کد خبر : 1402704 | 23 اسفند 1395 ساعت 17:22 | 66.9K بازدید | 4 دیدگاه

زمستان ذوب‌آهن بهار شد

بنیادکار 0 – ذوب آهن 2؛ فتح تاشکند با تبریزی و بنگستون

شاگردان مجتبی حسینی توانستند با ارائه یک بازی منطقی و برتر، به اولین برد آسیایی خود در لیگ قهرمانان آسیا 2017 دست پیدا کنند.

بنیادکار 0 – ذوب آهن 2؛ فتح تاشکند با تبریزی و بنگستون

به گزارش "ورزش سه"، در این بازی که برتری میهمان در آن کاملا مشهود بود ذوبی ها موفق شدند دو بار دروازه حریف را باز کنند؛ دو گلی که در نیمه دوم به ثمر رسید، یک بار توسط بنگستون و یک گل به وسیله مرتضی تبریزی.

 

 


هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا 2017، دوشنبه 23/12/95، ساعت 16:30، ورزشگاه اختصاصی بنیادکار
داور: فهد جبار المری (قطر)                    کمک ها: یوسف عارف الشمری و محمد البورشید (قطر)

اخطار
آشورماتوف (5+90)

اخراج
وادیم سیمیرتان(62) از بنیادکار

 

 


بنیادکار ازبکستان: 
موروتجان زاکاروف، آشورماتوف رستم جان، میرعبدلایف جاولون، دوسان میشیچ، ابراهیم اف جاولون، نورماتوف(74 عظیموف)، خامداموف دوستونبک، توختاسینوف نوریلو(70 سنایف)، شکروف اوتابک(53 اسونکولوف)، گیوسوف خورشید، وادیم سمیرتان
سرمربی: لوشچان سرگئی

 

 


ذوب آهن ایران: 
رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان مهر، علی حمام، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، مهدی رجب زاده(81 ربیع عطایا)، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان و جری بنگستون(75 مرتضی تبریزی)
سرمربی: مجتبی حسینی

 

 

1187164

 

 

شرح گل‌ها:
بنیادکار 0 – ذوب آهن 1 (دقیقه 55، جری بنگستون) : بازی منطقی ذوبی ها بالاخره نتیجه داد و در این دقیقه مهدی مهدی پور در میانه میدان صاحب توپ شد و با پاسی دیدنی جری بنگستون را راه انداخت و مهاجم هندوراسی نیز پس از چند گام حرکت پا به توپ با ضربه ای دقیق دروازه بنیادکار را باز کرد.

بنیادکار 0-ذوب آهن 2(5+90، مرتضی تبریزی) : حرکت به موقع و زیبای پهلوان باعث خطای مدافع ازبکستانی روی وی شد و داور نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید، مرتضی تبریزی پشت توپ ایستاد و موفق شد دومین گل تیمش را به ثمر برساند.

 

 

شرح بازی : 

 

دو تیم در نیمه نخست فرصتهایی برای گلزنی داشتند ولی نتوانستند این موقعیت را به گل تبدیل کنند. در دقیقه ۴۵ بازی، اتفاق عجیبی رخ داد. در حالی که داور در ابتدا اعلام یک ضربه پنالتی به سود ذوبی ها کرده بود با پرچم کمک داور تصمیم خود را برگرداند و به دلیل آفساید این فرصت را از نماینده ایران گرفت.


در نیمه دوم این تیم ذوب آهن بود که جریان بازی را در دست گرفت و با ارائه یک نمایش هجومی و قابل قبول، تیم میزبان را  تحت فشار قرار داد. فشارهای ذوب آهن سرانجام در دقیقه ۵۵ به ثمر نشست و روی اشتباه مدافع بنیادکار، جری بنگستون توانست فرصت تک به تک را به گل تبدیل کند.


در دقیقه ۶۳، «سرمیتان» بازیکن تیم بنیادکار به خاطر انجام خطا و دریافت کارت از زمین مسابقه اخراج شد تا این تیم ۱۰ نفره به کارش ادامه بدهد. همین موضوع باعث شد ذوب آهن نبض بازی را در اختیار بگیرد و بارها دروازه بنیادکار را تهدید کند.


درحالی که دو تیم منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند در ۱۰ ثانیه مانده به پایان چهار دقیقه وقت اضافه مدافعان حریف روی احسان پهلوان مرتکب خطای پنالتی شدند که مرتضی تبریزی این ضربه را به گل تبدیل کرد.
این اولین برد ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا است. ذوب آهن در بازی اول خود برابر العین امارات به نتیجه تساوی رسید و در بازی دوم برابر الاهلی عربستان شکست خورد تا ۴ امتیازی شود و برای تعیین وضعیت جدول، منتظر نتیجه بازی الاهلی و العین بماند.

