کد خبر : 1403759 | 28 اسفند 1395 ساعت 21:09 | 141.2K بازدید | 0 دیدگاه

پایان رویاهای ویسی در بازگشت به سپاهان؛

بهترین مربی سال گذشته در اصفهان دوام نیاورد

عبدالله ویسی سرمربی سپاهان سرانجام پس از پشت سر گذاشتن چند ماه سخت و پرفشار از کار کنار گذاشته شد تا رویاهای او با تیم مورد علاقه اش خیلی زود رنگ ببازد.

بهترین مربی سال گذشته در اصفهان دوام نیاورد

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی فصل گذشته با خلق یک شگفتی بزرگ موفق به کسب قهرمانی با تیمی شد که یک سال قبل برای نیفتادن می جنگید؛ در سوی دیگر تیم سپاهان که فصل خوبی را پشت سر نگذاشته بود تصمیم گرفت تا ویسی را به اصفهان بیاورد تا با حضور او شرایط در لیگ شانزدهم برای آنها مساعد شود و دوباره به جمع مدعیان بازگردند.


ویسی نیز با روی باز از پیشنهاد سپاهانی ها استقبال کرد و در بدو ورود از رویای قهرمانی در لیگ و آسیا سخن گفت.
با ورود ویسی سونامی خروج بازیکنان میلیاردی در راستای کاهش هزینه ها و تغییر نسل کلید خورد و چهره هایی نظیر شهاب گردان، رحمان احمدی، محمدرضا خلعتبری،لئاندرو پادوانی، لوسیانو پریرا، هادی عقیلی و ... از تیم کنار گذاشته شدند تا تنها قدیمی های سپاهان برادران نویدکیا و حسین پاپی باشند.

در ادامه ویسی تلاش کرد با اضافه کردن بازیکنان جوان، سپاهان را آماده حضور در میادین کند.

 

سرمربی سپاهان همچنین موسی کولیبالی، مهرداد محمدی، پدرو هنریکه و لی اولیویرا را به تیم اضافه کرد تا در کنار فرید کریمی بهزادی، جلال علی محمدی و شجاع خلیل زاده  تیم خود را برای شروع لیگ آماده کند. بی شک اضافه شدن حاج صفی از هفته سوم غنیمتی برای ویسی بود که عدم حضور او می توانست خیلی زودتر او را به در خروجی باشگاه نزدیک کند؛ بازیکنی که علیرغم حضور در خط دفاعی ۶ بار گل ساخت و ۵ گل هم زد.

 

به هر ترتیب سپاهان وارد مسابقات شد و با شکست خانگی مقابل پدیده کار خود را آغاز کرد؛ بررسی نتایج ویسی با طلایی پوشان در بیست و‌چهار هفته ای که هدایت این تیم را بر عهده داشت، به وضوح عدم ثبات تیم جوان شده او را نشان می دهد؛ تیمی که از بیست و چهار مسابقه هشت تساوی، هشت شکست و هشت پیروزی به دست آورد و در جام حذفی هم با شکست در دیدار جنجالی نیمه نهایی مقابل نفت تهران در ورزشگاه نقش جهان از صعود به فینال بازماند.
 دریافت ۲۹ گل در ۲۴ مسابقه لیگ نشان می دهد که ویسی در طول فصل با مشکلات زیادی در خط دفاعی خود روبرو بوده و بارها دست به تغییر در ترکیب چهار نفره خط دفاعی خود زد و همین موضوع سبب شد تا فقط پنج تیم از طلایی پوشان بیشتر گل بخورند؛ موضوعی که نمایانگر شکست اندیشه های دفاعی ویسی در سپاهان است؛ مربی ای که سال گذشته با استقلال خوزستان تنها ۱۴ گل خورد و با کسب اولین قهرمانی در کنار نام هایی نظیر قلعه نویی، فرکی، دایی، قطبی، جلالی و ... قرار گرفت که در چهارده دوره قبلی به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافته بودند.

 

با این وصف ویسی روزهای شیرین و تلخ زیادی را در این مدت، البته با فزونی تلخی ها تجربه کرد؛ شاید اوج نمایش سپاهانی ها همراه با ویسی را بتوان به دو پیروزی این تیم مقابل استقلال خوزستان و تراکتورسازی نسبت داد ولی روزهای تلخی نظیر شکست سه بر صفر در نقش جهان مقابل ماشین سازی نیز در کارنامه ویسی با سپاهان فراموش نشدنی و نیش دار بودند.
با این حال ویسی تیم بحران زده لیگ پانزدهم را تحویل گرفت و با گذشت بیست و چهار هفته در رتبه هفتم تحویل مربی بعدی که کرانچار خواهد بود، داده است؛ اتفاقی که در زمان ورود به اصفهان اصلا به آن فکر نمی کرد.

 

افکار ویسی در سپاهان جواب نداد؛ ستاره های سپاهان تا اینجای فصل بازیکنانی بودند که بیشترین هزینه برای آنها انجام شده بود و نه جوان ها.
حاج صفی، مهرداد محمدی و موسی کولیبالی بازیکنانی بودند که در مدت زمان حضور ویسی کمک کردند تا سپاهان از رتبه هفتم پایین تر نرود. در مقابل بازیکنانی نظیر فرید کریمی بهزادی، جلال علی محمدی و به طور کلی خریدهای داخلی و خارجی ویسی که با قراردادهای نسبتا زیادی نیز به تیم اضافه شدند، نتوانستند اعتماد سرمربی خود را جواب دهند و جوان های سپاهان نظیر رضا میرزائی، آرمین سهرابیان و ... عملکرد پر فراز و نشیبی داشتند تا پروژه جوان سازی و تغییر نسل سپاهان حداقل در دوران حضور ویسی با شکست خاتمه یابد.

 

در نهایت دوران حضور ویسی در سپاهان بدون موفقیت چشمگیر و زودتر از آنچه تصور می شد با حواشی فراوان به انتها رسید تا رویای ویسی با طلایی پوشان که کسب قهرمانی در لیگ و آسیا بود، به آرزویی دست نیافتنی بدل شود.

دیدگاه‌ها