کد خبر : 1404061 | 01 فروردين 1396 ساعت 15:48 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی 

سال نو با بهترین خط هجوم آسیا

کارلوس کی روش برای انتخاب مهاجم اصلی تیم ملی به دردسر افتاده است.

سال نو با بهترین خط هجوم آسیا

به گزارش "ورزش سه"، حضور 5 مهاجم در لیست 23 نفره تیم ملی از اتفاقات نادر در مدت حضور کی روش در فوتبال ایران بوده است. تیم ملی ایران پس از خداحافظی علی دایی از فوتبال ملی تا مدت ها با مشکل یک مهاجم 6 دانگ مواجه بود، اما در سال های اخیر این معضل به صورت کامل حل شده است. کی روش که معمولا سیستم تیمش را به صورت تک مهاجم می چیند اکنون باید از بین 5 مهاجمش تنها یک بازیکن را برای حضور در ترکیب تیم ملی برای دیدار با قطر انتخاب کند. در زیر به بررسی وضعیت مهاجمان تیم ملی می پردازیم:

 

رضا قوچان نژاد: فصل 2016-17 مطمئنا یکی از بهترین فصول رضا قوچان نژاد در فوتبال اروپا بوده است و او توانسته با گلزنی های پیاپی خود نامش را بر سر زبان ها بیندازد. گوچی در این فصل رقابت های اردویزه 15 گل به ثمر رسانده و دومین گلزن برتر این رقابت ها نام دارد. مهاجم 29 ساله کشورمان دو بار در رقابت های مقدماتی جام جهانی سابقه گلزنی به تیم قطر را دارد، گل های حساسی که منجر به پیروزی تیم ملی ایران شده تا گوچی، کابوس قطری ها نام گیرد. با توجه به درخشش قوچان نژاد در ماه های اخیر و سابقه یدرخشان این بازیکن برابر قطر، احتمال می رود این بازیکن انتخاب اول کی روش در خط حمله برای دیدار حساس برابر تیم ملی قطر باشد. 

 

سردار آزمون: مهاجم جوان و گلزن روستوف روزهای با شکوهی را در فصل 2016-17 پشت سر گذاشت و گلزنی برابر اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ اتفاقاتی بود که بعد از آخرین بازی سردار برای تیم ملی به وقوع پیوست. سردار بعد از اتفاقات دیدار رفت برابر قطر ، یک جلسه محروم شد و آخرین دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه را به همین دلیل از دست داد تا خاطره خوشی از دیدار رفت برابر قطری ها نداشته باشد. همچنین سردار سابقه گلزنی برابر قطر را دارد . او در جام ملت های 2015 تک گل سه امتیازی تیم ملی را در مرحله گروهی، به زیبایی برابر این تیم به ثمر رساند. با توجه به نیمکت نشینی در دیدارهای اخیر روستوف و آمادگی فوق العاده قوچان نژاد ، به نظر می رسد سردار شانس کمتری برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی داشته باشد. هر چند حضور همزمان سردار و گوچی در ترکیب تیم ملی نیز محتمل است.

 

کریم انصاری فرد: جدیدترین دغدغه شیرین کارلوس کی روش در خط حمله کریم انصاری فرد نام دارد. کریم که در سال های اخیر همواره مورد اعتماد کی روش بوده با درخشش در پانیونیوس بعد از مدت ها نیمکت نشینی، خود را به ترکیب ثابت تیم ملی رساند و در آخرین دیدار تیم ملی برابر سوریه از ابتدا به میدان رفت. این بازیکن در ماه های اخیر علاوه بر حضور در بهترین تیم یونان یعنی المپیاکوس ، گلزنی هایش را در رقابت های لیگ اروپا و فوتبال این کشور ادامه می دهد. شماره 10 تیم ملی در دیدار رفت یک پاس گل حساس در دقیقه 91 به قوچان نژاد داد تا پیروزی تیم ملی را رقم بزند. حضور انصاری فرد در ترکیب تیم ملی نمی تواند چندان تعجب برانگیز باشد. 

 

مهدی طارمی: مهاجم گلزن سرخ پوشان در ماه های گذشته عملکرد پرنوسانی را از خود به نمایش گذاشته است و بارها با گل زدن و نزدن هایش سوژه رسانه ها شده است. طارمی علیرغم آنکه در ترکیب تیم پرسپولیس در راس خط حمله قرار دارد، اما ترافیک خط حمله تیم ملی باعث شده تا کارلوس کی روش در کناره های زمین این بازیکن را به میدان بفرستد. رقیب جدی او برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی ، هم تیمی اش، وحید امیری است.

 

ساسان انصاری: آقای گل فوتبال ایران برای اولین بار توانسته نامش را در لیست 23 نفره تیم ملی در مقدماتی جام جهانی جای دهد. انصاری که جدیدترین مهمان خط حمله تیم ملی نام دارد، در حضور دیگر مهاجمان آماده تیم ملی، تقریبا شانسی برای حضور در میدان ندارد. البته که ممکن است اتفاقات به صورتی رقم بخورد تا این بازیکن بتواند دقایقی را در ترکیب تیم ملی حاضر باشد. 

 

به هر حال دیدار برابر تیم ملی قطر یکی از حساس ترین بازی های تیم ملی در سال های اخیر است که پیروزی در آن می تواند راه صعود به جام جهانی 2018 را بسیار هموار کند. مهاجمان تیم ملی ایران نقش بسیار ویژه ای در این دیدار خواهند داشت و می توانند با گلزنی خود یک عیدی شیرین برای ایرانیان به ارمغان بیاورند.

دیدگاه‌ها