کد خبر : 1402518 | 22 اسفند 1395 ساعت 18:57 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار تعیین قهرمان لیگ برتر بانوان

آینده‌سازان در یک قدمی خوشبختی

آخرین دیدار این فصل رقابت های لیگ برتر بانوان روز دوشنبه برگزار می شود، دیداری که می تواند قهرمان لیگ را مشخص کند و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. ​​​​​​​

آینده‌سازان در یک قدمی خوشبختی 

به گزارش "ورزش سه"، پیش از این تصور نمی شد که تعیین قهرمان لیگ برتر به آخرین بازی فصل کشیده شود اما نتایج به دست آمده در هفته های مختلف و اتفاقاتی که برای تیم ها و برنامه بازی ها افتاد باعث شد تا برای شناخت قهرمان لیگ تا آخرین دقیقه بازی نهایی صبر کنیم.

 

شهرداری بم، شهرداری سیرجان و آینده سازان میهن نجف آباد سه ضلع اصلی مدعی کسب عنوان قهرمانی بودند که از هفته های ابتدایی لیگ خود را از سایر تیم های لیگ برتری جدا کردند، رقابت این سه تیم در بالاترین حد ممکن تا بازی های پایانی ادامه داشت اما در هفته ماقبل آخر شهرداری سیرجان خود را از جمع مدعیان خارج کرد و نشان داد به یکی از دو رتبه دوم و یا سوم بسنده خواهد کرد. 

 

همه این اتفاقات در حالی افتاد که تیم آینده سازان در هفته ماقبل پایانی می توانست قهرمانی خود را مسجل کند، آنها در خانه خود با شهرداری بم روبرو شدند و در حالیکه می توانستند با کسب پیروزی قهرمانی خود را جشن بگیرند با شکست به کار خود پایان دادند تا نبض لیگ تا آخرین دیدار هفته پایانی بتپد. پیروزی در اصفهان باعث شد شهرداری بم عنوان دومی خود را به تثبیت برساند. 

 

1171750

 

به غیر از یک بازی مهم، تمام بازی های هفته پایانی روز جمعه برگزار شد، حضور ملی پوشان تیم آینده سازان در اردوی تیم ملی باعث شد تا این تیم تافته ای جدا بافته باشد و بازی حساس و فینال گونه خود را روز دوشنبه در شیراز برابر قشقایی برگزار کند. آنها در صورت پیروزی در این بازی می توانند برای اولین بار جشن قهرمانی بگیرند اما در صورتی که نتوانند از سد حریف خود بگذرند مجبورند روی پله سوم بایستند، اصفهانی ها در صورت تساوی نیز به دلیل تفاضل گل بدتر باید به رده سوم جدول اکتفا کنند. 

 

اکنون آینده سازان با توجه به وضعیت ویژه ای که دارد باید در دیدار روز آینده با تمام توان در میدان حاضر شوند و عنوان قهرمانی را برای خود کنند، آنها که عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرده اند مستحکم ترین مدافعان لیگ را در اختیار دارند و علاوه بر آن بازیکنانی دارند که در ماه های اخیر توانستند سر و صدا به پا کنند و با عملکرد خوب خود، تیم را در صدر جدول نگه دارند.

 

الهام فرهمند که با 16 پاس گل عنوان بهترین گلساز لیگ را در اختیار دارد به همراه فروغ موری با 21 گل زده از این دسته بازیکنان هستند ضمن اینکه نفراتی مانند صفورا جعفری در پست هافبک چپ، شقایق روزبهان به عنوان هافبک وسط و هاجر دباغی به عنوان بازیکن پشت فوروارد در دیدارهای مختلف توانستند به کمک آینده سازان بیایند و از جمله ستاره های این تیم به حساب بیایند. 

 

در حال حاضر و یک بازی پیش از پایان بازی های این فصل، شهرداری سیرجان با 76 گل زده عنوان بهترین خط حمله را از آن خود کرده است ضمن اینکه آینده سازان میهن نجف آباد نیز با تنها 6 گل خورده بهترین خط دفاع را به نام خود زده است. بیشترین برد نیز تاکنون از آن تیم شهرداری بم با 15 برد بوده و پس از آن دو تیم شهرداری سیرجان و آینده سازان قرار دارند. کمترین پیروزی در این بازی ها نیز از آن دو تیم قعرنشین جدول یعنی استقلال خوزستان و خیبر خرم آباد است که تاکنون نتوانستند به بردی دست پیدا کنند. 

 

هم اکنون تیم های شهرداری بم با 46 امتیاز، شهرداری سیرجان با 45 امتیاز و آینده سازان با 44 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند و پس از این تیم ها، پالایش گاز ایلام با 35 امتیاز، همیاری آذربایجان غربی با 27 امتیاز، راه یاب ملل سنندج با 22 امتیاز، قشقایی شیراز با 17 امتیاز، ذوب آهن اصفهان با 13 امتیاز، استقلال خوزستان با 4 امتیاز و خیبر خرم آباد با 3 امتیاز در رده های چهارم تا دهم جدول رده بندی قرار دارند.

 

 

دیدگاه‌ها