کد خبر : 1404843 | 07 فروردين 1396 ساعت 12:08 | 107.5K بازدید | 0 دیدگاه

کی‎روش: لازم باشد 80 دقیقه دفاع می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با چین درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

کی‎روش: لازم باشد 80 دقیقه دفاع می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با چین درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. این نشست خبری از ساعت 13 در حالی آغاز شد که مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی چین حاضر به شرکت در نشست خبری نشده بود. مشروح صحبتهای کی روش در ادامه می آید:

 

صعود هیچ تیمی قطعی نشده است
از خبرنگاران تشکر می کنم و امیدوارم امروز کار خوبی را در جهت دعوت هواداران برای حضور در ورزشگاه انجام دهیم. به تیم ملی چین خوش آمد می گویم و خوشحال هستیم که در ایران میزبان این تیم هستیم. امیدوارم همانگونه که چینی ها از ما مهمان نوازی کردند، ما نیز در ایران این کار را انجام بدهیم. تک تک بازی ها در گروه ما نشان می دهد که همه چیز برای همه تیم ها مهیا است و هیچ تیمی هنوز به طور کامل حذف و یا صعود نکرده است و این نشان می دهد که بازی ها اهمیت زیادی دارد تا تیم ها بتوانند به رویای جام جهانی دست پیدا کنند. عدم حضور لیپی در نشست خبری به من ارتباطی ندارد و این سوالات را باید از افراد مرتبط بپرسید.

 

بازی دشواری برابر چین داریم
بازی دشواری را برابر تیم خوب چین که کادرفنی و بازیکنان خوبی دارد، خواهیم داشت. بازی برابر چین بازی آسانی نیست و امیدوارم هواداران تیم ملی فردا کاری را انجام دهند که چینی ها در کشور خودشان انجام دادند و اگر این اتفاق نیفتد، ما در سکوها بازی را باختیم. امیدواریم هواداران فردا از تیم ملی حمایت کنند تا ما شاهد یک بازی خوب باشیم. درباره صعود تیم ملی به جام جهانی صحبتی ندارم.

 

 

با اعتماد به نفس به میدان می رویم
در صحبتهای اولیه ام گفتم که حضور هواداران بسیار اهمیت دارد. هواداران یک چالش بزرگ پیش رو دارند و اگر ورزشگاه را پر کنیم با چینی ها که در کشور خودشان ورزشگاه را پر کنند برابر می شویم. ما در صدر جدول هستیم و با اعتماد به نفس در این بازی ظاهر می شویم و در این بازی با این تفکر وارد خواهیم شد.

 

 

 کلین شیت بسیار مهم است
نگاه ما به بازی فردا مانند همیشه است. اگر مجبور باشیم دفاع کنیم مانند همیشه با نظم دفاع خواهیم کرد و اگر لازم باشد 80 دقیقه با نظم، انسجام و تمرکز کامل دفاع می کنیم.
ولی تفکر کلی ما این است که به میدان می رویم تا برنده باشیم. تفکر ما اینگونه نیست که به دنبال دفاع کردن باشیم. ما تنها دفاع می کنیم تا صاحب توپ بشویم و از گل خوردن جلوگیری می کنیم و بعد از آن با همه قوا حمله می کنیم تا با گلزنی برنده میدان باشیم.
مطمئنا داشتن کلین شیت بسیار مهم است. اگر گلی دریافت نکردم به دلیل انسجام بازیکنان درون زمین است. اگر بازیکنی توپ را از دست می دهد چند بازیکن از او حمایت می کنند. برای ما فرقی نمی کند برابر گینه، آرژانتین یا چین بازی کنیم و همیشه سعی می کنیم که با انسجام بالا به میدان برویم.

 

 

لیپی چین را متحول کرده است

تفاوت چین با لیپی و بدون او مسائل زیادی است که وجود دارد اما بعد از بازی پاسخگوی این سوال خواهم بود. لیپی را سال های زیادی است که می شناسم و کار و  اهداف او را تحسین می کنم. چین در دور رفت نیز تیم خوبی بود و در دفاع عملکرد قابل قبولی داشت. چین برابر تیم قدرتمند کره جنوبی به برتری رسید و این موضوع نشان می دهد که ما کار آسانی نخواهیم داشت.

 

 

 پاسخ به سوال درباره دستیاران ایرانی؟
(لبخند چند ثانیه ای) باید از اوسیانو بپرسم که چرا در تعطیلات است و او احتمالا در تیم ما یک توریست است.

 

دیدگاه‌ها