کد خبر : 1404911 | 08 فروردين 1396 ساعت 00:01 | 78.1K بازدید | 0 دیدگاه

اتحاد ملی برای تکمیل ورزشگاه مقابل چین؛

گزارش کامل اولین برنامه نود ۹۶ با کی‌روش

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته بیشتر بحث تیم ملی را مطرح کرد و گفت‌وگویی با سرمربی ایران انجام داد.

گزارش کامل اولین برنامه نود ۹۶ با کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(هفتم فروردین ماه) ساعت 22:26 آغاز شد که در آن عملکرد و آنالیز تیم ملی فوتبال ایران در بازی با قطر و نمایش لژیونرها طی دو هفته اخیر مورد ارزیابی قرار گرفت و فردوسی‌پور در شب بازی ایران و چین مصاحبه‌ای کارلوس کی‌روش ترتیب داد.

 


* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند نتیجه بازی هفته هفتم مرحله مقدماتی جام جهانی بین تیم‌های ایران و چین را با ارسال یک عدد دو رقمی که عدد اول برای ایران و عدد دوم برای چین است، پیش‌بینی خود را پیامک کنند.

 

 

1189324

 


* در ابتدای برنامه نود بخش‌هایی از لحظات و مصاحبه‌های جذاب سال 95 پخش شد.

 

 

لحظات جالب برنامه نود در سال 95

 

 

* گزارش جذابی از حواشی قبل از بازی دیدار خارج از خانه ایران مقابل قطر پخش شد که در آن گفت‌وگوهایی با ایرانیان ساکن دوحه صورت گرفته بود.

 

 

 

 

* کی‌روش: لیپی باشد یا نباشد فرق نمی‌کند


کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه نود ضمن آرزوی سال خوب برای تمام ایرانیان با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم قطر را شکست دادیم، اظهار کرد: نتایج سایر تیم‌ها برای ما حائز اهمیت نیست؛ مسابقه دشواری با تیم خوب چین داریم؛ آنها چهار بازی تدارکاتی داشتند ولی ما فقط یک دیدار دوستانه داشتیم.


او ادامه داد: تیم چین در بازی خود طراوت لازم را دارد ولی امیدوار هستیم در این مسابقه نتیجه لازم را بگیریم و سه امتیاز را کسب کنیم.


کی‌روش پیرامون وضعیت حضور ایران در جدول مقدماتی جام جهانی ابراز کرد: همه راه‌ها هنوز کاملا برای حضور در رتبه‌های سوم، دوم یا اول باز است؛ ما در دور برگشت می‌توانیم بفهمیم کدام تیم به جام جهانی می‌رود و تمام دیدارها برای ما اهمیت دارد.


سرمربی تیم ملی با اشاره به پیروزی ایران مقابل قطر عنوان کرد: در بازی گذشته ما هر دو تیم کار ساده‌ای نداشتند چون قطری‌ها هم می‌خواستند نتیجه لازم را بگیرند؛ تیم قطر در ابتدای دور برگشت به دنبال برد بود ولی نتوانستند شروع خوبی داشته باشند و به همین دلیل بازی دشواری بود که پشت سر گذاشتیم؛ قطر سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور در جام جهانی انجام داده و به دنبال برد بود.


وی اضافه کرد: بازی فردای قطر با ازبکستان مهم است و برای هر دو تیم مرگ و زندگی خواهد بود ولی ما تلاش می‌کنیم کار خودمان را انجام دهیم تا نتایج لازم را بگیریم و در انتهای دور برگشت مسابقات تیم اول باشیم و به جام جهانی برویم.


کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شادی خاص پس از پیروزی مقابل قطر به دلیل مجادله‌ها با خورخه فوساتی بود یا سختی‌هایی که در تیم خود تحمل می‌کند، گفت: بازی‌های مقدماتی جام جهانی برای هیچ کدام از تیم‌ها راحت نیست و هر بار که بتوانیم به موفقیت نزدیک شویم و آن را کسب کنیم و مخصوصا آنکه شکست قطر در خانه خودش باشد، خوشحال می‌شویم؛ مخصوصا وقتی در چند ماه گذشته خود من و اطرافیان تیم روزهایی سپری کردیم که تعادل آن چنانی نداشتیم و توقعی که در زمینه حمایت از تیم ملی پیش‌بینی می‌کردیم اتفاق نیافتاد و روزهای سختی داشتیم ولی در حال حاضر تمام تمرکز ما چین است و با تمرکز بالا به پیروزی برابر این تیم فکر می‌کنیم.


سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: تیم چین کاملا آماده به ایران آمده و چهار مسابقه تدارکاتی در برابر مایی که تنها یک بازی دوستانه داشتیم انجام داده است؛ باید با انگیزه و استحکام بالا در زمین حاضر شویم و نتیجه لازم را بگیریم.


