کد خبر : 1403057 | 24 اسفند 1395 ساعت 19:45 | 227K بازدید | 5 دیدگاه

میکس برزیلی اسپانیایی الریان را صدرنشین کرد

الریان 3 - پرسپولیس 1؛ اختتامیه تلخ سال خوب

پرسپولیس همانند دیدار دربی نتوانست از گل خود محافظت کند و با سه گل مغلوب الریان شد تا شاگردان لادروپ به صدر جدول گروه چهارم دست یابند.

الریان 3 - پرسپولیس 1؛ اختتامیه تلخ سال خوب

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که با گل مهدی طارمی فرصت خوبی برای کسب پیروزی بیرون از خانه برابر الریان داشت، اسیر طوفان بازیکنان برزیلی الاصل و اسپانیایی الریان قطر شد و در نهایت اختتامیه تلخی در بهترین سال خود رقم زد و با شکست دوحه را ترک کرد. پرسپولیس با این شکست با 4 امتیاز در رده سوم جدول جا گرفت و الریان با توقف الهلال برابر الوحده به رده اول صعود کرد.
 



استادیوم: جاسم بن حمد                تماشاگر: 5 هزار نفر
 


الریان قطر:


 

عمر باری، ناتان اوتاویو، گونزالو ویرا، مصعب خضر، عبدالکریم سالم، عبدالرحمن الحرازی(محمد علاالدین 80)، دانیل گومو، کوه میونگ جین، رودریوگو تاباتا، سرجیو گارسیا و سباستین سوریا
سرمربی: میشل لادروپ

 


پرسپولیس:


 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، سروش رفیعی(محمد انصاری 90)، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و وحید امیری.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ 

 

 

اخطار:

 

 

عبدالکریم سالم(65) - میونگ جین(86) از الریان

 

 

 

شرح گل‌ها:

 

 

الریان 0 پرسپولیس 1: (دقیقه مهدی طارمی): پاس فوق العاده محسن مسلمان پشت محوطه جریمه با کنترل مناسب و ضربه طارمی دروازه باری را گشود و پرسپولیس را از حریف پیش انداخت.

 

 

الریان 1 پرسپولیس1: ( دقیقه 19، تاباتا): ارسال از سمت راست دفاعی پرسپولیس با مهار مناسب از تاباتا و چرخش او در میان مدافعان سفیدپوش با ضربه ای مناسب گل تساوی را به نام الریان کرد.

 

الریان 2 پرسپولیس 1: ( دقیقه 57، تاباتا): ضربه پنالتی روی تاباتا را خود این بازیکن مامور نواختن آن شد و برخلاف حرکت بیرانوند توپ را به سمت راست دروازه پرسپولیس کوبید و گل دوم را ثبت کرد.

 

الریان 3 پرسپولیس 1: (دقیقه 88، گارسیا): ارسال از روی ضربه ایستگاهی و ضربه تمام کننده‌ی گارسیا گل سوم را برای الریان رقم زد.


 

 

شرح بازی:

 



باز هم فرصت سوزی های پرسپولیسی ها فرصت کسب پیروزی و امتیاز را از این تیم گرفت تا برانکو در بهترین سال سرخپوشان نتواند با امتیاز سال را به پایان برساند. پرسپولیس در نیمه اول بازی فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و توانست حریف را محو عملکرد خود کند اما این تاباتا و گارسیا بودند که با عملکرد خود در فاز یک سوم دفاعی پرسپولیس این تیم را به قبول شکست وادار کردند. پرسپولیس در نیمه دوم علیرغم فرصت های مناسب باز هم اسیر بی دقتی مهاجمان خود شد و نتوانست از دوحه با امتیاز خارج شود. تاباتا با گلزنی در نیمه دوم و خلق موقعیت های مناسب برای این تیم شرایط خوبی برای الریان ایجاد کرد تا لادروپ اکنون مدعی جدی صعود از این مرحله لقب گیرد و پرسپولیس نیازمند پیروزی در بازی های خانگی خود باشد.

 

 

1187537

 

 

بهترین بازیکن - رودریگو تاباتا

 


مهاجم برزیلی الاصل الریان روز فوق العاده ای برابر مدافعان پرسپولیس داشت و با دو گل و گرفتن یک پنالتی تیمش را به صدر جدول فرستاد. در حالی که پرسپولیس با ثبت گل اول شرایط مناسبی برای کسب پیروزی داشت این مهاجم بازی را به سود تیمش برگرداند و ابتدا در نیمه اول حساب کار را یک بر یک کرد و در نیمه دوم نیز مرد همه کاره عنابی پوشان لقب گرفت و با یک گل دیگر کار را تمام کرد. او در ادامه با حرکات پا به توپ خود مدافعان پرسپولیس را به دردسر انداخت و گل سوم نیز روی خطایی که امیری انجام داد به ثمر رسید.

