کد خبر : 1405346 | 10 فروردين 1396 ساعت 16:10 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

والیبال نوجوانان آسیا؛ پیروزی ایران برابر بنگلادش

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به شکست بنگلادش شد.

والیبال نوجوانان آسیا؛ پیروزی ایران برابر بنگلادش

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دومین مسابقه خود در یازدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان از ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف بنگلادش رفت.

 

شاگردان محمد وکیلی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 11، 25 بر 12 و 25 بر 13 به پیروزی رسیدند تا با کسب سه امتیاز به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله بعد این رقابت‌ها شوند.

 

هونگ چی یونگ اریک (هنگ کنگ) و جولیان کوبورن (استرالیا) به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.



ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر بنگلادش امیر حسین توخته، امیر محمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، احسان دانش دوست، علی طبری، حسین سلیمان اهری و مهدی جلوه بودند.



مربی تیم بنگلادش نیز از ترکیب ردووانور رحمان، علی امین، رحمتول اسلام محمد، نسیم بهار، اسماعیل حسین (کاپیتان)، نور نابی ملاه و جابر بن کوبیر (لیبرو) برابر تیم ایران در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.
در پایان دور مقدماتی تیم های کره جنوبی و ایران با 6 و 3 امتیاز به عنوان تیم های اول و دوم به مرحله بعد و هشت تیم برتر صعود کردند. تیم بنگلادش نیز در جایگاه سوم قرار گرفت و در ادامه رقابت ها برای رتبه نهم تا یازدهم به میدان می رود.



در مرحله دوم رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا که از روز شنبه آغاز می شود، تیم های ایران، کره جنوبی، چین تایپه و چین در یک گروه با هم رقابت می کنند.

 

گزارش ست‌های این دیدار به قرار زیر است:

 

** ست نخست: (ایران 25 – بنگلادش 11)
امتیاز نخست به تیم ایران رسید. در وقت استراحت فنی اول 8 بر 2 ایران پیش بود. اقتدار و برتری تیم ایران از ابتدای این مسابقه مشخص بود و در امتیاز 13 بر 3 اختلاف به 10 امتیاز رسید. وقت استراحت فنی دوم 16 بر 4 به سود ایران شد. در نهایت این ست با امتیاز 25 بر 11 به ایران رسید تا ملی پوشان نوجوان کشورمان نخستین پیروزی در ست را تجربه کنند.

 

** ست دوم: (ایران 25 – بنگلادش 12) 
تیم ایران در این ست با همان ترکیب ست نخست به میدان آمد، در ست دوم، سه امتیاز نخست مسابقه به بنگلادش رسید و سه امتیاز بعدی به ایران تا دو تیم برابر شوند. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 6 به ایران رسید. بنگلادش در این ست خطای ارنج و خط نیز داشت و دو پوئن از دست داد. وقت استراحت فنی دوم 16 بر 9 به سود ایران شد. مربی بنگلادش در امتیاز 20 بر 9 وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف شاگردانش با ایران بیشتر نشود. در نهایت تیم ایران این ست را نیز با امتیاز 25 بر 12 به سود خود پایان داد تا در ست شماری دو بر صفر از بنگلادش پیش بیافتد.

 

** ست سوم: (ایران 25 – بنگلادش 13) 
در ابتدای ست سوم تیم ایران با ترکیب متقاوتی نسبت به دو ست قبلی به میدان رفت و محمد حسین راستی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا طهماسبی به میدان رفتند. در این ست نیز امتیاز نخست به تیم ایران رسید. در این ست بنگلادش برای نخستین بار از تیم ایران پیش افتاد و تا امتیاز پنج که دو تیم مساوی شدند، نیز پیش بود. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 6 به سود ایران شد. در نهایت تیم ایران این ست را نیز 25 بر 13 به سود خود خاتمه داد تا نخستین برد خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورد.

 

فردا جمعه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها استراحت دارند و مرحله دوم مسابقات از روز شنبه آغاز می شود.

 

دیدگاه‌ها