وی درمورد حضور لیپی روی نیمکت چین اظهار کرد: مطلبی که برای من اهمیت دارد، پیشرفت خود ما است و موفقیت چین با لیپی یا مربی دیگری برای من اهمیت ندارد؛ نکته مهم برای من این است که تیم ملی ایران فوتبال خوبی ارائه دهد؛ به دلیل خانه بودن این مسابقه باید بدانیم چطور به پیروزی برسیم و هنر خود را نشان دهیم؛ وقتی در خانه بازی می‌کنیم باید حواس‌مان جمع باشد تا از تیم‌هایی که استایل ضد حمله دارند، ضربه نخوریم.

 

1189359

 

 


کی‌روش تاکید کرد: زیاد نگران نیستم در قسمت حریف(تیم چین) چه اتفاقی می‌افتد چون تمام دغدغه من برای تیم خودم است.


سرمربی تیم ملی ایران درخصوص اینکه دو بار در زمان مربیگری در منچستر، تیم یوونتوس را با هدایت لیپی شکست داده بودند، ابراز کرد: بازی فردا با آقای لیپی یا بدون او دشوار خواهد بود؛ دیدار رفت ما و چین مربی دیگری بود و سخت رقم خورد که البته باید آن را سه یا چهار بر صفر می‌بردیم اما چین در آن دیدار هم موقعیت‌هایی خلق کرد و امکان بازنده شدن ما وجود داشت.


وی ادامه داد: وظیفه اصلی من این است کاری کنم بازیکنانم تمرکز بالایی درون زمین داشته باشند؛ فوتبال‌شان را با نگرش مثبت و سازماندهی بالا دنبال کنند و هوشمندانه با استفاده از اِلِمان‌های مناسب و همچنین هنر بردن، درون زمین ارائه دهند که این مطلب تنها از روحیه رقابتی که بازیکنان ایران دارند می‌تواند سر بزند.


سرمربی تیم ملی ایران به حضور هواداران در مسابقه فردا اشاره کرد و افزود: آرزو داریم در دیدار فردا استادیوم آزادی کاملا پُر باشد؛ وقتی در چین بودیم، بازی به تساوی رسید ولی چینی‌ها با حضور 65 هزار نفری ورزشگاه را مملو از جمعیت کرده بودند؛ امیدوار هستم در شروع مسابقه فردا شاهد حضور بیش از 80 هزار نفر در ورزشگاه باشیم؛ ما به حمایت مردم نیاز داریم تا بازیکنان کار راحت‌تری در زمین داشته باشند و پیشاپیش از حضور تماشاگران تشکر می‌کنم.


کی‌روش ابراز کرد: امیدوار هستیم با کمک خداوند متعال پیروز میدان باشیم.


سرمربی تیم ملی درمورد سر حال نبودن‌اش در این مصاحبه گفت: تا الان درگیر کار بودیم ولی فردا کاملا آماده خواهیم بود.


* آیتمی پخش شد که در آن بازیکنان تیم ملی ازجمله مسعود شجاعی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و مرتضی پورعلی‌گنجی هواداران را برای حضور در ورزشگاه در دیدار مقابل چین دعوت کردند.

 

 

درخواست‌بازیکنان تیم‌ملی‌برای سفیدپوش کردن‌آزادی

 


* گزارشی از لحظه تحویل سال در اردوی تیم ملی پخش شد و در آن کارلوس کی‌روش نسبت به احساس خود از نوروز ایرانیان عنوان کرد: «خودم را جزئی از خانواده بزرگ ایران می‌دانم و همان احساس و پایبندی ایرانیان را به این اعیاد دارم و هیچوقت انگیزه‌ام از امروز برای رسیدن به موفقیت بالاتر نبوده است؛ در تمام سال‌ها، سال نو میلادی را جشن می‌گرفتم ولی چند سال است، سال نوی شمسی را هم جشن می‌گیریم؛ عید نوروز حس نو و افکار جدیدی برای مردم ایران رقم می‌زند که سعی دارند با فرا رسیدن آن افکار و امید جدید پیدا کنند که این مهم به من هم القا شده است؛ هفت سین فوتبالی را در ذهن ندارم اما کلمه success (موفقیت) برای رسیدن به جام جهانی، هفت بار با ارزش است.»

 

حال و هوای هواداران ایران قبل از بازی با قطر

 

 


* اتفاقات بازی قطر و ایران و گفت‌وگو با بازیکنان پس از این دیدار در یک گزارش هفت دقیقه‌ای پخش شد.

 

 

 

آنالیز فنی تیم ملی ایران در مقابل قطر


 

* گفت‌وگوی طنزی با سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مهدی طارمی و سعید عزت‌اللهی پنج بازیکن تیم ملی انجام شد.


