کد خبر : 1404204 | 02 فروردين 1396 ساعت 15:22 | 72.5K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ هوشمندانه کی‌روش به فوساتی

سرمربی قطر، جنگ روانی را آغاز کرد

سرمربی تیم ملی قطر با انتقاد از کارلوس کی روش جنگ روانی را قبل از بازی با ایران آغاز کرد؛ اتفاقی که با پاسخ هوشمندانه سرمربی پرتغالی تیم ملی همراه بود.

سرمربی قطر، جنگ روانی را آغاز کرد

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقات بازی رفت ایران و قطر را همگان به یاد دارند؛ بازی که تا ثانیه های پایانی با تساوی بدون گل در جریان بود اما گل ایران که روی اشتباه دروازه بان قطر رقم خورد، ورق  را برگرداند.در آن مسابقه جنجال های زیادی به وجود آمد و حالا چند روزی است به نظر می رسد قطری ها قصد جبران آن حاشیه ها را دارند. پس از مطالبی که برخی رسانه های کشور قطر علیه کارلوس کی روش منتشر کردند و حملاتی که به سرمربی ایران شد، در نشست خبری امروز مربیان دو تیم، خورخه فوساتی اظهاراتی عجیب را بر زبان آورد تا جنگ روانی در فاصله بیشتر از 24 ساعت مانده به مسابقه حساس دو تیم آغاز شود.



فوساتی موضوعی را پیش کشید که اهالی فوتبال یادشان نمی آید کی روش درباره آن صحبت کرده باشد. او گفت: «کی روش درباره فدراسیون فوتبال قطر و بازیکن چند ملیتی ما صحبت کرده و من می خواهم درباره صحبتهای او حرف بزنم. این صحبتها درست نیست و او باید درباره تیم خودش صحبت کند. کی‌روش پرتغالی است و همین اتفاق در تیم ملی پرتغال هم رخ داده و بازیکنان با ملیت‌های دیگر در تیم ملی این کشور هستند، اما یک بار هم نشنیده‌ام کی‌روش در این باره صحبتی داشته باشد. ما با کسی جنگ نداریم. اینجا زمین فوتبال است و می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم.ما باید روی بازی تمرکز کنیم و نمی توانیم بابت این صحبتها تمرکز خودمان را روی بازی از دست بدهیم.»


این صحبت ها با واکنش کی روش همراه شد؛ وقتی از سرمربی ایران درباره اظهارات همتایش در قطر پرسیده شد، اینطور پاسخ داد: «صحبتهای من راجع به بازیکنان چند ملیتی قطر بسیار ساده است و وقتی که من در گذشته در این باره صحبت نکردم، مطمئنا اگر فوساتی مربی با تجربه ای باشد صحبتهایی را که من انجام ندادم را به من مرتبط نمی کند. من هیچگونه صحبتی در این باره نکردم و اجازه بدهید ایشان هر صحبتی می خواهد در این باره انجام دهد و من نظری ندارم.»


کی روش افزود: «در درجه اول ایشان نباید چنین صحبتی انجام دهد زیرا بازی مهمی در راه جام جهانی داریم و هر دو تیم باید نگاهی جوانمردانه به این بازی داشته باشند. حرفهایی که ایشان باید می زدند، باید درمورد حقایقی بود که من در مورد قطر گفته بودم. من در گذشته به قطر تبریک گفتم زیرا توانسته بودند جام جهانی را به آسیا باز گردانند و این موضوع را نتیجه دستاوردهای مردم و رهبران قطر دانستم. در گذشته این موضوع را به مردم قطر تبریک گفتم و اکنون دوباره این اتفاق را تبریک می گویم.»


با توجه به سابقه ای که کارلوس کی روش در فوتبال دارد و تجربیاتی که او در طول سالها به دست آورد، طبیعی بود به جنگ روانی سرمربی قطر دامن نزند. او که جنگ های روانی را معمولا به درستی مدیریت می کند، پاسخی هوشمندانه به فوساتی داد تا تیمش در آستانه بازی حساس با قطر اسیر حواشی نشود؛ آن هم درشرایطی که بازی در کشور قطر برگزار می شود و احتمالا حواشی بعدی گریبانگیر ملی پوشان خواهد شد.

دیدگاه‌ها