کد خبر : 1404463 | 04 فروردين 1396 ساعت 10:03 | 117.9K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش رسانه‌های قطری به شکست برابر ایران

رسانه‌های قطری به شدت از عملکرد بازیکنان و کادر فنی خود در دیدار برابر ایران خشمگین هستند و خواستار استعفای سران فدراسیون هستند.

واکنش رسانه‌های قطری به شکست برابر ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل ازایسنا، تیم ملی فوتبال قطر در آغاز دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ایران پذیرایی کردند و در نهایت با یک گل تن به شکست دادند.
قطر در دیدار رفت هم با دو گل برابر ایران تن به شکست داده بود و امیدوار بود که در این دیدار جبران کند و با توجه به شکست کره جنوبی و ازبکستان امید خود برای صعود به جام جهانی را زنده نگه دارد اما شاگردان کارلوس کی روش با بازی بسیار خوبی که به نمایش گذاشتند پیروز این دیدار شدند.


بعد از این بازی ایران با ۱۴ امتیاز به یکه تازی اش در صدر جدول رده بندی ادامه داد و یک گام دیگر به روسیه نزدیک شد این درحالی است که تیم ملی فوتبال قطر با ۴ امتیاز قعرنشین شد و شانس بسیار کمی برای صعود به جام جهانی دارد.


رسانه های قطر همچنان‌ که پیش‌بینی می‌شد از این شکست بسیار خشمگین هستند و به انتقاد از بازیکنان و کادر فنی پرداختند.

 

روزنامه الرای
روزنامه الرای قطری اینگونه تیتر زد: هم وعده های عنابی‌پوشان دروغ است. شکستی دیگر برابر ایران رویای حضور در جام جهانی را بر باد داد.
این روزنامه قطری در گزارش خود نوشت: اشتباهات متعددی در این دیدار داشتیم. فوساتی با ترکیب عجیب خود باعث شد تا تیم ملی فوتبال قطر ناکام شود و رویا صعود به جام جهانی بر باد رود. او تاباتا و لوئیس را دیر تعویض کرد و سوریا را به تنهایی در خط حمله به بازی گرفت.
در ادامه گزارش این سایت قطری آمده است" فوساتی به جای استفاده از سیستم ۵-۳-۲ از ۴-۴-۲ استفاده کرد و باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار یک پیروزی آسان و بی دردسر را به دست آورد. این برای نخستین بار چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی است که تیم فوساتی تا این اندازه ضعیف بازی می کند و بازی را به حریف واگذار می کند. فوساتی از نام ایران ترسیده بود. او بازی را تنها با یک مهاجم آغاز کرد و ترکیب عجیبی که به میدان فرستاده بود باعث شد تا ایران به راحتی پیروز این بازی شود.
این روزنامه قطری در ادامه گزارش خود به پنالتی که داور هنگ گنگی به سود قطر نگرفت اشاره کرد و نوشت: داور هنگ گنگی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. او به صحنه ها بسیار نزدیک بود. تنها اشتباه او پنالتی بود که روی اکرم عفیف در دقیقه ۶۷ نگرفت.

 

روزنامه الشرق
" بازهم هیچ، ستاره‌های بدون هویتی که تنها به درد لیگ می خوردند، تیم ملی بازهم ما را ناکام کرد، اندوه بزرگ، بازهم برابر ایران شکست خوردیم"
این روزنامه قطری هم نوشت: تیم ملی فوتبال قطر شکست دیگری را برابر ایران تجربه کرد تا شانس این تیم برای صعود به جام جهانی بسیار کم شود این درحالی است که ایران با ۱۴ امتیاز یک گام دیگر به صعود نزدیک شد. ایران در بهترین زمان ممکن به گل رسید. شاگردان فوساتی برای جبران نتیجه به بازی هجومی روی آوردند اما نتوانستند از فرصت های که به دست آوردند استفاده کنند و در نهایت تن به شکست دادند.
در ادامه گزارش این سایت قطری آمده است: حزن و اندوه زیادی بازیکنان قطر را در برگرفته است. با این شکست شانس قطر برای صعود به جام جهانی بسیار کم شده است اما هنوز امید وجود دارد. داور هنگ گنگی می‌توانست یک ضربه پنالتی به سود ما بگیرد اما به راحتی از کنار آن گذشت.

 

روزنامه الوطن
"با دستان خود تیم ملی را نابود کردیم، بازهم برابر ایران تن به شکست دادیم، صعود به جام جهانی تا حدود زیادی غیر ممکن است، سران فدراسیون باید کنار روند"
و اما روزنامه الوطن قطر هم اینگونه بعد از شکست برابر تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد: مثل همیشه ناکام واقعی بودیم. ستاره های تیم ملی فوتبال قطر تنها به درد لیگ می خورند و برای چنین بازی های بزرگی درست نشده اند. فوساتی ترکیب عجیبی به میدان فرستاده بود و اشتباهات زیادی خط دفاعی باعث شد تا در این دیدار تن به شکست بدهیم.
در ادامه گزارش این روزنامه قطری آمده است: سرمربی تیم با تصمیماتی که گرفت باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران یک پیروزی آسان را به دست آورد و یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک شود این درحالی است که ما ناامید کننده ظاهر شدیم و صعود به جام جهانی تا حدود زیادی غیر ممکن شد.کی‌روش بر عکس فوساتی به خوبی می‌دانست که تیمش در این دیدار چه هدفی دارد و به راحتی توانست به آن دست پیدا کند. بازیکنان قطر بدون روحیه و انگیزه بازی می کردند و تفکرات فوساتی برابر کی روش جواب نداد.

" سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به خوبی تیم قطر را آنالیز کرده بود. او سوریا، تاباتا و الهیدوس سه عنصر هجومی قطر را به یارگیری بسیار خوب از کار انداخت. تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی که به دست آورد به جام جهانی نزدیک شد.

این روزنامه قطری هم مدعی است که خطای وریا غفوری روی اکرم عفیف پنالتی بود که داور به راحتی از کنار آن گذشت.

 


الأفق نیوز
" رویای حضور در جام جهانی بر باد رفت، قطر حمله برد و ایران گل زد، داور هنگ گنگی پنالتی قطر را نگرفت"
این سایت قطری نوشت: تیم ملی فوتبال ایران سه امتیاز حساس را به دست آورد و یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک شد. قطر نتوانست از امتیاز میزبانی خود استفاده کند. شاگردان فوساتی تلاش کردند تا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند اما در حالیکه قطر حمله می برد ایران به گل رسید. فوساتی رویای قطر برای صعود به جام جهانی را بر باد داد. خط دفاعی قطر اشتباهات زیادی داشت و همین باعث شد تا ایرانی‌ها موقعیت های زیادی را به دست آورند.
این سایت قطری هم مدعی است که داور هنگ گنگی یک پنالتی به سود شاگردان فوساتی نگرفت.

 

 

دیدگاه‌ها