کد خبر : 1405092 | 08 فروردين 1396 ساعت 20:14 | 82.6K بازدید | 0 دیدگاه

رویای صعود عنابی ها به باد رفت 

حذف چند ملیتی‌های قطر؛ دیدار به ٢٠٢٢!

تیم ملی قطر با شکست برابر ازبکستان شانس خود را برای صعود به جام جهانی 2018 از دست داد.

حذف چند ملیتی‌های قطر؛ دیدار به ٢٠٢٢!

به گزارش "ورزش سه"، عنابی ها که با استخدام خورخه فوساتی امیدواری زیادی تغییر شرایط در دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی داشتند در دو دیدار اخیر خود شکست خوردند تا کورسو امید خود برای صعود را از دست دهند. 


تیم ملی قطر اکنون با 4 امتیاز در انتهای جدول گروه قرار دارد و با شکست برابر ازبکستان عملا شانس صعود مستقیم به جام جهانی 2018 را از دست داد. از طرفی قطری ها برای قرار گرفتن در رتبه سوم و صعود به پلی آف جام جهانی تنها روی کاغذ شانس دارند و این اتفاق در صورتی برای آنها رخ خواهد داد که ازبکستان هر سه دیدار خود را با شکست پشت سر بگذارد و قطر نیز دیدارهای باقی مانده خود را با پیروزی به پایان برساند و سوریه و چین نیز نتایج مطلوبی کسب نکنند. 


تمامی این احتمالات نشان از آن دارد که قطر به مانند 4 سال پیش باید خداحافظی زود هنگامی با رقابت های جام جهانی داشته باشد و از حالا خود را برای رقابت های 2022 که در کشور خودشان برگزار می شود آماده کند. اکنون قطر می تواند دومین تیم پس از اروگوئه ی یک قرن پیش لقب گیرد که بدون برگزاری حتی یک دیدار در جام جهانی و تنها به واسطه ی میزبانی ، در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.


اکنون رسانه های قطری انتقادات گسترده ای را از تیم ملی کشورشان، بازیکنان خارجی حاضر در این تیم و مسئولان بلندپایه ی ورزش این کشور در پیش گرفته اند. به نظر می رسد فوتبال قطر نیاز به تغییر سیاست در عرصه ی فوتبالی خود 4 سال مانده به رقابت های جام جهانی دارد تا بتواند تیمی  در سطح این رقابت ها را روانه ی مسابقات کند. کشوری که در سال های گذشته سرمایه گذاری های گسترده ای در حوزه فوتبال انجام داده است اما هیچگاه نتوانسته نتایج در خور توجهی را کسب نماید.

دیدگاه‌ها