* بخش آنالیز برنامه نود به نحوه طراحی حملات تیم کارلوس کی‌روش که به طور مساوی از هر دو سمت زمین و بخش میانی با چهار بازیکن(علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد) انجام می‌شد، پرداخت.

 

 

1189360

 

 

میلاد محمدی بهترین بازیکن تیم ملی در مقابل قطر

 

 

 

* حمایت سازمان صدا و سیما از تیم ملی


در نشستی که مدیران صدا و سیما و رییس فدراسیون فوتبال داشتند و به طور ضبط شده از برنامه نود پخش شد، علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما در جلسه عنوان کرد: صدا و سیما در تمام دوره‌ها حامی ورزش بوده است؛ فوتبال ورزش مهمی است، طرفدار زیادی دارد و هواداران جنجالی زیادی هم در آن هستند، طوری که فوتبال پخش می‌شود یا بازی خاصی روی آنتن می‌رود واکنش‌هایی می‌بینیم.


احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما نیز در این نشست ابراز کرد: یک مسابقه فینال جذاب بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی دارد و بیش از چند میلیارد نفر آن را تعقیب می‌کنند و از سوی دیگر در بسیاری از بازی‌ها هم عواقب زیادی اتفاق می‌افتد.


وی ادامه داد: خیلی از کشورها برای ورود به جام جهانی مسائل آن کشور را تعقیب می‌کنند؛ در مقطع جام جهانی تمام رسانه‌های دنیا به مذهب، ادب و دیگر مسائل آن کشور می‌پردازند.


همچنین مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در این جلسه گفت: کمک کردن صدا و سیما به فوتبال نمره 20 دارد؛ بهترین عملکرد را در حوزه سیما و رادیو داشتیم و بدون آنها توفیقات ما به دست نمی‌آمد چراکه در همه زمینه‌ها کمک کردند.


وی تصریح کرد: وقتی بحث تیم یا تیم‌های ملی است صدا و سیما تمام قد به تیم ملی کمک می‌کند.


علی‌عسگری رییس سازمان صدا و سیما نیز با بیان اینکه صدا و سیما یار دوازدهم تیم ملی ایران است، تاکید کرد: با تمام قوا در رسانه ملی سعی داریم نقش خودمان را در کنار تیم ملی به خوبی ایفا کنیم؛ امیدوار هستیم با کمک و لطف خداوند، این شور و علاقه مردم در نهایت منجر به موفقیت در بازی‌های پیش رو شود تا ان‌شاالله تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

 

 


* بخش لژیونرها


روستوف با حضور 62 دقیقه‌ای سردار آزمون در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف منچستر یونایتد رفت که در مجموع 2 بر یک ؛ المپیاکوس با بازی 90 دقیقه‌ای کریم انصاری‌فرد در نهایت 5 بر 2 به بشیکتاش باخت و از لیگ اروپا کنار رفت؛ سعید عزت‌اللهی در ترکیب آنژی ماخاچ کالا قرار گرفت؛ روستوف با بهره‌مندی 10 دقیقه از آزمون برابر کریلیا به تساوی رسید؛ ترک گروژنی در حضور ثابت میلاد محمدی مساوی کرد؛ المپیاکوس با کریم انصاری‌فرد به پاناتینایکوس و پانیونیوس با مسعود شجاعی به پائوک باختند؛ علیرضا جهانبخش بارها در بازی با دن هاگ روی 3 گل از 4 گل آلکمار تاثیر گذاشت؛ هیرنفین با رضا قوچان‌نژاد میزبان فاینورد بود که مهاجم ایرانی یک پنالتی گرفت و آن را گل کرد اما تیم‌اش در نهایت شکست خورد؛ دانیال داوری دو بازی برای بیله‌فلد انجام داد که یک شکست و یک پیروزی برای آنها رقم خورد؛ وردربرمن با الکساندر نوری موفق به پیروزی برابر لایپزیک شد.

 

 

بررسی عملکرد لژیونرها (96/01/07)

 


* گزارشی از بازی تیم‌های الریان قطر- پرسپولیس و استقلال خوزستان- لخویا قطر در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.


* آخرین آیتم برنامه نود مربوط به تخلف تیم مقاومت قرچک در لیگ دسته اول فوتسال بود که این تیم با استفاده از دو بازیکن غیر قانونی صدرنشین شده و اجازه نداده تیم حاجی منصف قائمشهر به مرحله نهایی برسد.

 

 

تخلف عجیب در لیگ فوتسال

 

 

* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل چین را بیشتر از سایر نتایج پیش‌بینی کرده بودند.


برنامه نود هفته اول سال 96 ، در ساعت 37 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه(هشتم فروردین ماه) خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها