کد خبر : 1404281 | 03 فروردين 1396 ساعت 08:33 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

همه آنچه که باید از بازی های قبلی تیم ملی بدانید

دوحه، میعادگاه ایران برای ادامه صدرنشینی

ملی پوشان ایران پس از وقفه ای چهار ماهه یک بار دیگر در رقابت های مقدماتی جام جهانی به میدان می روند، ایرانی ها پیش از این و در پنج بازی قبلی خود موفق شدند 11 امتیاز به دست آورند تا اکنون به عنوان صدرنشین گروه اول آسیا شناخته شوند. ​​​​​​​

دوحه، میعادگاه ایران برای ادامه صدرنشینی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در ششمین دیدار خود در بازی های مقدماتی جام جهانی روز سوم فروردین ماه به دیدار تیم ملی قطر خواهد رفت، دیداری که سه امتیاز آن برای شاگردان کی روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند صدرنشینی آنها را تثبیت کند. 

 

با بررسی پنج دیدار قبلی ایران همراه "ورزش سه" باشید:

 

ایران 2 – قطر 0؛ یازدهم شهریوماه 95؛ روزی که خدا دوست مان داشت

 

اولین بازی تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شد، شدیداری که هواداران بسیاری برای شراکت در کسب اولین سه امتیاز از ملی پوشان کشورمان حمابت کردند، تیم ملی در اولین بازی خود موفق نشدند بازی خوبی به نمایش بگذارند اما در نهایت توانستند از شانسی که نصیب شان شده بود بهترین استفاده را ببرند، در حالی که دقایقی تا پایان بازی باقی نمانده اشتباه امین لکومته، دروازه بان قطری باعث شد تا در قوچان نژاد در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و اولین گل بازی را به ثمر برساند، البته دقایقی بعد نیز دیرترین گل تاریخ تیم ملی ایران به ثمر رسید و علیرضا جهانبخش موفق شد با گل دقیقه 9+90 دومین گل ایران را به ثمر برساند. 

 

ترکیب: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، اشکان دژاگه(68 وحید امیری)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(77 رضا قوچان نژاد) و سردار آزمون(83 کریم انصاری فرد) 

 

اتفاق ویژه: این دیدار یک نکته منحصر به فرد نیز در خود داشت، جنجالی که در دقایق پایانی بازی اتفاق افتاد ضمن برهم زدن نظم دبدار و وقت های تلف شده بسیاری که ایجاد کرد محرومیت های مختلفی را نیز نصیب مربیان و بازیکنان دو تیم کرد. درگیری بازیکنان دو تیم پس از گل اول ایران و ورود نکونام به زمین اوج گرفت و برای دقایقی تمام چشم ها و دوربین ها را معطوف به خود کرد. 

 

وضعیت جدول: هر آنچه که بود در روزی که کره جنوبی با نتیجه سه بر دو برابر چین و ازبکستان با نتیجه یک بر صفر برابر سوریه به برتری رسیدند ملی پوشان ایران با پیروزی در این دیدار و تفاضل گل بهتر توانستند به عنوان صدرنشین گروه اول شناخته شود. 

 

1139824

 

چین 0 – ایران 0؛ شانزدهم شهریورماه 95؛ سرد و خشک 

 

شاگردان کارلوس کی روش در دومین دیدار خود به مصاف چینی ها رفتند، دیداری که در ادامه بازی اول، ملی پوشان کشورمان نتوانستند بازی خوبی ارائه دهند و در نهایت با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند. دیداری که بدون موقعیت آنچنانی برگزار شد و یکی از سردترین بازی های چند سال اخیر تیم ملی ایران نام گرفت، این اتفاق در حالی افتاد که تصور می شد شاگردان کی روش بتوانند به سه امتیاز بدون دردسر در این بازی دست پیدا کنند. 

 

ترکیب: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری(23 سیدجلال حسینی)، رامین رضاییان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی(76 رضا قوچان نژاد)، وحید امیری(73 مهدی ترابی) و سردار آزمون 

 

اتفاق ویژه: نکته جالب این بازی، تساوی بدون گل دو تیم پس از چهل سال بود، البته مصدومیت شدید پژمان منتظری که دوری سه ماهه او از فوتبال را به همراه داشت نیز اتفاق ناگوار دیداری به حساب می آمد. 

 

وضعیت جدول: از بازی های این هفته ازبکستانی ها موفق شدند با یک گل در خانه قطر به برتری برسند و سوریه نیز یک تساوی بدون گل برابر کره جنوبی به دست آورد تا ازبک ها در صدر جدول قرار بگیرند و ایرانی ها نیز به رتبه دوم جدول رده بندی سقوط کنند. 

 

1140872

 

ازبکستان 0 – ایران 1؛ پانزدهم مهرماه 95؛ فتح تاشکند با قدرت

 

سومین بازی تیم ملی نیز خارج از خانه برگزار شد، دیداری که ایران با صدرنشین گروه روبرو رفت و در صورت پیروزی می توانست خود را به رده اول برساند، اتفاقی با بازی خوب ملی پوشان ایران افتاد، شاگردان کی روش پیش از پایان نیمه اول توانستند با ضربه سر سیدجلال حسینی به گل برتری خود دست پیدا کنند و حتی پس از پیش افتادن از حریف نیز به بازی هجومی خود ادامه دادند و اگر کمی خوش شانس تر بودند می توانستند گل های بیشتری را وارد دروازه حریف خود کنند. 