 

اتفاق ویژه:
پیروزی ذوبی ها در این بازی را می توان پایانی بر ناکامی های آنها دانست، سبزپوشان که وضعیت خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نداشتند در این دیدار موفق شدند نوار ناکامی های خود را پاره کنند و به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

 

1187166

 

 

بهترین بازیکن:
بازیکنان خط هافبک ذوبی ها را  می توان بهترین بازیکنان زمین در این بازی دانست، بازیکنانی که نبض بازی را در دست داشتند و اجازه خودنمایی به ازبک ها را ندادند، مهدی مهدی پور یکی از آنها بود که با پاس دیدنی خود موجبات گلزنی این تیم را فراهم کرد. محمدرضا حسینی نیز بارها با حرکات پا به توپ خود مهاجمان سبزپوش را راه انداخت و احسان پهلوان نیز با به دست آوردن یک ضربه پنالتی بازی خوب خود را به پایان رساند. ضمن اینکه دانیال اسماعیلی فر نیز با دوندگی خود بازیکنان پرقدرت بنیادکار را از کار انداخت.

 

دقایق حساس:

دقیقه 24-حرکت زیبای رجب زاده پشت محوطه جریمه ازبکستانی ها باعث شد تا وی ضربه خود را به سوی دروازه حریف بزند اما این توپ توسط دروازه بان حریف مهار شد. 
دقیقه 30 – شوت زیبای حسینی از فاصله دور با واکنش دروازه بان ازبکستانی ها به کرنر رفت. 
دقیقه 33 – ارسال ازبک ها روی دروازه ذوب آهن با واکنش مظاهری از روی دروازه ذوبی دور شد. 
دقیقه 33 – توپ ریباند این حمله ازبک ها در موقعیت خطرناکی به مهاجم بنیادکار رسید اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35 – حمله دیگری از سوی ذوبی ها و باز هم مهدی رجب زاده اما این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و شوت او توسط دروازه بان بنیادکار مهار شد. 
دقیقه 45 – حمله دیگری از سوی ذوبی ها در دو ضرب دروازه بنیادکار را به شدت به خطر انداخت اما این بار هم این تیم جان سالم به در برد و رجب زاده و حسینی و دیگر بازیکنان این تیم موفق نشدند دروازه حریف را باز کنند. 
دقیقه 45 – در این دقیقه اتفاق عجیبی در بازی افتاد و در حالی که داور در ابتدا اعلام یک ضربه پنالتی به سود ذوبی ها کرده بود با پرچم کمک داور تصمیم خود را برگرداند و به دلیل آفساید این فرصت را از یاران حسینی گرفت.

دقیقه 48 – اولین حمله خطرناک نیمه دوم از آن ذوبی ها بود و سانتر ارسالی علی حمام با ضربه سر مهدی رجب زاده با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 51 – اشتباه مدافع ازبک ها باعث رسیدن توپ به بنگستون شد و این بازیکن در حالی که می توانست تصمیم گیری بهتری داشته باشد در شرایطی توپ را به حسینی داد که این بازیکن نتوانست کاری را از پیش ببرد.

دقیقه 77 – حمله خطرناک ذوبی ها در حالیکه می توانست یک گل دیگر برای این تیم در بر داشته باشد با خروج به موقع دروازه بان بنیادکار از دست رفت. 
دقیقه 82 – حرکت لب خط حسینی موقعیت خوبی برای اصفهانی ها به وجود آورد اما پاس در عرض این بازیکن به مهاجم ذوبی ها نرسید.

 

 

در حاشیه : 


* در ترکیب اولیه 2 تیم مانند سایر دیدارهای ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل نام مرتضی تبریزی به چشم نمی‌خورد و جری بنگستون در نوک خط حمله تک مهاجم سبزپوشان بود. تبریزی در 15 دقیقه پایانی بازی جانشین بنگستون شد.
* برای چندمین بار در این فصل طرح و شکل پیراهن بازیکنان ذوب‌آهن عوض شده بود. این در حالی بود که این بار طرح پیراهن‌های ذوب‌آهن شکیل تر و زیباتر بود.
* ورزشگاه 34 هزار نفری بنیادکار در حالی میزبان این بازی بود که با استقبال چندان خوبی از سوی طرفداران بنیادکار رو به رو نشده بود و شاید کمتر از 5 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.
* در آخرین دقیقه نیمه نخست با خطای مدافع بنیادکار روی علی حمام داور خطای پنالتی گرفت اما در تصمیمی بحث برانگیز بعد از اینکه متوجه شد کمک داور آفساید علی حمام را گرفته است پنالتی را پس گرفت و اعلام ضربه آزاد به نفع بنیادکار کرد. این در حالی بود که آفساید علی حمام بسیار مشکوک بود.
* تصمیم بحث برانگیز فهد جابر الحاری، داور قطری این بازی با اعتراض بازیکنان ذوب‌آهن همراه بود و حتی مهدی رجب زاده پس از سوت پایان نیمه اول به سمت داور رفت و با او صحبت کرد.
* در دقیقه 55 جری بنگستون به لطف اشتباه مدافع بنیادکار با دروازه بان بنیادکار تک به تک شد و گل اول بازی را به ثمر رساند. او پس از گلزنی شادی خود را با بازیکنان ذخیره ذوب‌آهن که در کنار زمین گرم می‌کردند تقسیم کرد.
* سرمیتان، یکی از بازیکنان شاخص بنیادکار در دقیقه 63 با خطای شدیدی که روی دانیال اسماعیلی فر انجام داد با کارت قرمز مستقیم داور اخراج شد.

دیدگاه‌ها