازی را از قبل از سوت آغاز، شروع کرده بود. در مصاحبه های مربی و بازیکنانش مدام صحبت از «بازگشت» می شنیدیم. تمام بازیکنان تصویر روشنی از برد داشتند، حتی لوئیز انریکه مانند یک پیشگو گفته بود: «ما نود و پنج دقیقه در پیش داریم و می توانیم شش گل به حریف بزنیم». این روحیه در بین مردم کاتالان هم وجود داشت و تماشاگران بارسلونا امیدوار به نمایشی خیره کننده بودند که باز یک دعوای هویتی دیگر را با یک مسابقه فوتبال برنده شوند. از سوی دیگر پاریس سن ژرمن حس دزدی را داشت که دارد با صاحب خانه رو به رو می شود. آنها جام بارسلونا را دزدیده بودند و حالا باید با این غول چشم در چشم شوند. 


سوت آغاز بازی که به صدا در آمد همان دقیقه سه این دو حس متضاد را می شد در دو تیم دید، بارسلونای مصمم و پاریس سن ژرمن ترسیده. اشتباهات بازیکنان گران قیمت پاریسی هم به همین مسئله مربوط می شد. حتی اشتباهات داور هم متاثر از همین فضا بود و چقدر خوب است که در فوتبال اشتباه داوری داریم! داور به عنوان یک انسان بخشی از این نمایش معجزه آساست و اگر این بخش از فوتبال، ماشینی و بدون خطا بود شاید درام هایی نظیر آنچه در نیوکمپ اتفاق افتاد، در فوتبال رخ نمی داد. انگار گاهی دنیا به کمی بی عدالتی نیاز دارد!


این بازی فراتر از یک مسابقه فوتبال بود، شاید جمله لوئیز سوارز که قبل از بازی گفته بود: «این بازگشت تاریخی، یک نمایش بی نظیر برای همه جهان خواهد بود» بهترین توصیف برای این نمایش تاریخی باشد. شاید هم نه و شما ایده بهتری داشته باشید برای توصیف این بازی که احتمالا برایتان الهام بخش بوده...

 

هادی عطارها

دیدگاه‌ها