 

ترکیب: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی(83 آندرانیک تیموریان)، وحید امیری، مهدی طارمی(76 علیرضا جهانبخش) و رضا قوچان نژاد(63 سردار آزمون)


اتفاق ویژه: تاریخ برای دو تیم ملی ایران و ازبکستان تکرار شد و به مانند دیدار رفت دو تیم در مقدماتی جام جهانی 2014 بازهم بازی این دو تیم در تاشکند با برتری یک گله ایران به پایان رسید. ضمن اینکه داوری بنجامین ویلیامز استرالیایی را  می توان از نکات حاشیه ای بازی دانست، داوری که پیش از این و در جریان بازی برابر عراق در جام ملت های آسیا مورد اعتراض شدید کارلوس کی روش قرار گرفته بود. 

 

وضعیت جدول: پیروزی ملی پوشان ایران در بازی مستقیم برابر ازبک ها باعث شد تا یازهم آنها به صدر جدول برسند، کره جنوبی با برتری سه بر دو برابر قطر در رده دوم قرار گرفتند، در سومین بازی این روز نیز اتفاق عجیبی رخ داد و سوری ها توانستند در خانه چینی ها به برتری یک بر صفر دست پیدا کنند. 

 

 

ایران 1 – کره جنوبی 0؛ بیستم مهرماه 95؛ یک بر صفر شیرین 

 

ملی پوشان ایران در ادامه بازی خوب خود برابر ازبکستانی ها در این بازی نیز موفق شدند دیداری دیدنی را به اجرا دربیاورند، این بازی را می توان یکی از زیباترین بازی های تیم ملی در سال های اخیر دانست، آنها در حالی توانستند با یک گل برابر حریف نامدار خود به برتری برسند که موقعیت های فراوانی برای باز کردن دروازه کره ای ها داشتند اما در نهایت با گل دقیقه 24 سردار آزمون حریف خود را از پا درآوردند. 

 

ترکیب: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش(82 مهدی طارمی) و سردار آزمون(85 آندرانیک تیموریان)

 

اتفاق ویژه: برد در این بازی علاوه بر علاوه به مستحکم کردن صدرنشینی ایران، برتری مطلق فوتبال ایران برابر کره ای ها را به همراه داشت، این دیدار چهارمین بازی پیاپی ایران برابر کره جنوبی بود که با برتری شاگردان کی روش به پایان رسید، چهار دیداری که با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید. 

 

وضعیت جدول: در دیگر دیدارهای این هفته ازبک ها توانستند با دو گل از سد چین عبور کنند و پس از تیم ملی کشورمان در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرند و قطری ها نیز با نتیجه یک بر صفر برابر سوریه به برتری رسیدند. 

 

1149175

 

سوریه 0 – ایران 0؛ بیست و پنجم آبان ماه 95؛ به باتلاق سرمبان خوش آمدید

 

آخرین دیدار ملی پوشان در دور رفت این رقابت ها برابر سوریه در مالزی برگزار شد، سوری ها که در دور اول این رقابت ها، ایران را برای بازی های خود انتخاب کرده بودند در مرحله از رقابت ها، کشور مالزی و شهر سرمبان را انتخاب کردند، آنها در این بازی نیز با استفاده از حربه هایی که در بازی برابر کره استفاده کرده بودند موفق شدند به یک تساوی شیرین دست پیدا کنند، آنها با بازی تاخیری خود و البته و زمینی که بیشتر تبدیل به باتلاق شده بود حملات ایران را خنثی کردند تا بتوانند به امتیاز شیرینی دست پیدا کنند. 

 

ترکیب: سوشا مکانی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی(79 عزت الله پورقاز)، اشکان دژاگه(65 وحید امیری)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی(60 رضا قوچان نژاد)

 

اتفاق ویژه: استادیوم تانکو عبدالرحمن وضعیت بسیار نامساعدی را برای برگزاری دیداری بین المللی داشت، بازی دو تیم در حالی برگزار شد که توفان های مالزی و وضعیت جو نامساعد، زمین چمن این ورزشگاه را به بدترین وضع ممکن رساند و همه حاضرین متعجب از اجازه بازرسان AFC به تماشای بازی پرداختند، دیداری که تصاویر آن وضعیت اسفبار این ورزشگاه را به خوبی نشان می دهد. از نکات دیگر این بازی نیز می توان به تغییر دروازه بان ایران اشاره کرد، علیرضا بیرانوند که در چهار دیدار قبلی تیم ملی از دروازه ایران محافظت کرده بود در این بازی به دلیل مصدومیت حضور نداشت و سوشا مکانی جایگزین وی در ترکیب اصلی شده بود. 

 

وضعیت جدول: کره ای ها در این هفته توانستند با نتیجه دو بر یک برابر ازبکستان به برتری برسند تا با توجه به تساوی ایران به فاصله یک امتیازی ایران برسند و در رده دوم جدول حضور پیدا کنند، چینی ها نیز با سرمربی جدید و نامدار خود یعنی لیپی به اولین امتیاز با این مربی دست پبدا کردند، آنها برابر قطر به تساوی بدون گل رسیدند.

 

دیدگاه‌ها