 

1187524

 

 

 

اتفاق ویژه:

 


پرسپولیس باخت؛ این اتفاقی بود که کمتر در سال 95 به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود و آنها در این سال تنها برابر نفت تهران، استقلال تهران و ذوب آهن بدون امتیاز و با شکست زمین را ترک کرده بودند. پرسپولیس با این باخت تلخ سال 95 را به پایان رساند اما هواداران این تیم با توجه به عملکرد امیدوارکننده آنها می‌توانند به صعود از این مرحله و البته قهرمانی در لیگ همچنان امیدوار باشند.

 

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 15: فرار بازیکنان الریان پشت محوطه جریمه پرسپولیس موقعیت خوبی نصیب این تیم کرد که تاباتا به دلیل آفساید حرکتش ناقص باقی ماند.
دقیقه 39: ضربه وحید امیری در حالی که بازی با سوت داور متوقف شده بود با کارت زرد داور چینی همراه شد.
دقیقه 40: برخورد توپ به دست مدافع الریان و البته توقف طارمی چند ثانیه قبل از آن با اعتقاد پرسپولیسی ها مبنی بر پنالتی همراه بود که داور چینی از بازیکنان پرسپولیس خواست بدون اعتراض به بازی خود ادامه دهد.
دقیقه 41: حرکت پا به توپ وحید امیری درون محوطه جریمه با برخورد توپ به مدافع حریف یک کرنر نصیب سفیدپوشان پرسپولیس کرد.
دقیقه 43: خطا روی مهدی طارمی چسبیده به خط محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی نصیب پرسپولیس کرد که این ضربه را سروش رفیعی نتوانست از دیوار دفاعی حریف عبور دهد.
دقیقه 45: ارسال فوق العاده مسلمان با پاس با ضربه سر مهدی طارمی به پشت محوطه جریمه با ضربه نهایی سروش رفیعی همراه شد که عمر باری با واکنشی فوق العاده آن را تبدیل به یک کرنر برای این تیم کرد.
دقیقه 1+45: حرکت سه نفره سروش رفیعی، طارمی و مسلمان در نهایت با ضربه مسلمان از پشت محوطه جریمه همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 50: ارسال از سمت چپ پرسپولیس با ضربه سر سوریا به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 51: ارسال بلند مسلمان برای ماهینی در تیرک دوم با ضربه این مدافع پیش تاخته به کامیابی نیا رسید که ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 52: فرصت فوق العاده برای مهدی طارمی درون شش قدم با دو ضربه پیاپی از سوی این مهاجم با برخورد به مدافع الریان برگشت داده شد و در ادامه آفساید امیری این موقعیت ایده آل را از پرسپولیس گرفت.
دقیقه 57: ارسال از سمت چپ با تکل بلند سیدجلال حسینی و خطا روی تاباتا یک ضربه پنالتی نصیب الریان کرد.
دقیقه 62: فرار فوق العاده امیری درون شش قدم با پاس به عقب مناسبی از سوی او همراه نشد تا یک کرنر حاصل این کار پرسپولیس باشد.
دقیقه 70: ارسال محسن مسلمان به درون محوطه جریمه با ضربه سر ناقص طارمی راهی به دروازه الریان نیافت تا فرصت گل تساوی از این تیم گرفته شود.
دقیقه 73: ضربه ایستگاهی مناسب برای پرسپولیس پشت محوطه جریمه با ضربه خوبی از سوی مسلمان همراه نشد تا توپ از بالای دروازه به بیرون برود.
دقیقه 79: حرکت احمدزاده به درون محوطه جریمه ضربه او از زاویه بسته را عمر باری به کرنر تبدیل کرد.
دقیقه 85: ارسال توپ پشت محوطه جریمه برای علاالدین با خروج بیرانوند و تاثیر او روی توپ مانع از ثبت گل سوم الریان شد.

دقیقه 86: شوت از پشت محوطه جریمه توسط گارسیا با مهار بیرانوند همراه شد.


 

 

نکات بازی:

 



* محمد انصاری در آخرین لحظه انتخاب نفرات بازی به دلیل مصدومیت از ترکیب خارج شد تا ربیع خواه جانشین او شود.
* فرشاد احمدزاده اولین بازی خود در ترکیب این تیم را در پست وینگر راست پشت سر خواهد گذاشت.
* مهدی طارمی با دو گل زده، وحید امیری و محسن مسلمان با یک گل زده، گلزنان پرسپولیس در دو دیدار قبلی این تیم محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها