کد خبر : 1403845 | 29 اسفند 1395 ساعت 15:04 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

پورشیب و حسن بیگی به مدال برنز رسیدند

سومین روز از پیکارهای لیگ جهانی کاراته وان در حالی پیگیری شد که پورشیب و حسن بیگی با پیروزی مقابل حریفان در جدول شانس مجدد موفق به کسب مدال برنز شدند.

پورشیب و حسن بیگی به مدال برنز رسیدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون کاراته، دومین دوره لیگ جهانی کاراته در سال 2017 موسوم به کاراته‌وان در روتردام هلند در حال برگزاری است که از 3 کاراته‌کای ایرانی در روز سوم، ذبیح اله پورشیب و ابراهیم حسن بیگی موفق به کسب مدال برنز شدند.

 

در وزن 75- کیلوگرم، ابراهیم حسن بیگی ابتدا «هالیت عثمانی» از مقدونیه را 2 بر صفر برد، سپس «والری توکماتوف» از اوکراین را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه به تساوی یک بر یک مقابل «عمر رحمان عبدل» از فرانسه رضایت داد که به دلیل امتیاز سنشو برنده اعلام شد.

 

او در چهارمین دیدار، «داستونمک اوتابولوف» از ازبکستان را 5 بر 2 برد، اما به «کاستا لوگان» از فرانسه با نتیجه یک بر صفر باخت. در ادامه و با راهیابی نماینده فرانسه به فینال این وزن، حسن بیگی راهی جدول رپه شارژ شد و با پیروزی 4 بر صفر مقابل «الکساندر نیکاسترو» از ونزوئلا به یک قدمی مدال برنز این پیکارها رسید.



حسن بیگی برای کسب سکوی سومی این رقابتها با نتیجه 4 بر 3 از سد «چون وی» از چین تایپه گذشت و در جدول شانس مجدد مدال برنز را به نام خود ثبت کرد. این کاراته‌کای تایپه‌ای در کاراته وان ژاپن موفق به کسب مدال برنز شده بود.

 

اما در وزن 84- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب، در گام نخست با نتیجه یک بر صفر برابر «برات جاکوپی» از مقدونیه به برتری رسید، در ادامه «موریرا نانو» از فرانسه، دارنده 2 مدال برنز کاراته وان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و در سومین دیدار با همین نتیجه مقابل «الکساندر روزنبرگ» از اوکراین برنده از تاتامی خارج شد.

 

او سپس رو در روی «تیموتی پترسون» از هلند، دارنده 2 مدال طلا و یک برنز مسابقات قهرمانی اروپا و 3 طلا و یک نقره پیکارهای کاراته وان، با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت، اما مقابل «رنه اسمال» دارنده یک طلا، 2 نقره و 2 برنز مسابقات قهرمانی اروپا و 4 طلا و 3 برنز کاراته وان،  از هلند با نتیجه 4 بر 2 باخت تا برای راهیابی به جدول رپه شارژ در انتظار رسیدن این کاراته‌کا به فینال باشد.



در ادامه با فینالیست شدن کاراته‌کای میزبان، پورشیب به جدول رپه شارژ راه یافت و با پیروزی مقابل «اندری تورتوشانکو» از اوکراین (4 بر صفر)، برای کسب مدال برنز رو در روی «ابراهیم نانتومی» از عربستان قرار گرفت که این حریف را هم یک بر صفر شکست داد و بر سکوی سوم مسابقات ایستاد. پورشیب 2 ماه پیش در پاریس و در اولین مرحله لیگ جهانی نیز صاحب نشان برنز شده بود.

 

همچنین در وزن 84+ کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده، ابتدا «چی یونگ وانگ» از چین تایپه را 9 بر یک شکست داد، سپس «جاگوبا ویزوته» از اسپانیا نفر سوم جهان در سال 2014 را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت، در ادامه با نتیجه 4 بر صفر مقابل «رادیک ساگروتف» از گرجستان به پیروزی دست یافت، در گام چهارم برابر «مورنو شپارد» از هلند، دارنده یک طلا، 2 نقره و 5 برنز پیکارهای کاراته وان 4 بر 2 برنده از تاتامی خارج شد، اما در پنجمین دیدار 8 بر صفر نتیجه را به «جاناتان هورنه» از آلمان واگذار کرد.



این کاراته‌کای باتجربه و پرمدال آلمانی، یک مدال برنز قهرمانی جهان، 4 طلا و 3 برنز مسابقات قهرمانی اروپا و 6 طلا، 2 نقره و 3 برنز پیکارهای کاراته وان را در اختیار دارد.



گنج‌زاده برای نشان برنز به مصاف «تانل پابو» از استونی خواهد رفت.



سامان حیدری دیگر کاراته‌کای ایرانی حاضر در این وزن در اولین دیدار 3 بر 2 نتیجه را به «اندره گرنویچ» از بلاروس واگذار کرد و با حذف این ورزشکار، او نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

دیدگاه‌ها