کد خبر : 1402728 | 23 اسفند 1395 ساعت 17:35 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

اختلاف بین کی روش و برانکو طبیعی است

تاج: پرونده های استقلال در فیفا حل شد

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گویی بلند درباره وضعیت تیم های باشگاهی، لیگ ایران، تیم ملی و پرونده های تیم های ایرانی در فیفا صحبت کرد که آن را مرور می کنیم.

تاج: پرونده های استقلال در فیفا حل شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج در گفت و گویی رادیویی درباره موضوعات مختلف صحبت کرد که آنها را در زیر می خوانیم:


سال 1395 برای من ویژه بود
در ابتدا سال جدید را به شما و تمام همکارانتان، مردم به خصوص فوتبالدوستان تبریک می گویم. من با فوتبال بیگانه نبودم، از اینکه نظر فدراسیون بشوم، 1395 سال ویژه ای بود.


بلیت فروشی باید به باشگاه ها واگذار شود
یکی از الزامات دادن بلیت فروشی به خود باشگاه هاست، در شهرستان ها این موضوع انجام شده است به عنوان مثال ذوب آهن، فولاد و یا تراکتورسازی خودشان بلیت فروشی دارند اما در مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی انجام می شود چرا که یک ورزشگاه است و سه تیم؛ استقلال، پرسپولیس و تیم ملی در این ورزشگاه بازی می کنند و ماجرا کمی پیچیده شده است. کاری که فدراسیون فوتبال انجام داد ابتدا تهیه بلیت الکترونیکی بود، تمام ورزشگاه صندلی دار شد و همه صندلی ها شماره گذاری شدند. از لیگ فصل بعد یا سال بعد باید مردم سر صندلی خودشان بنشینند و مانند تمام دنیا ما شرایط را با آن مکانیزم اداره کنیم. اما باید این موضوع را به باشگاه ها واگذار کنیم که انجام دهند.


یک مشکل برای بلیت فروشی باشگاه های سرخابی وجود دارد

بلیت فروشی در مجموع قبل از حضور من با یک شرکت قرارداد بسته بود، بین آقای عباسی وزیر وقت ورزش و آقای ستاری این قرارداد بسته شده است و زمان آقای گودرزی این مبادله انجام شد، بعد از این موضوع آن شرکت به یکی از بانک ها واگذار شده است و از قرارداد حدود 5 سال مانده که باید این مساله دنبال شود. آقای طاهری از باشگاه پرسپولیس و عده ای از باشگاه استقلال آمده اند که این مشکل حقوقی برطرف شود.

 

پرسپولیس، تراکتورسازی، پدیده و سیاه جامگان پرونده در فیفا دارند
فوتبال در جام باشگاه های آسیایی و بین المللی بسیار عالی است، ما 4 سهمیه داریم و این سقف سهمیه است. ما نتایج مطلوبی نداشته ایم اما امسال نتایج خوب است. باشگاه ها نباید به قوانین ای اف سی و فیفا بدهی داشته باشند، من خودم عضو کمیته فیفا هستم. اگر ما می خواستیم استاندارد بین المللی را در ایران رعایت کنیم، با باشگاه های خودمان سازگار نبود. ما یک مهلت 4 ساله گذاشته ایم که بدهی های داخلی حل شود. پرونده های ما در فیفا 51 عدد بوده که اکنون به عدد 20 رسیده است. تیم استقلال تمام پرونده هایش را حل کرده است، پرسپولیس، تراکتورسازی، پدیده و سیاه جامگان چند پرونده باز دارند که در حال رفع این پرونده ها هستیم.


این تیم ها حق خرید بازیکن و مربی خارجی ندارند
کمیته وضعیت بازیکنان ایجاد کرده ایم که تمام پرونده های بازیکنان در این کمیته بررسی می شود. ما دیگر به تیم هایی که پرونده در فیفا دارند حق جذب بازیکن یا مربی خارجی نمی دهیم و این را به سازمان لیگ ابلاغ کرده ام، البته تعداد این تیم ها بیشتر از 4 تیم است.ما سیستم تی ام اس داخلی ایجاد کرده ایم که اگر باشگاهی را از موضوعی ممنوع کرده ایم، کاملا بسته شود و نتواند بازیکنی را وارد سیستم کند.


خبر کسر 6 امتیاز پرسپولیس به ما ابلاغ نشده است
در مورد کسر 6 امتیاز تیم پرسپولیس هیچ چیزی به ما ابلاغ نشده و پرسپولیس در حال انجام فعالیت است تا به این مسیر نرود و چنین موضعی ابلاغ نشده است. مهم ترین پول باشگاه ها همان حق پخش تلویزیونی است که 60-70 درصد از قرارداد ها را نمی توانند دریافت کنند.

 

امسال سال خشکسالی بود
امیدواریم با نگاه ویژه ای که جناب علی عسکری به فوتبال دارند سال آینده سال ترسالی بشود، امسال که سال خشکسالی بود.

 

لابی خوبی در ای اف سی با کشورهای غرب آسیا داشتیم
در کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه بر اساس شرق آسیاست و تمام کشورهای غرب آسیا متضرر می شوند اما شرق آسیا  راحت تر قهرمان می شود. کمیته مسابقات فیفا جایی است برای این صحبت ها، در ای اف سی نیز لابی خوبی به وجود آمد که ما در راندهای اول و دوم به شرق نمی رویم و با تیم های غربی بازی می کنیم.


تیم های ملی کره 1000 میلیارد تومان خرج می کند ما 40 میلیارد تومان
فدراسیون فوتبال 8 تیم ملی دارد، ما 4 هزار نفر ساعت در هر دوماه اردو برگزار می کنیم، کمپ تیم ملی همیشه پر است. اداره این تیم ملی سخت است و رقبای این تیم ها تا دندان مسلح هستند. فدراسیون کره جنوبی 167 میلیون دلار یعنی 1000 میلیارد تومن هزینه می کند و ما 40 میلیارد تومان هزینه می کنیم.


اختلاف بین سرمربیان ملی و باشگاهی طبیعی است
قراردادی بین ما و آقای کی روش باید رعایت شود که می شود. به دلیل ترافیک سنگینی که در مسابقات تیم ملی، لیگ برتر، جام حذفی، جام آسیا اختلاف بین سرمربیان پیش می آید و ما نمی توانیم بر اساس فیفا دی عمل بکنیم. فیفا دی را بزرگان فوتبال نوشته اند، فیفا دی برای اسپانیا، آرژانتین، برزیل، آلمان خوب است اما ما در منطقه ای هستیم که قطر 2-3 ماه لیگ را در اختیار تیم ملی اش قرار بدهد، ما نمی توانیم دو روزه تیم را جمع کنیم. بازیکنان لیگ قطر به اردو می آیند اما لژیونر های اروپایی ما تنها سه روز پایانی با ما هستند. این مشکل در فوتسال و فوتبال ساحلی وجود دارد که فکر می کنم مدیریت خوبی داشته ایم.


امیدوارم تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی صعود کند
تیم ملی امید را از فوتبال المپیک گرفته ایم و اختلاف باعث شد تا 40 سال تیم امید نتیجه نگیرد. امیدوار هستم که در سال 1396 بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم، چند روز قبل ما با فوتبال ساحلی قهرمان آسیا شدیم و  راهی جام جهانی شدیم، تنها رده ای که به جام جهانی نرفته است تیم ملی بزرگسالان است که امیدواریم آن هم سال بعدی صعود کند.

دیدگاه‌ها